Lincoln MKZ zabodoval v nárazových zkouškách

Triple dot  |  07. 05. 2009 18:53

Lide jsou hloupi, neznaji fyzikalni zakony a jejich nelinearni prubeh, zavislosti setrvacnosti na hmotnosti, kineticke energie na hmotnosti a rychlosti, sily na rychlosti.
Chteji jednoduchy navod na bezpecnost - NENI
Veskutecnosti na velikosti ani na hmotnosti nezalezi, primarne na tuhosti zalezi.
5 hvezdicek u maleho auta JE totez jako 5 u velkeho, to znamena ze pokud narazite pri 64km/h pri kterych je test provaden, tak vylezete stejne potluceni jak z velkeho, tak maleho auta, situace se meni nelinearne s rychlosti, ve vyssi rychlosti - treba dvojnasobne - 128km/h jsou bezpecnejsi vozy s vetsi deformacni zonou a tuzsim ramem, PARADOXNE v nizsich rychlostech - treba 32 km/h jsou bezpecnejsi MALA auta protoze kvuli vetsi poddajnosti deformacni zony a nizsi tuhosti narazniku rozlozi energii / pusobeni pretizeni na delsi dobu a mensi intenzitu - v tuzsim aute tedy zajitete silnejsi drcnuti.
Deformacni zona kinetickou energii nepohlcuje - ty by byla prid po narazu rozzhavena do ruda, pouze tuto energii rozklada v case, napr misto 10g po 0,1 s zazivate pri narazu 2g po 0,5 s ale vystaveni ji jste.
Pokud jede 2 tunovy terenni vuz rychlosti 70 km/h, a vrazi do nej 1 tunova fabie rychlosti 140 km/h, bude objem energie fabie stejny jako kdyby jel 4 tunovy vuz rychlosti 70km/h, a ona zdanliva bezpecnost terenaku je ta tam.
Kdyz pojedete v tezkem nekvalitnim voze - levnem - mekkem - z nekvalitnich materialu, tak to pouze znamena ze v pripade narazu bude v prvnim zlomku vteriny zmuchlan na srot a vy v nem usmrceni, ale onen zmuchlany dvoutunovy kovosrot se povali kvuli velke setrvacnosti jeste minutu po srazce dal.
Kdyz pojedete v malem, lehkem, ale drahem - kvalitni - tuhem auticku, v momente narazu se jeho mala kapacita kineticke energie vybije, tedy se zastavi a pak bude pretlacen protivnikem, auticko bude odrazeno, treba i poleti vzduchem, ale zuztane neposkozene, tak jako pri testu SMARTu vs. Mercedes tridy S tedy nejakych 680 vs 2250 kg
Smart je maly, lehky, ale kvalitni a drahy - je vyraben koncernem Daimler-Benz
Zatimco pri testu Audi Q7 vs Fiat 500 byl fiat na srot, prestoze Q7 bylo lehci nez onen Mercedes tridy S a Fiat 500 byl vyrazne tezsi nez Smart - 890 kg? kdyztak udaje o hmotnosti opravte pokud se mylim.
Takze slo o vyrovnanejsi souboj, presto Fiat neobstal - proc? Protoze problem neni v rozmerech ci hmotnosti, ale kvalite, tedy neni problem MALY vs velky, ale AUDI vs FIAT - tedy kvalitni konstrukce a materialy vs nekvalita.
Kdyby nekdo udelal narazovy test starsiho, velkeho, tezkeho, terenniho vozu KIA s vyrazne mensim vozem nejake premiove znacky, pak by lide koukali jak jsou mala a lehka auta bezpecna, problem je ze pak uz by se vubec neorientovali.

Odpovědět  |   | 
k22  |  09. 05. 2009 21:23

Jenže právě Fiat 500 má vynikající výsledky NCAP...o nekvalitě zde nemůže být ani reč

Odpovědět  |   | 
M!  |  10. 05. 2009 20:23

teda to je ošklivé auto! fuj, ty amíci ted mají divný vkus pokud se tam tohle prodává a jim se to líbí. Mám obavu že v evropě by si to neškrtlo.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 201 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro