Limuzína Škoda 1000 MB je skoro hotová! Takto probíhala její stavba

Projekt limuzíny Škoda 1000MBL pokračuje! Tvůrci už mají to konstrukčně nejnáročnější za sebou, čeká je však ještě složitý proces administrační.

V srpnu jsme přinesli první fázi příběhu prodlouženého embéčka - v takřka domácích podmínkách stavěnou limuzínu ze slavné Škody 1000 MB. Nadšenci Jaroslav Valenta a Martin Jinek z Ústí nad Labem už jednou přestavěli Škodu 105 v 7,2 metru dlouhý bílý poutač udivených pohledů, nyní bude hlavní hvězdou cihlové MB.

Příběh sdílený na speciálních facebookových stránkách jsme opustili před lakováním karoserie. Ta není složena ze dvou kusů jako v případě "stopáté", ale z jednoho vozu rozpůleného uprostřed. Autoři vůz prodloužili středovým tunelem, bočními prahy a dalšími výztuhami. Přes novou konstrukci natáhli plechovou střechu a i s novými boky poslali vůz do lakovny. "Jen pro zvědavce, je to asi tak dvacet hodin práce," prozrazuje Valenta náročnost výroby pouhého jednoho boku.

Sledujte premiéru Škody Scala živě! Představuje se v Tel Avivu

Sledujte premiéru Škody Scala živě! Představuje se v Tel Avivu

Na střeše nechybí ploutvička coby výztuha. Krom prodloužení však zůstala jak přední, tak i zadní část historicky věrná. Aktuálně je vůz nalakován a osazen detaily karoserie. "Barvu jsem vybíral podle originálního dobového vzorníku ale o asi 2-3 stíny výraznější a zářivější. Ta úplně na chlup origoš byla nic moc," zmínil Valenta.

Instalována byla také zajímavá přepážka mezi řidičem a posádkou, včetně loga. Nechybí už ani přední náprava, nádrž či brzdy, vše podle fotek v moc pěkném stavu. Interiér, zejména jeho zadní část, pak na dokončení ještě čeká. Posledním zásahem byla instalace zatmavených oken které k limuzíně zkrátka patří.

Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Co se týče pohonu, původní záměrem tvůrců bylo instalovat silnější motor 1,3 MPi. Zkrátka proto, že ani krátké MB nebylo se svým litrovým motorem zrovna dynamickým vozem. "Zdržel mě špatný výběr motoru 1.3MPi. Prostě ne a ne se tam vejít. Zvolil jsem tedy ten originální. Alespoň budou mít na TK radost a méně připomínek," dodává v dalším z příspěvků Valenta s tím, že právě největším zdržením projektu nakonec bude schvalovací proces. I proto zatím nelze říci, kdy se housenka podívá legálně na silnice.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek