Limuzína Škoda 1000 MB je skoro hotová! Takto probíhala její stavba

Projekt limuzíny Škoda 1000MBL pokračuje! Tvůrci už mají to konstrukčně nejnáročnější za sebou, čeká je však ještě složitý proces administrační.

V srpnu jsme přinesli první fázi příběhu prodlouženého embéčka - v takřka domácích podmínkách stavěnou limuzínu ze slavné Škody 1000 MB. Nadšenci Jaroslav Valenta a Martin Jinek z Ústí nad Labem už jednou přestavěli Škodu 105 v 7,2 metru dlouhý bílý poutač udivených pohledů, nyní bude hlavní hvězdou cihlové MB.

Příběh sdílený na speciálních facebookových stránkách jsme opustili před lakováním karoserie. Ta není složena ze dvou kusů jako v případě "stopáté", ale z jednoho vozu rozpůleného uprostřed. Autoři vůz prodloužili středovým tunelem, bočními prahy a dalšími výztuhami. Přes novou konstrukci natáhli plechovou střechu a i s novými boky poslali vůz do lakovny. "Jen pro zvědavce, je to asi tak dvacet hodin práce," prozrazuje Valenta náročnost výroby pouhého jednoho boku.

Sledujte premiéru Škody Scala živě! Představuje se v Tel Avivu

Sledujte premiéru Škody Scala živě! Představuje se v Tel Avivu

Na střeše nechybí ploutvička coby výztuha. Krom prodloužení však zůstala jak přední, tak i zadní část historicky věrná. Aktuálně je vůz nalakován a osazen detaily karoserie. "Barvu jsem vybíral podle originálního dobového vzorníku ale o asi 2-3 stíny výraznější a zářivější. Ta úplně na chlup origoš byla nic moc," zmínil Valenta.

Instalována byla také zajímavá přepážka mezi řidičem a posádkou, včetně loga. Nechybí už ani přední náprava, nádrž či brzdy, vše podle fotek v moc pěkném stavu. Interiér, zejména jeho zadní část, pak na dokončení ještě čeká. Posledním zásahem byla instalace zatmavených oken které k limuzíně zkrátka patří.

Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Co se týče pohonu, původní záměrem tvůrců bylo instalovat silnější motor 1,3 MPi. Zkrátka proto, že ani krátké MB nebylo se svým litrovým motorem zrovna dynamickým vozem. "Zdržel mě špatný výběr motoru 1.3MPi. Prostě ne a ne se tam vejít. Zvolil jsem tedy ten originální. Alespoň budou mít na TK radost a méně připomínek," dodává v dalším z příspěvků Valenta s tím, že právě největším zdržením projektu nakonec bude schvalovací proces. I proto zatím nelze říci, kdy se housenka podívá legálně na silnice.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků