Limuzína Škoda 1000 MB je skoro hotová! Takto probíhala její stavba

Projekt limuzíny Škoda 1000MBL pokračuje! Tvůrci už mají to konstrukčně nejnáročnější za sebou, čeká je však ještě složitý proces administrační.

V srpnu jsme přinesli první fázi příběhu prodlouženého embéčka - v takřka domácích podmínkách stavěnou limuzínu ze slavné Škody 1000 MB. Nadšenci Jaroslav Valenta a Martin Jinek z Ústí nad Labem už jednou přestavěli Škodu 105 v 7,2 metru dlouhý bílý poutač udivených pohledů, nyní bude hlavní hvězdou cihlové MB.

Příběh sdílený na speciálních facebookových stránkách jsme opustili před lakováním karoserie. Ta není složena ze dvou kusů jako v případě "stopáté", ale z jednoho vozu rozpůleného uprostřed. Autoři vůz prodloužili středovým tunelem, bočními prahy a dalšími výztuhami. Přes novou konstrukci natáhli plechovou střechu a i s novými boky poslali vůz do lakovny. "Jen pro zvědavce, je to asi tak dvacet hodin práce," prozrazuje Valenta náročnost výroby pouhého jednoho boku.

Sledujte premiéru Škody Scala živě! Představuje se v Tel Avivu

Sledujte premiéru Škody Scala živě! Představuje se v Tel Avivu

Na střeše nechybí ploutvička coby výztuha. Krom prodloužení však zůstala jak přední, tak i zadní část historicky věrná. Aktuálně je vůz nalakován a osazen detaily karoserie. "Barvu jsem vybíral podle originálního dobového vzorníku ale o asi 2-3 stíny výraznější a zářivější. Ta úplně na chlup origoš byla nic moc," zmínil Valenta.

Instalována byla také zajímavá přepážka mezi řidičem a posádkou, včetně loga. Nechybí už ani přední náprava, nádrž či brzdy, vše podle fotek v moc pěkném stavu. Interiér, zejména jeho zadní část, pak na dokončení ještě čeká. Posledním zásahem byla instalace zatmavených oken které k limuzíně zkrátka patří.

Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Co se týče pohonu, původní záměrem tvůrců bylo instalovat silnější motor 1,3 MPi. Zkrátka proto, že ani krátké MB nebylo se svým litrovým motorem zrovna dynamickým vozem. "Zdržel mě špatný výběr motoru 1.3MPi. Prostě ne a ne se tam vejít. Zvolil jsem tedy ten originální. Alespoň budou mít na TK radost a méně připomínek," dodává v dalším z příspěvků Valenta s tím, že právě největším zdržením projektu nakonec bude schvalovací proces. I proto zatím nelze říci, kdy se housenka podívá legálně na silnice.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 60 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků