Limitované Audi TT RS oslavuje 40 let pohonu quattro. Stojí skoro jako RS 6!

Na tohle speciální TT pláclo Audi opravdu tučnou cenovku. Za výjimečnost se holt platí.

Audi slaví 40. výročí svého systému pohonu všech kol quattro a při této příležitosti uvádí do nabídky speciální limitovanou edici nejostřejšího kupé TT RS. Zaujme nejen stylizovaným exteriérem do ikonických sportovních barev, ale také lehce vylepšenými schopnostmi vozu na silnici či okruhu.

Výroční model 40 years of quattro je lakován v bílém odstínu Alpine a doplněn o trikoloru, která bude mnohým fanouškům povědomá třeba ze závodního Audi Sport Quattro S1, jež Walter Röhrl dovezl k vítězství na hoře Pikes Peak v roce 1987. Za bíle lakovanými 20palcovými koly pak razí červené třmeny odvětrávaných a děrovaných ocelových brzdových kotoučů.

Skvělý osmiválec 4.0 TDI nadobro odešel z Česka. Po VW se ho vzdalo už i Audi

Skvělý osmiválec 4.0 TDI nadobro odešel z Česka. Po VW se ho vzdalo už i Audi

Na kapotě najdete přístup vzduchu v lesklém karbonu, další prvky jako kryty zrcátek jsou lakovány leskle černou stejně jako aerodynamický kit s winglety, větším zadním křídlem a upraveným difuzorem, který má TT RS dále pomoci se stabilitou ve vysokých rychlostech a vylepšit aerodynamický přítlak.

Uvnitř přichází jako největší zajímavost volitelné odstranění zadní lavice ve prospěch karbonové rozpěry snižující hmotnost vozu o cca 16 kg, zvyšující torzní tuhost a zlepšující ozvuk sportovního výfukového systému s aktivními klapkami v interiéru. Mimo to se v kabině ukazuje kombinace čalounění Alcantarou, kůží Nappa, bílého kontrastního prošívání a plaket zdůrazňujících výjimečnost modelu.

Cupra Formentor s pětiválcem z Audi RS 3? Rudý prototyp má vážně skvělý zvuk

Cupra Formentor s pětiválcem z Audi RS 3? Rudý prototyp má vážně skvělý zvuk

Přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 480 N.m zůstává pod kapotou beze změny, včetně sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic a samozřejmě pohonu všech kol quattro. Navíc však Audi posunuje u edice 40 years of quattro omezovač rychlosti ze standardních 250 km/h na 280 km/h. Z nuly na 100 km/h se auto dostane za 3,7 sekundy.

Limitovanou edici si Audi nechává výhradně pro fanoušky na domácím německém trhu, kde potěší jen 40 zájemců. Specialita ale nepřijde vůbec levně. Zatímco totiž standardní TT RS začíná v Německu na částce 66.529 eur (asi 1,8 milionu korun), edice 40 years of quattro přijde na 114.040 eur (asi 3,1 milionu korun). Pro srovnání, o 2000 eur výše se již pohybuje například super-kombík Audi RS 6.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 1 příspěvek
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků