Lincoln MKZ zabodoval v nárazových zkouškách

Triple dot  |  07. 05. 2009 18:53

Lide jsou hloupi, neznaji fyzikalni zakony a jejich nelinearni prubeh, zavislosti setrvacnosti na hmotnosti, kineticke energie na hmotnosti a rychlosti, sily na rychlosti.
Chteji jednoduchy navod na bezpecnost - NENI
Veskutecnosti na velikosti ani na hmotnosti nezalezi, primarne na tuhosti zalezi.
5 hvezdicek u maleho auta JE totez jako 5 u velkeho, to znamena ze pokud narazite pri 64km/h pri kterych je test provaden, tak vylezete stejne potluceni jak z velkeho, tak maleho auta, situace se meni nelinearne s rychlosti, ve vyssi rychlosti - treba dvojnasobne - 128km/h jsou bezpecnejsi vozy s vetsi deformacni zonou a tuzsim ramem, PARADOXNE v nizsich rychlostech - treba 32 km/h jsou bezpecnejsi MALA auta protoze kvuli vetsi poddajnosti deformacni zony a nizsi tuhosti narazniku rozlozi energii / pusobeni pretizeni na delsi dobu a mensi intenzitu - v tuzsim aute tedy zajitete silnejsi drcnuti.
Deformacni zona kinetickou energii nepohlcuje - ty by byla prid po narazu rozzhavena do ruda, pouze tuto energii rozklada v case, napr misto 10g po 0,1 s zazivate pri narazu 2g po 0,5 s ale vystaveni ji jste.
Pokud jede 2 tunovy terenni vuz rychlosti 70 km/h, a vrazi do nej 1 tunova fabie rychlosti 140 km/h, bude objem energie fabie stejny jako kdyby jel 4 tunovy vuz rychlosti 70km/h, a ona zdanliva bezpecnost terenaku je ta tam.
Kdyz pojedete v tezkem nekvalitnim voze - levnem - mekkem - z nekvalitnich materialu, tak to pouze znamena ze v pripade narazu bude v prvnim zlomku vteriny zmuchlan na srot a vy v nem usmrceni, ale onen zmuchlany dvoutunovy kovosrot se povali kvuli velke setrvacnosti jeste minutu po srazce dal.
Kdyz pojedete v malem, lehkem, ale drahem - kvalitni - tuhem auticku, v momente narazu se jeho mala kapacita kineticke energie vybije, tedy se zastavi a pak bude pretlacen protivnikem, auticko bude odrazeno, treba i poleti vzduchem, ale zuztane neposkozene, tak jako pri testu SMARTu vs. Mercedes tridy S tedy nejakych 680 vs 2250 kg
Smart je maly, lehky, ale kvalitni a drahy - je vyraben koncernem Daimler-Benz
Zatimco pri testu Audi Q7 vs Fiat 500 byl fiat na srot, prestoze Q7 bylo lehci nez onen Mercedes tridy S a Fiat 500 byl vyrazne tezsi nez Smart - 890 kg? kdyztak udaje o hmotnosti opravte pokud se mylim.
Takze slo o vyrovnanejsi souboj, presto Fiat neobstal - proc? Protoze problem neni v rozmerech ci hmotnosti, ale kvalite, tedy neni problem MALY vs velky, ale AUDI vs FIAT - tedy kvalitni konstrukce a materialy vs nekvalita.
Kdyby nekdo udelal narazovy test starsiho, velkeho, tezkeho, terenniho vozu KIA s vyrazne mensim vozem nejake premiove znacky, pak by lide koukali jak jsou mala a lehka auta bezpecna, problem je ze pak uz by se vubec neorientovali.

Odpovědět  |   | 
k22  |  09. 05. 2009 21:23

Jenže právě Fiat 500 má vynikající výsledky NCAP...o nekvalitě zde nemůže být ani reč

Odpovědět  |   | 
M!  |  10. 05. 2009 20:23

teda to je ošklivé auto! fuj, ty amíci ted mají divný vkus pokud se tam tohle prodává a jim se to líbí. Mám obavu že v evropě by si to neškrtlo.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 191 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A