Lifan 320: čínská kopie Mini se začala vyrábět v Rusku

Lifan už několik dní vyrábí kompletní řadu svých sedanů v závodě v Rusku. „Vedle modelů Lifan 520 a Lifan 620 jsme spustili i výrobu modelu Lifan 320,“ vyhlásila v tiskovém prohlášení soukromá čínská společnost.

Lifan 320 je malý hatchback, který se velmi podobá Mini od BMW. Pětidveřový vůz je poháněn zážehovým čtyřválcem o objemu 1,3 l s výkonem 64 kW (87 k), má pětistupňovou manuální i automatickou převodovku a rozměry 3745 mm (délka), 1620 mm (šířka) a 1430 mm (výška). Debutoval na autosalonu v Pekingu v roce 2008.

Všechny vozy Lifan jsou v Rusku montovány z dílů dovážených z Číny. Závod, kde byla zahájena výroba modelu Lifan 320, leží v Čerkesku nedaleko Černého moře. Závod vlastní společně Lifan a ruský výrobce Derways Automobile.

Lifan začal montovat auta v Rusku už v roce 2007. První model, který sjel z výrobních linek v Čerkesku, byl Lifan 520. V roce 2010 ho následoval sedan Lifan 620. Roční produkce v závodě by se letos měla zvýšit ze 14 tisíc vozů na 32 tisíc.

Lifan, který sídlí v jihočínském městě Chongqing, prodal podle J. D. Power loni 114 332 vozů, což je o 37 procent více než rok předtím. Svoje vozy exportuje do 54 zemí. Kromě Ruska má závody i v Ázerbájdžánu, Vietnamu, Íránu a Etiopii. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Lifan 320: nepříliš zdařilá napodobenina vozu Mini.
 

 

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků