Limuzína Škoda 1000 MB je skoro hotová! Takto probíhala její stavba

Projekt limuzíny Škoda 1000MBL pokračuje! Tvůrci už mají to konstrukčně nejnáročnější za sebou, čeká je však ještě složitý proces administrační.

V srpnu jsme přinesli první fázi příběhu prodlouženého embéčka - v takřka domácích podmínkách stavěnou limuzínu ze slavné Škody 1000 MB. Nadšenci Jaroslav Valenta a Martin Jinek z Ústí nad Labem už jednou přestavěli Škodu 105 v 7,2 metru dlouhý bílý poutač udivených pohledů, nyní bude hlavní hvězdou cihlové MB.

Příběh sdílený na speciálních facebookových stránkách jsme opustili před lakováním karoserie. Ta není složena ze dvou kusů jako v případě "stopáté", ale z jednoho vozu rozpůleného uprostřed. Autoři vůz prodloužili středovým tunelem, bočními prahy a dalšími výztuhami. Přes novou konstrukci natáhli plechovou střechu a i s novými boky poslali vůz do lakovny. "Jen pro zvědavce, je to asi tak dvacet hodin práce," prozrazuje Valenta náročnost výroby pouhého jednoho boku.

Sledujte premiéru Škody Scala živě! Představuje se v Tel Avivu

Sledujte premiéru Škody Scala živě! Představuje se v Tel Avivu

Na střeše nechybí ploutvička coby výztuha. Krom prodloužení však zůstala jak přední, tak i zadní část historicky věrná. Aktuálně je vůz nalakován a osazen detaily karoserie. "Barvu jsem vybíral podle originálního dobového vzorníku ale o asi 2-3 stíny výraznější a zářivější. Ta úplně na chlup origoš byla nic moc," zmínil Valenta.

Instalována byla také zajímavá přepážka mezi řidičem a posádkou, včetně loga. Nechybí už ani přední náprava, nádrž či brzdy, vše podle fotek v moc pěkném stavu. Interiér, zejména jeho zadní část, pak na dokončení ještě čeká. Posledním zásahem byla instalace zatmavených oken které k limuzíně zkrátka patří.

Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Co se týče pohonu, původní záměrem tvůrců bylo instalovat silnější motor 1,3 MPi. Zkrátka proto, že ani krátké MB nebylo se svým litrovým motorem zrovna dynamickým vozem. "Zdržel mě špatný výběr motoru 1.3MPi. Prostě ne a ne se tam vejít. Zvolil jsem tedy ten originální. Alespoň budou mít na TK radost a méně připomínek," dodává v dalším z příspěvků Valenta s tím, že právě největším zdržením projektu nakonec bude schvalovací proces. I proto zatím nelze říci, kdy se housenka podívá legálně na silnice.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 38 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků