Lightyear One je revoluční elektromobil. Jeho zdroj energie je nevyčerpatelný

Vypadá trochu jako pradávný Volkswagen XL1, ale jde o nizozemský projekt elektromobilu, který chce energii čerpat z nevyčerpatelného zdroje.

Lightyear je další z řady novátorských startupů, který chce prorazit s automobily. Řada těchto mladých projektů se zaměřuje na elektromobilitu. Stejně tak je tomu i v tomto případě, jen s tím rozdílem, že se vůz nemá nabíjet obyčejným způsobem, ale Sluncem.

VW zřejmě vyřešil problém nedostatku dobíjecích stanic. Využije vítr i slunce

VW zřejmě vyřešil problém nedostatku dobíjecích stanic. Využije vítr i slunce

Myšlenka vozu je tedy jasná. Elektřina do elektromobilů se totiž většinou bere na místech, která vůbec nejsou ekologická – v elektrárnách, a to většinou v těch tepelných. Model nazvaný jednoduše One má proto na střeše a kapotě solární panely. 

Celková plocha panelů je pět čtverečních metrů a všechny jsou pokryty ochranným sklem. Lightyear tvrdí, že během slunečných dnů v Nizozemsku si dokáže vůz ze světla nabít baterii na 50 až 70 kilometrů.

Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Celková kapacita baterie by pak měla být až na 725 kilometrů. V případě, že zrovna nesvítí sluníčko, lze vůz dobít i z klasické zásuvky, a to až na dojezd 400 kilometrů. Pokud vám One připomíná Volkswagen XL1 je to dané tím, že stejně jako on se i Nizozemci podřídili aerodynamice.

Zatím jde samozřejmě pouze o prototyp. Společnost ovšem tvrdí, že produkci spustí v roce 2021. Startup již otevřel rezervace a o svůj kousek se přihlásilo už 100 zájemců.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků