Lincoln MKT: luxusní spása Fordu?

Studie MKT představená na letošním Severoamerickém mezinárodním autosalonu se začne vyrábět na počátku příštího roku.

Půjde o crossover se sedmi místy ve třech řadách a s možností zvolit novou pohonnou jednotku Ford EcoBoost. V rámci modelové nabídky značky Lincoln doplní nový, menší crossover MKX, střední sedan MKZ a vrcholnou vlajkovou loď MKS. MKT do prodejů vstoupí počátkem roku 2009 po boku modernizovaných řad MKZ a MKS.

Lincoln MKT se bude vyrábět ve Fordově továrně Oakville v kanadském Ontariu a k dispozici bude alternativně se dvěma vidlicovými šestiválci: standardním, atmosféricky plněným 3,7 V6 a moderním, přeplňovaným 3,5 V6 EcoBoost o výkonu 340 koní. Spolu s vozem Ford Flex to bude jedno z prvních sériových využití této jednotky. Motor využívá dmychadla a přímého vstřikování benzínu a vykazuje údajně ve srovnání s podobně výkonným, ale nepřeplňovaným motorem spotřebu paliva nižší o 20 a emise o 10%. Ford tvrdí, že jím poháněná auta budou nabízet výkon osmiválce se spotřebou šestiválce. Mnozí čtenáři si jistě vzpomenou, že podobný slogan provázel také kdysi nástup dvaapůllitrového „pětitaktního“ šestiválce pod kapotu Mazdy Xedos 9, který prý dává výkon třílitru a spotřebu dvoulitru.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Během následujících pěti let Ford hodlá ročně vyrábět 750 000 motorů EcoBoost, jež by si měly najít cestu z menších aut i do velkých SUV a trucků. Pokles spotřeby paliva a emisí je ve srovnání s konvenčními jednotkami evidentní, přesto lze považovat takovou důvěru FMC v dlouhodobé sanaci potíží s ropou skrze EcoBoost za možná poněkud lehkovážnou.

Lincoln je v současnosti nejrychleji expandující luxusní americkou značkou a model MKT by měl oslovit další segment potenciálních zákazníků. Podle představitelů této divize FMC bude Lincoln MKT nabízet komfort limuzíny, prostor a flexibilitu SUV a jízdní výkony sportovního sedanu. Ti zároveň potvrdili, že nový vůz ponese většinu stylistických znaků, jež veřejnosti představila studie. Za pozornost stojí stálá propagace klasického, vertikálně orientovaného znaku Lincolnu, který se na studii objevuje nejen na přídi, ale také na předních blatnících či mezi zadními, vodorovně situovanými sdruženými světlomety.

Ve standardní výbavě se objeví například pokroková technologie Sync, jež umožňuje kromě jiného synchronizovat skrze Bluetooth i více mobilních telefonů nebo MP3 přehrávačů. Očekává se nástup nové generace navigačních systémů a nejmodernějších bezpečnostních prvků včetně hlídání „mrtvého úhlu“ v zrcátkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lincoln MKT
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků