Lightyear One je revoluční elektromobil. Jeho zdroj energie je nevyčerpatelný

petrumr  |  26. 06. 2019 19:09

za jak dlouho? U toyoty priuse se uvádí, že to prodlouží dojezd na ev 5km, ale taky neuvádí za jak dlouho, jestli se to dobije během tych 50km jak má dojezd?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 06. 2019 19:33

'Revolucni' pohon s naprosto nerevolucnim interierem a exterierem (vsechno uz jsme videli, neco hooodne davno).

Odpovědět  |   | 
OldLeo  |  26. 06. 2019 23:11
kuk  |  28. 06. 2019 02:42

Díky tomu to má o polovic menší spotřebu než Tesla S a tím pádem i daleko delší dojezd a to by mohlo být revoluční.

Odpovědět  |   | 
nedamse  |  27. 06. 2019 06:04

No co je to za blbost,nekonečný proud a nakonec,že nůže dojet až 750km..Už jsem psal,že baterie vydrži jen určite množstvi nabiti a časem jde vykon dolu a třeba po 2 léetch si budete muset koupit novou..a neni to levná záležitost..jedině vodik to zachráni

Odpovědět  |   | 
Já první  |  27. 06. 2019 08:02

Panejo, uz se proberte z vodikoveho sneni, to je nejhorsi reseni!

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  28. 06. 2019 13:57

Já to říkám pořád, že dokud nějaký Einstein nevymyslí pohon, který bude krmen CO2, tak se revoluce nekoná....

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 15:04

Jseš poněkud pozadu. Audi už vyrábělo naftu z CO2 a z vody, ale jak vidíš žádná revoluce se nekonala a nevíš vo tom ani ty.

Audi začalo vyrábět ekologickou naftu z CO2 a vody
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/audi-z... ...

Odpovědět  |   | 
Fire-man  |  27. 06. 2019 08:34

Za prvé, baterie vydrží déle než dva roky, tedy samozřejmě záleží na spoustě okolností, ale obecně je jejich životnost o dost delší. Také záleží kdy vlastně budeme baterii považovat za "vadnou".

Za druhé vodík ve spojení se solárním panelem v autě je skoro sci-fi (teda při nějakém rozumném dojezdu). Vodík v autě jako takovém už vlastně dnes není problém technologií, ale nabíjecích (tankovacích stanic). Co nepotěší ty, co si myslí že tím vyřeší ekologii je, že vodík se v drtivé většině případů vyrábí elektrolýzou nebo chemicky jako "odpadní produkt" jiných výrobků. Takže co do výroby, asi není ekologičtější než výroba elektřiny, když ji používá a to nepočítám transport. Zatím co elektřinu k nabíjecí stanici přivedete po drátech, vodík musíte dovést (pokud by jej z vody nevyráběla přímo čerpací stanice).

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 02:44

Meleš houna. Vyměn si baterky v robertku a buď dobrej.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 06. 2019 06:51

Po prvni vete v perexu jsem to vzdal .

Odpovědět  |   | 
hoax  |  27. 06. 2019 07:22

a ja ze tam bude pár gramov uranu

Odpovědět  |   | 
Vana  |  27. 06. 2019 14:31

Vypadá to že redaktoři autorevue závodí kdo napíše větší pitomost. Včera točivý moment u BMW, dnes tohle...

Odpovědět  |   | 
JK  |  27. 06. 2019 16:02

No vida design vzdáleně evokuje Tatru 77/87, tedy dobu, kdy se začala rozmáhat masová spalovací motorizace světa a dneska jsou spalovací auta historicky nejdostupnější a některá i nejpoužitelnější než kdy dříve. Tak třeba za nějakých 80let budou stejně použitelné i alternativní pohony.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 02:40

Naprostá nádhera. Akorát to nemá zadní okno a dost úzký pneumatiky. Ale to je z důvodů snížení hmotnosti kol které obsahují elektromotr rovnou v naboji. I díky tomu má mít auto poloviční spotřebu, ale to se může stát i kamenem úrazu. Není jisté jak dlouho motory v náboji vydrží neustálé vibrace, které dostává podvozek od hrbolů na vozovce. To ukážou teprve dlouhodobý testy a testování prvními zákazníky. Myslím, že se tomu říká neodpružená hmotnost.
Ještě před slavnostním uvedením měli předobjednávky na 100 aut a to i přes velmi vysokou zálohu. Jsou to lidé, kterým jde hlavně o podporu thoto startupu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 02:46

Duch proudnicové Tatry znovu ožil.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 02:51

Fully charged natočili pěkný video ještě před prvním odhalením automobilu.
https://youtu.be/bSbWwn_YCr8...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2019 02:54

Název startupu Lightyear byl zvolen podle toho, že všechna auta na Zěměkouli údajně ujedou za rok ekvivalent vzdálenosti 1 světelného roku.

Odpovědět  |   | 

To už tu několikrát bylo, dáme na auto soláry a ono to pojede samo...
Ale sluníčko svítí jen přes den, když nejsou mraky a taky překážky jako stromy a domy. A taky svítí jen z jedné strany. Taky pro maximální účinnost musí slunce svítit kolmo na solár.
Takže 5 m2 pěkné, ale v jednu chvíli budou nabíjet nejvýše 2/3 solárů s tak asi poloviční účinností.
Podtrženo sečteno - 1-2 týdny nabíjení na jednu jízdu, paráda.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A