Lincoln MKC je nejmenší crossover špičkové značky Ford Motor Comp.

Hlavní hvězdou stánku automobilky Lincoln na dnes startujícím autosalonu v Detroitu se stane studie kompaktního crossoveru MKC. Čím jiným také zvrátit neslavné prodejní výsledky…

Tytam jsou doby, kdy Lincoln platil za jednu z nejluxusnějších a nejdražších značek světa. Prodejní výsledky díky tomu nebyly nikdy nikterak oslnivé, ale doba se pohnula, a aby značka přežila, musí prodávat. A to se v poslední době prestižní značce koncernu FMC nedaří. Ačkoli vloni meziročně narostly prodeje nových automobilů v USA o slušných 13 %, odbyt vozů Lincoln zažil další pokles, když se snížil o 4 % na 82 150 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompaktní crossover Lincoln MKC se pokusí zvrátit pro Lincoln nepříznivé trendy

U Fordu ale stále věří na návrat k rentabilitě a s Lincolnem počítají, například v roce 2025 chtějí zahájit výrobu nového modelu Lincoln Continental. Již dnes se na stánku Lincolnu v Detroitu představí studie kompaktního prémiového crossoveru Lincoln MKC Concept, který tak pokračuje v poněkud bezduchém značení modelů nicneříkajícími písmennými kódy. Má jít o součást nejnovější modelové ofenzívy Lincolnu, jež v následujících letech počítá s jedním novým autem každý rok.

Lincoln Continental: koncept pro rok 2025 možná do výroby

Lincoln Continental: koncept pro rok 2025 možná do výroby

Řada MKC míří do třídy kompaktních luxusních SUV, jejichž prodeje vloni meziročně narostly o více než 60 %. Tato studie se vyznačuje novou, svisle dělenou maskou chladiče s jemným vodorovným žebrováním, jež má být adaptací masky modelu Zephyr z třicátých let minulého století. Zvenčí si na tomto prototypu všimneme především bezrámových oken v bočních dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maska chladiče je adaptací masky Zephyr z 30. let

Za zmínku stojí také kompletně prosklená střecha s dvojicí tenkých ocelových podélníků procházejících v celé její délce nebo rozměrná výklopná záď, jež se na způsob Opelu Insignia zdvihá včetně zadních svítilen a částí blatníků, čímž nabízí mimořádně pohodlný přístup k zavazadlovému prostoru. Ačkoli jde o koncepční studii, Lincoln MKC se vyznačuje poměrně dotaženě působícím interiérem, zejména pak docela prakticky působícím pracovištěm řidiče. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér tohoto konceptu působí poměrně dotaženým dojmem

A na závěr ještě základní rozměry. Model Lincoln MKC Concept je vůbec nejmenším automobilem značky Lincoln, jaký byl kdy vyroben, na délku měří 4 550 mm, na šířku 1 932 mm a na výšku 1 607 mm, ovšem přesto je ve všech ohledech nepatrně věší než aktuální Ford Escape z vlastní koncernové stáje. Lincoln MKC Concept stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 712 mm.

 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lincoln MKC Concept
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků