Lightyear One je revoluční elektromobil. Jeho zdroj energie je nevyčerpatelný

petrumr  |  26. 06. 2019 19:09

za jak dlouho? U toyoty priuse se uvádí, že to prodlouží dojezd na ev 5km, ale taky neuvádí za jak dlouho, jestli se to dobije během tych 50km jak má dojezd?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 06. 2019 19:33

'Revolucni' pohon s naprosto nerevolucnim interierem a exterierem (vsechno uz jsme videli, neco hooodne davno).

Odpovědět  |   | 
OldLeo  |  26. 06. 2019 23:11
kuk  |  28. 06. 2019 02:42

Díky tomu to má o polovic menší spotřebu než Tesla S a tím pádem i daleko delší dojezd a to by mohlo být revoluční.

Odpovědět  |   | 
nedamse  |  27. 06. 2019 06:04

No co je to za blbost,nekonečný proud a nakonec,že nůže dojet až 750km..Už jsem psal,že baterie vydrži jen určite množstvi nabiti a časem jde vykon dolu a třeba po 2 léetch si budete muset koupit novou..a neni to levná záležitost..jedině vodik to zachráni

Odpovědět  |   | 
Já první  |  27. 06. 2019 08:02

Panejo, uz se proberte z vodikoveho sneni, to je nejhorsi reseni!

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  28. 06. 2019 13:57

Já to říkám pořád, že dokud nějaký Einstein nevymyslí pohon, který bude krmen CO2, tak se revoluce nekoná....

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 15:04

Jseš poněkud pozadu. Audi už vyrábělo naftu z CO2 a z vody, ale jak vidíš žádná revoluce se nekonala a nevíš vo tom ani ty.

Audi začalo vyrábět ekologickou naftu z CO2 a vody
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/audi-z... ...

Odpovědět  |   | 
Fire-man  |  27. 06. 2019 08:34

Za prvé, baterie vydrží déle než dva roky, tedy samozřejmě záleží na spoustě okolností, ale obecně je jejich životnost o dost delší. Také záleží kdy vlastně budeme baterii považovat za "vadnou".

Za druhé vodík ve spojení se solárním panelem v autě je skoro sci-fi (teda při nějakém rozumném dojezdu). Vodík v autě jako takovém už vlastně dnes není problém technologií, ale nabíjecích (tankovacích stanic). Co nepotěší ty, co si myslí že tím vyřeší ekologii je, že vodík se v drtivé většině případů vyrábí elektrolýzou nebo chemicky jako "odpadní produkt" jiných výrobků. Takže co do výroby, asi není ekologičtější než výroba elektřiny, když ji používá a to nepočítám transport. Zatím co elektřinu k nabíjecí stanici přivedete po drátech, vodík musíte dovést (pokud by jej z vody nevyráběla přímo čerpací stanice).

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 02:44

Meleš houna. Vyměn si baterky v robertku a buď dobrej.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 06. 2019 06:51

Po prvni vete v perexu jsem to vzdal .

Odpovědět  |   | 
hoax  |  27. 06. 2019 07:22

a ja ze tam bude pár gramov uranu

Odpovědět  |   | 
Vana  |  27. 06. 2019 14:31

Vypadá to že redaktoři autorevue závodí kdo napíše větší pitomost. Včera točivý moment u BMW, dnes tohle...

Odpovědět  |   | 
JK  |  27. 06. 2019 16:02

No vida design vzdáleně evokuje Tatru 77/87, tedy dobu, kdy se začala rozmáhat masová spalovací motorizace světa a dneska jsou spalovací auta historicky nejdostupnější a některá i nejpoužitelnější než kdy dříve. Tak třeba za nějakých 80let budou stejně použitelné i alternativní pohony.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 02:40

Naprostá nádhera. Akorát to nemá zadní okno a dost úzký pneumatiky. Ale to je z důvodů snížení hmotnosti kol které obsahují elektromotr rovnou v naboji. I díky tomu má mít auto poloviční spotřebu, ale to se může stát i kamenem úrazu. Není jisté jak dlouho motory v náboji vydrží neustálé vibrace, které dostává podvozek od hrbolů na vozovce. To ukážou teprve dlouhodobý testy a testování prvními zákazníky. Myslím, že se tomu říká neodpružená hmotnost.
Ještě před slavnostním uvedením měli předobjednávky na 100 aut a to i přes velmi vysokou zálohu. Jsou to lidé, kterým jde hlavně o podporu thoto startupu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 02:46

Duch proudnicové Tatry znovu ožil.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 02:51

Fully charged natočili pěkný video ještě před prvním odhalením automobilu.
https://youtu.be/bSbWwn_YCr8...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 02:54

Název startupu Lightyear byl zvolen podle toho, že všechna auta na Zěměkouli údajně ujedou za rok ekvivalent vzdálenosti 1 světelného roku.

Odpovědět  |   | 

To už tu několikrát bylo, dáme na auto soláry a ono to pojede samo...
Ale sluníčko svítí jen přes den, když nejsou mraky a taky překážky jako stromy a domy. A taky svítí jen z jedné strany. Taky pro maximální účinnost musí slunce svítit kolmo na solár.
Takže 5 m2 pěkné, ale v jednu chvíli budou nabíjet nejvýše 2/3 solárů s tak asi poloviční účinností.
Podtrženo sečteno - 1-2 týdny nabíjení na jednu jízdu, paráda.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 39 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A