Lincoln MKT: luxusní spása Fordu?

Studie MKT představená na letošním Severoamerickém mezinárodním autosalonu se začne vyrábět na počátku příštího roku.

Půjde o crossover se sedmi místy ve třech řadách a s možností zvolit novou pohonnou jednotku Ford EcoBoost. V rámci modelové nabídky značky Lincoln doplní nový, menší crossover MKX, střední sedan MKZ a vrcholnou vlajkovou loď MKS. MKT do prodejů vstoupí počátkem roku 2009 po boku modernizovaných řad MKZ a MKS.

Lincoln MKT se bude vyrábět ve Fordově továrně Oakville v kanadském Ontariu a k dispozici bude alternativně se dvěma vidlicovými šestiválci: standardním, atmosféricky plněným 3,7 V6 a moderním, přeplňovaným 3,5 V6 EcoBoost o výkonu 340 koní. Spolu s vozem Ford Flex to bude jedno z prvních sériových využití této jednotky. Motor využívá dmychadla a přímého vstřikování benzínu a vykazuje údajně ve srovnání s podobně výkonným, ale nepřeplňovaným motorem spotřebu paliva nižší o 20 a emise o 10%. Ford tvrdí, že jím poháněná auta budou nabízet výkon osmiválce se spotřebou šestiválce. Mnozí čtenáři si jistě vzpomenou, že podobný slogan provázel také kdysi nástup dvaapůllitrového „pětitaktního“ šestiválce pod kapotu Mazdy Xedos 9, který prý dává výkon třílitru a spotřebu dvoulitru.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Během následujících pěti let Ford hodlá ročně vyrábět 750 000 motorů EcoBoost, jež by si měly najít cestu z menších aut i do velkých SUV a trucků. Pokles spotřeby paliva a emisí je ve srovnání s konvenčními jednotkami evidentní, přesto lze považovat takovou důvěru FMC v dlouhodobé sanaci potíží s ropou skrze EcoBoost za možná poněkud lehkovážnou.

Lincoln je v současnosti nejrychleji expandující luxusní americkou značkou a model MKT by měl oslovit další segment potenciálních zákazníků. Podle představitelů této divize FMC bude Lincoln MKT nabízet komfort limuzíny, prostor a flexibilitu SUV a jízdní výkony sportovního sedanu. Ti zároveň potvrdili, že nový vůz ponese většinu stylistických znaků, jež veřejnosti představila studie. Za pozornost stojí stálá propagace klasického, vertikálně orientovaného znaku Lincolnu, který se na studii objevuje nejen na přídi, ale také na předních blatnících či mezi zadními, vodorovně situovanými sdruženými světlomety.

Ve standardní výbavě se objeví například pokroková technologie Sync, jež umožňuje kromě jiného synchronizovat skrze Bluetooth i více mobilních telefonů nebo MP3 přehrávačů. Očekává se nástup nové generace navigačních systémů a nejmodernějších bezpečnostních prvků včetně hlídání „mrtvého úhlu“ v zrcátkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lincoln MKT
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků