Lightyear One je revoluční elektromobil. Jeho zdroj energie je nevyčerpatelný

Vypadá trochu jako pradávný Volkswagen XL1, ale jde o nizozemský projekt elektromobilu, který chce energii čerpat z nevyčerpatelného zdroje.

Lightyear je další z řady novátorských startupů, který chce prorazit s automobily. Řada těchto mladých projektů se zaměřuje na elektromobilitu. Stejně tak je tomu i v tomto případě, jen s tím rozdílem, že se vůz nemá nabíjet obyčejným způsobem, ale Sluncem.

VW zřejmě vyřešil problém nedostatku dobíjecích stanic. Využije vítr i slunce

VW zřejmě vyřešil problém nedostatku dobíjecích stanic. Využije vítr i slunce

Myšlenka vozu je tedy jasná. Elektřina do elektromobilů se totiž většinou bere na místech, která vůbec nejsou ekologická – v elektrárnách, a to většinou v těch tepelných. Model nazvaný jednoduše One má proto na střeše a kapotě solární panely. 

Celková plocha panelů je pět čtverečních metrů a všechny jsou pokryty ochranným sklem. Lightyear tvrdí, že během slunečných dnů v Nizozemsku si dokáže vůz ze světla nabít baterii na 50 až 70 kilometrů.

Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Celková kapacita baterie by pak měla být až na 725 kilometrů. V případě, že zrovna nesvítí sluníčko, lze vůz dobít i z klasické zásuvky, a to až na dojezd 400 kilometrů. Pokud vám One připomíná Volkswagen XL1 je to dané tím, že stejně jako on se i Nizozemci podřídili aerodynamice.

Zatím jde samozřejmě pouze o prototyp. Společnost ovšem tvrdí, že produkci spustí v roce 2021. Startup již otevřel rezervace a o svůj kousek se přihlásilo už 100 zájemců.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků