Lifan 320 ukazuje, jak to při nárazových testech opravdu vypadat nemá

Lifan 320 ukazuje, jak to při nárazových testech opravdu vypadat nemá

Ve zprávách z testů Euro NCAP jsme si zvykli, že nové modely většinou dostávají pět (případně čtyři) hvězdy. Když se objeví tříhvězdičkové hodnocení, jak se to nedávno stalo například u Dacie Logan MCV, je to pro automobilku ostuda. V některých částech světa ale výrobci nahlíží na bezpečnost trochu jinak, takže se objevují i případy, které vyjdou z těchto testů s nulovým hodnocením. Takový Lifan 320 nedávno ukázal, jak by to opravdu vypadat nemělo.

Lifan 320 je čínský automobil a proti překážce ho vyslal Latin NCAP. Auto bylo pořízeno v základní výbavě a bez airbagů, přičemž výsledek „překvapil“. Čínský vůz připomínající Mini dopadl tak špatně, že byl dokonce označen za nejhorší, jaký kdy prošel testy Latin NCAP. Výsledek je samozřejmě nulový. Lifan 320 nedostal ani jednu hvězdu.

Lifan 320: čínská kopie Mini se začala vyrábět v Rusku

Lifan 320: čínská kopie Mini se začala vyrábět v Rusku

Karoserie byla označena za nestabilní a navíc se během nárazu uvolnil volant, což naznačuje, že ani případná instalace airbagů toho moc na výsledku nezmění. Spolu s Lifanem byl testován také Chevrolet Onix, který dopadl výrazně lépe. Za ochranu dospělých osob si vysloužil hned tři hvězdy. 

bazar

Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 177 811 km
Cena: 176 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2012
Stav: 36 035 km
Cena: 130 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 56 473 km
Cena: 137 000 Kč
Chevrolet Trax 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 36 484 km
Cena: 316 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků