Lincoln MKT: luxusní spása Fordu?

Studie MKT představená na letošním Severoamerickém mezinárodním autosalonu se začne vyrábět na počátku příštího roku.

Půjde o crossover se sedmi místy ve třech řadách a s možností zvolit novou pohonnou jednotku Ford EcoBoost. V rámci modelové nabídky značky Lincoln doplní nový, menší crossover MKX, střední sedan MKZ a vrcholnou vlajkovou loď MKS. MKT do prodejů vstoupí počátkem roku 2009 po boku modernizovaných řad MKZ a MKS.

Lincoln MKT se bude vyrábět ve Fordově továrně Oakville v kanadském Ontariu a k dispozici bude alternativně se dvěma vidlicovými šestiválci: standardním, atmosféricky plněným 3,7 V6 a moderním, přeplňovaným 3,5 V6 EcoBoost o výkonu 340 koní. Spolu s vozem Ford Flex to bude jedno z prvních sériových využití této jednotky. Motor využívá dmychadla a přímého vstřikování benzínu a vykazuje údajně ve srovnání s podobně výkonným, ale nepřeplňovaným motorem spotřebu paliva nižší o 20 a emise o 10%. Ford tvrdí, že jím poháněná auta budou nabízet výkon osmiválce se spotřebou šestiválce. Mnozí čtenáři si jistě vzpomenou, že podobný slogan provázel také kdysi nástup dvaapůllitrového „pětitaktního“ šestiválce pod kapotu Mazdy Xedos 9, který prý dává výkon třílitru a spotřebu dvoulitru.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Během následujících pěti let Ford hodlá ročně vyrábět 750 000 motorů EcoBoost, jež by si měly najít cestu z menších aut i do velkých SUV a trucků. Pokles spotřeby paliva a emisí je ve srovnání s konvenčními jednotkami evidentní, přesto lze považovat takovou důvěru FMC v dlouhodobé sanaci potíží s ropou skrze EcoBoost za možná poněkud lehkovážnou.

Lincoln je v současnosti nejrychleji expandující luxusní americkou značkou a model MKT by měl oslovit další segment potenciálních zákazníků. Podle představitelů této divize FMC bude Lincoln MKT nabízet komfort limuzíny, prostor a flexibilitu SUV a jízdní výkony sportovního sedanu. Ti zároveň potvrdili, že nový vůz ponese většinu stylistických znaků, jež veřejnosti představila studie. Za pozornost stojí stálá propagace klasického, vertikálně orientovaného znaku Lincolnu, který se na studii objevuje nejen na přídi, ale také na předních blatnících či mezi zadními, vodorovně situovanými sdruženými světlomety.

Ve standardní výbavě se objeví například pokroková technologie Sync, jež umožňuje kromě jiného synchronizovat skrze Bluetooth i více mobilních telefonů nebo MP3 přehrávačů. Očekává se nástup nové generace navigačních systémů a nejmodernějších bezpečnostních prvků včetně hlídání „mrtvého úhlu“ v zrcátkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lincoln MKT
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků