Dobrej hnůj
To už tu několikrát bylo, dáme na auto soláry a ono to pojede samo...Ale sluníčko svítí jen přes den, když nejsou mraky a taky překážky jako stromy a domy. A taky svítí jen z jedné strany. Taky pro maximální účinnost musí slunce svítit kolmo na solár. Takže 5 m2 pěkné, ale v jednu chvíli budou nabíjet nejvýše 2/3 solárů s tak asi poloviční účinností. Podtrženo sečteno - 1-2 týdny nabíjení na jednu jízdu, paráda.
Název startupu Lightyear byl zvolen podle toho, že všechna auta na Zěměkouli údajně ujedou za rok ekvivalent vzdálenosti 1 světelného roku.
Fully charged natočili pěkný video ještě před prvním odhalením automobilu.https://youtu.be/bSbWwn_YCr8...
Duch proudnicové Tatry znovu ožil.
Naprostá nádhera. Akorát to nemá zadní okno a dost úzký pneumatiky. Ale to je z důvodů snížení hmotnosti kol které obsahují elektromotr rovnou v naboji. I díky tomu má mít auto poloviční spotřebu, ale to se může stát i kamenem úrazu. Není jisté jak dlouho motory v náboji vydrží neustálé vibrace, které dostává podvozek od hrbolů na vozovce. To ukážou teprve dlouhodobý testy a testování prvními zákazníky. Myslím, že se tomu říká neodpružená hmotnost. Ještě před slavnostním uvedením měli předobjednávky na 100 aut a to i přes velmi vysokou zálohu. Jsou to lidé, kterým jde hlavně o podporu thoto startupu.
No vida design vzdáleně evokuje Tatru 77/87, tedy dobu, kdy se začala rozmáhat masová spalovací motorizace světa a dneska jsou spalovací auta historicky nejdostupnější a některá i nejpoužitelnější než kdy dříve. Tak třeba za nějakých 80let budou stejně použitelné i alternativní pohony.
Vypadá to že redaktoři autorevue závodí kdo napíše větší pitomost. Včera točivý moment u BMW, dnes tohle...
a ja ze tam bude pár gramov uranu
Po prvni vete v perexu jsem to vzdal :-D.
No co je to za blbost,nekonečný proud a nakonec,že nůže dojet až 750km..Už jsem psal,že baterie vydrži jen určite množstvi nabiti a časem jde vykon dolu a třeba po 2 léetch si budete muset koupit novou..a neni to levná záležitost..jedině vodik to zachráni
Meleš houna. Vyměn si baterky v robertku a buď dobrej. B-]
Za prvé, baterie vydrží déle než dva roky, tedy samozřejmě záleží na spoustě okolností, ale obecně je jejich životnost o dost delší. Také záleží kdy vlastně budeme baterii považovat za "vadnou".Za druhé vodík ve spojení se solárním panelem v autě je skoro sci-fi (teda při nějakém rozumném dojezdu). Vodík v autě jako takovém už vlastně dnes není problém technologií, ale nabíjecích (tankovacích stanic). Co nepotěší ty, co si myslí že tím vyřeší ekologii je, že vodík se v drtivé většině případů vyrábí elektrolýzou nebo chemicky jako "odpadní produkt" jiných výrobků. Takže co do výroby, asi není ekologičtější než výroba elektřiny, když ji používá a to nepočítám transport. Zatím co elektřinu k nabíjecí stanici přivedete po drátech, vodík musíte dovést (pokud by jej z vody nevyráběla přímo čerpací stanice).
Panejo, uz se proberte z vodikoveho sneni, to je nejhorsi reseni!
Já to říkám pořád, že dokud nějaký Einstein nevymyslí pohon, který bude krmen CO2, tak se revoluce nekoná....
Jseš poněkud pozadu. Audi už vyrábělo naftu z CO2 a z vody, ale jak vidíš žádná revoluce se nekonala a nevíš vo tom ani ty. B-]Audi začalo vyrábět ekologickou naftu z CO2 a vodyhttps://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/audi-z... ...
'Revolucni' pohon s naprosto nerevolucnim interierem a exterierem (vsechno uz jsme videli, neco hooodne davno).
Díky tomu to má o polovic menší spotřebu než Tesla S a tím pádem i daleko delší dojezd a to by mohlo být revoluční.
Jo, třeba tady : https://www.youtube.com/results...
za jak dlouho? U toyoty priuse se uvádí, že to prodlouží dojezd na ev 5km, ale taky neuvádí za jak dlouho, jestli se to dobije během tych 50km jak má dojezd?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.