Lincoln Continental: Šest desetiletí amerického luxusu

16 komentářů

Fernie
17. dubna • 8:04

Připadá mi, jako bych si právě přečetl fakt dlouhej výtah z Wikipedie...

John
12. dubna • 11:47

Americky dizajn aut 60 a 70 rokov bol orientovany na okazalost. Jazdne vlastnosti o nicom, pokrok v konstrukcii motorov, podvozkov o nicom. Okazalost a prehnany doraz na luxus. No proste grc. Tomuto mohli holdovat jedine pripecene americke hviezdy. B-]B-]

Barrichello
13. dubna • 9:29

A proto Evropa od ameriky vesele kopírovala.První turbo v osobáku - Oldsmobile a Chevrolet, první palubní počítač - Cadillac, první systém vypínání válců - Cadillac, první head up - Chevrolet, první klimatizace - Chrysler atdMotory až do ropné krize disponovaly velkými výkony - až 400 koní. Teprve po ropně krizi se výkon začal škrtit kvůli spotřebě. Podovzky jsou stavené na us cesty a na pohodlí.

X1
12. dubna • 21:55

Pocuvaj, nabuduce uvazuj skor ako nieco napises, predides tomu, ze zo sebe urobis kokotka:-D

k22
12. dubna • 19:07

Při rychlosti 88 km/h an dokonalé dálnici potřebuješ luxus a bezpečnost, nic víc. Jízdní vlastnosti? To je o čem?

lidodemo
12. dubna • 15:42

A v čem se jezdilo v těch letech v ČSSR ? V mimořádně technologicky progresivně vyráběných vozech místní a RVHP provenience ? Co se vyrábělo v SSR ? 1203 ?

pláša35
12. dubna • 22:06

Je-li řeč o autech v ČSSR v 60. až 70. létech, popřípadě o vozech RVHP, tak při nejmenším odpovídala době, či byla jedním z nejlepším. O čem mluvím? V r. 1964 Škoda 1000 MB byla jedním z nejlepších vozů své třídy a překonávala svůj vzor Renault 8. Jenže pak přišel R16 a z novinky byla historie. Připomenu též Tatru 603 či 613. Pak také Lady, polský FSO Polonez, což byl, pravda, také licenční fiat, ale jednalo se o vysoce moderní auto. (starší číslo časopisu Veterán - simcacentrum.cz). Pokud Váš pohled poukazuje především na zastaralost výroby aut během let v tuzemsku obecně, pak se jednoznačně shodneme. Chtěl jsem nabídnout i trochu jiný pohled na věc.

Václav Holec
13. dubna • 11:46

V dobových testech německých médií embéčko s R8 těsně prohrávalo. A Polonez převzal z úsporných důvodů starší mechaniku 125p v nové karoserii...

Jan Novak
13. dubna • 12:21

je smutné, že jsme se v té době měřili s lowendovými zančkami a modely a to jen jedním modelem, smutný výsledek komunistického znárodnění automobilového průmyslu první republiky

Jan Novak
12. dubna • 23:14

to je dobrý bolševický výplach, sorry, ale takové lži se nedají jinak nazvat
zde nemluvil nikdo o JEDNOM modelu Škody, který byl možná (možná!!!) ještě ten poslední konkurenceschopný (a 20 let potomu už nic), ale o automobilové produkci jako celku

pláša35
13. dubna • 16:20

V čem vidíte lež, pane Nováku?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Novak
13. dubna • 20:15

"byla jedním z nejlepším"

Fantomas
12. dubna • 12:24

Luxus za jízdy nepovažuješ za jízdní vlastnost? Dáváš přednost drncání, poskakování a kličkování ve skrčené poloze v hlučném, plechovém interiéru?
Jejich auta nepotřebují umět kličkovat jako zajíc a neustále brzdit, zrychlovat a řadit, jak jsme nuceni jezdit u nás, protože máme úzké a klikaté silničky plné výmolů. Jejich silnice a cestovní a přepravní potřeby jsou jiné a podle toho se vyvíjela jejich auta. Člověk se mohl vozit jako na obláčku, příjemně a pohodlně, obklopený veškerým pohodlím. K tomu předimenzovaná technika schopná dlouhodobého a spolehlivého provozu s minimální údržbou, snadno opravitelná. Co se ti na tom nezdá?

Milan
12. dubna • 7:43

Autor by si mel clanek znovu precist a doplnit chybejici slova a opravit preklepy... Nebo to dat precist korektorovi. Diky

Václav Holec
12. dubna • 15:34

Díky, nechám opravit.

marlen
12. dubna • 7:11

dobová reklama:
www.youtube.com/watch?v=__q93LZ1Fzg&list=FLn5jGBb58HsFE0oRicwJZhQ&index=13

Doporučujeme

Články odjinud