Líbily by se vám krajské dálniční známky? Možná budou

50 komentářů

Jenda
18. června • 21:29

Podle me je to hloupost.
Cele to tisknuti nekolika druhu znamek je drahe.
Kdyby bylo na me zavedl bych dalnicni znamku jen jednu a to ROCNI.
Jako je to ve svycarsku. Nestala by ale 1500 ,- kc jako stoji ted, ale stala by stejne jako rocni ve svycarsku coz je cca 800,- kc.Za 800,- b y si ji koupil kazdy a vybralo by se celkove vice :-))

st
25. května • 11:59

Ideální by bylo zrušit platbu pro osobní dálnice v celé Evropě, zvláště pak pokud se na rekonstrukci či výstavbu dálnic používají peníze z rozpočtu EU. A když už platit, tak aby byla jedna euroznámka se kterou by člověk až na výjimky (mosty, tunely, soukromé dálnice) mohl bez problémů procestovat celou Evropou (myšlenou tou pod vládou Bruselu).

Jenda
22. května • 19:12

Blbost a vyhozene finance.
Kdyby zavedli jen jednu dalnicni znamku a to ROCNI s cenou 800,- kc - jako je ve svycarsku usetril by stat za tisk a znamku by si koupil kazdy. 800,- na ceske dalnice neni zas tak moc ale 1500,- je zlodejina - stejne jako krajska znamka za 300,-

Mirek
23. května • 19:20

Také varianta, ale dovedu si představit, že se najde hodně lidí, kteří řeknou, že jezdi po dálnici opravdu málo a proč tedy 800 Kč a ne 500 Kč.

Ota
22. května • 15:16

nebyla by lepsi dalnicni znamka spis na urcitou dalnici?
D1 - jeden typ znamky
D2 dalsi ...
R6 taky svuj typ ... atd ...

LOL
22. května • 16:12

to určitě nebyla, pro lidi co bydlí kousek od D2 a jedou jednou za rok např. do Bolky by to byla svérázná lepenice a shánění známek, jejichž cena se bude blížit ceně roční celoplošné.Navíc kdo a jak to pak bude kontrolovat? PaChové se dívají po tvarech známek triedrem, takže vymyslet tolik různých tvarů (a potenciálně varianty roční/měsíční/týdenní) je úplně mimo.

Tom
22. května • 11:59

rozhodně ano, když u mě to nic neřeší, cestujeme v rámci dvou krajů a občas i po republice, také plnohodnotná roční vyhovuje, ale umím si představit, že to hodně lidem sedne.

puk123
22. května • 10:59

Ještě si představuju, jak někdo jezdí třeba z Ústí do Prahy. To může mít hned 3 platné známky na skle a na dovolenou krátkodobou čtvrtou ...

Fantomas
22. května • 11:15

Plus na každém prodejním místě by museli mít úplně všechny typy, celý katalog známek pro celou republiku.
Ale to samozřejmě mít nebudou, takže výsledek bude ten, že budeš jezdit od pumpy k pumpě a hledat tu, kterou zrovna potřebuješ :-)

Thales
22. května • 13:41

Nebo by byla jedna a kleštičkama by se tam vycvaklo pro který je to kraj.

Fantomas
22. května • 14:22

To není špatný. Jen nevím jestli by to nesvádělo k podvodům.

Fantomas
22. května • 11:36

Z tohoto důvodu nepředpokládám, že by někdo odsouhlasil i krátkodobé krajské (kde by navíc nízká cena nezaplatila ani distribuci). Takže by existovaly celostátní roční, měsíční a 10denní + jedna celoroční pro každý ze 14 krajů, tedy dohromady 17 typů známek. To je strašně moc a už s tím se nikdo nebude chtít patlat. Já tomu tedy moc šancí nadávám. Z praktických důvodů.

kobliha
22. května • 10:23

Já si myslim že to je dobrej nápad. Mě se to sice netýká, protože teď už stejně kupuju roční. Ale byly doby kdy jsem jezdil jednou měsíčně vary-praha, a známku jsem nekupoval, prostě jsem to objížděl. Kdyby byla za 300, s radostí bych jí koupil. A těch lidí je dost, co raději objede placenej úsek, než aby platili takovou pálku za nepoužitelný dálnice.

Martin Motyčka
24. května • 8:02

jenže na trase KV - Prahy bys potřeboval min. 2 (možná 3 pokud by to platilo i pro Prahu)

JirkaB
22. května • 11:05

To sice ano, ono to vypadá na první pohled dobře, ale bude to možná další krok k mýtnému pro osobní auta... rozepsal jsem to výše..

Jarda
22. května • 9:16

Proč neudělají mítné jak na TIR???
Proč mám platit 1500 za rozmaštěnou uzavírkou ucpanou neprůjezdnou silnici???
Myslím, že mítné je nejspravedlivější řešení, kdo jezdí hodně ať platí, kdo jezdí občas, zaplatí pár kaček...

runner42
22. května • 11:57

Mýtné pro občany ČR podle ujetých km je dávno zavedeno. Říká se tomu spotřební daň z PHM. Mýtné pro osobní auta znamená zavedení další extra daně, jejiž účel není zvednout příjmy do fondu dopravní infrastruktury (který si dnes vystačí jen s 10% prostředků vybraných ze spotřební daně na PHM), ale zvednout příjmy do státního rozpočtu skrze vyvolené soukromé subjekty-provozovatele mýta, kterým zůstane za nehty nemalá část peněz.

JirkaB
22. května • 11:01

Ty budeš platit méně než 1500 ročně, to se ti libí, viď? Ale za tohle tvé ušetření pár kaček budou ostatní platit desetitisíce - to jsi vážně takový ******?

Thales
22. května • 13:44

Já jsem třeba zrovna takový!
Dálnice je služba jako každá jiná a nevidím jediný důvod, proč by měli platit stejně řidiči, kteří tam jedou občas jako ti co tam jezdí denně.

Fantomas
22. května • 14:18

A to si představ, že svými daněmi na stavbu některých dálnic přispěli i ti, kdo po nich v životě nejeli.
A co jiné státní služby, třeba zdravotnictví, sociální výhody a tak dál? Že zdravotní pojištění platí i ten, kdo nikdy nebyl nemocný. Jaký máš názor na způsob placení tohohle?
Jen se ptám, zajímá mě to.

Thales
22. května • 14:42

No silnice využívají všichni, i když po nich zrovna nejedou, ale nekdo jim musí dovézt chléb, který sní, někdo jim doveze uhlí, kterým si zatopí, někdo jim odveze odpad, který udělají,... Takže i když sami po silnici nejedou, tak ji stejně využívají.
Co se týče pojištění, tady je to trochu jiné, protože principem pojištění je solidárnost. Když se pojistím proti požáru, a pak nevyhořím, tak jsem prostě přispěl někomu kdo vyhoří. Protože pravděpodobnost požáru je víceméně stejná. Stejně tak je víceméně stejná pravděpodobnost onemocnění, jediný rozdíl je ten, že je toto pojištění povinné ze zákona.
Ale nebudu přece platit stejnou pojistku proti povodni, když bydlím na vrcholu kopce, jako ten, který bydlí u řeky. A stejně tak nevím, proč mám platit stejný poplatek za dálnice, když je využiji méně.
Naopak si myslím, že by mýtné u osobní dopravy převedlo část na dálnici, protože ti, kteří tam dnes najedou pár kilometrů si známku nekoupí vůbec a pak to objíždí přes dědiny. Takto by mohli za pár drobáků tu dálnici použít.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
24. května • 16:20

Uhlí se má vozit vlakem a chleba se po dálnici nevozí. B-]

Fantomas
22. května • 15:46

Nějak ti nerozumím. U jedné služby jsi pro solidárnost, u jiné, v podstatě stejné, zase ne. Tak co tedy chceš?

Thales
24. května • 12:25

Solidárnost může nastoupit tam, kde nejde stanovit budoucí plnění například pravděpodobnost požáru, na druhou stranu pravděpodobnost záplav se dá poměrově určit docela dobře. (Stejně jako se dá dobře zjistit, kolik kilometrů najedu po dálnici.)

Fantomas
24. května • 13:56

Jen trochu mícháš dohromady hrušky s jablky. Tedy soukromé podnikání s obecnými státními službami.

Ota
22. května • 15:14

tak jestli nejaky hovado prevazi chleba po dalnici, nic jinyho nez poradne zdanit si nezaslouzi

runner42
22. května • 14:56

Fascinuje mě, že někdo žije v představě, že motivací úředníků žijících z přerozdělování peněz a všimných od spřátelench firem, je úspora občana :-D :-D :-DJakmile úředník začne mluvit o úsporách občanů, je na místě maximální obezřetnost!

JirkaB
22. května • 11:03

Navíc by se spousta lidí začala dálnicím vyhýbat a tím pádem budou ucpané okolní silnice, města.... Tohle vážně někdo chce???

VDC
22. května • 10:29

I kdyby stál kilometr padesátník, tak třeba trasa MB - Praha a zpět by přišla nejmíň na stovku! Spousta lidí dojíždí takhle do práce. To 24 tisíc ročně. Chápu, že lemplům, co jedou 1x ročně na Velikonoce z Ostravy do Frýdku-Místku by to vyhovovalo, ale je to nesmysl. Stejně tak jako krajský známky. To jste nikdy nepotřeboval jet kousek do jinýho kraje? Trošku drahá sranda. Roční známka a konec!

Mirek
23. května • 19:16

A víš, že znám docela dost lidí, kteří nepřekročí za rok hranice kraje a když tak, tak možná jednou? Znám hodně lidí, kteří auto využívají prakticky jen na cestu do práce. Kdybys znal umístění Automobilky v Nošovicích, Hyundai, tak budeš vědět, že pokud nepojedeš od Frýdku přes Dobrou, tak druhá přístupová cesta je jen po rychlostní komunikaci, zpoplatněné, v délce necelé 4 km. Proč by nemohla být krajská známka, aby nemuseli kvůli těmto pár kilometrům zatěžovat zbytečně auty obyvatelé Dobré? Já tam nedělám a ani moc nejezdím, ale vím jak výrazně ubylo automobilů u nás jen když se udělal obyčejný obchvat.

puk123
22. května • 9:30

MÝtné, Yardo! To už ses mohl za ty roky na ministerstvu naučit!

Fantomas
22. května • 9:28

Hehe, přesně to trefil Runner nad tebou, že o tohle jde a ono jo. Aby lidé nakonec sami chtěli platit mýto (ne míto) za každé auto a ujetý kilometr. Jen zapomeň na to, že to bude výhodnější. Možná chvíli, jako vějička. Ale výsledkem bude fixní silniční daň za každé auto (i když nejezdí) + platba za každý ujetý kilometr + jako bonus sledování pohybu všech aut a všech lidí včetně sledování jejich majetku.
Tohle fakt chceš?

runner42
22. května • 9:05

Kravina a nebezpečný pokus jak salámovou metodou ja připravit populaci na další daň - platbu za kilometr.

JirkaB
22. května • 10:58

Hm, zajímavá úvaha... 1. Plaťte dle kraje, bude to "spravedlivější".2. Plaťte dle kilometrů, to bude ještě "spravedlivější"...:(

Fantomas
22. května • 11:04

Logické pokračování: Plaťte všichni :-)

JirkaB
22. května • 11:07

Ano :/
A pokud se lidé začnou dálnicím vyhýbat, zavedou to všude, ale to už se budu asi stěhovat... I kdyby to bylo levné, tak tohle mi vadí už z principu...

Yard
22. května • 8:43

Bylo by to skvělé. Na cesty mezi Ostravou a FM (20km dálnice) je to ideální. Jezdím to fakt často a kupuju si kvůli toho DZ za 1500 Kč. Takže? To neprojde, výnos z prodeje známek by podle mě klesnul o cca 30%

pavel
26. května • 22:11

Zajimavy napad....Mame 2 auta v Brne, aktualne 1 znamka. Urcite bych 300 dal, abych nemusel okolo D1 vzpominat ze radsi pojedu mestem a 1500 na druhe rozumeno mestske auto je moc...Opacna uvaha jestli by nebylo zajimavejsi na prvni auto koupit jen nekolik kraju... bohuzel mi to vychazi na min 4 a to by uspora 300 za nemoznost jezdit po zbytku CR asi nestala...Nedokazu odhadnout kolika lidem se proda Krajska navic a kolik naopak nahradi soucasnou za krajskou... Trosku bych cekal pokles, ale 30% je moc.... ( staci jen mrknout kolik lidi jezdi dene od Vyskova a z okoli do Brna po stare - to je potencialni trh pro krajske znamky i mimo Karlovarsko, nebo Ostravsko)

puk123
22. května • 9:26

Ano pro MSK by to dávalo smysl - placených úseků poměrně dost a přitom se po nich většinou nejede do jiných CZ krajů. Možná je i příčina v nepřenositelnosti známky z auta na auto. Ta cena by se určitě ještě řešila, protože v různých krajích je různá délka placených úseků. Asi by měly smysl jen roční. Chudáci cizinci z toho budou mít guláš. Stejně je nejlepším řešením známky úplně zrušit v celé EU.

tito
22. května • 9:31

Zrušit. Známky v přepočtu na spotřební daň v palivu, která je už dávno v absurdní výši, představují cca 2 haléře na litr, což vypovídá o jejich nesmyslnosti a zbytečnosti.
Jenže by ubyla část možných aktivit parazitních celníků, poflakujících se po dálnicích, kteří jsou reálně naprosto k ničemu.

Mirek
23. května • 18:55

Vzhledem ke zvýšení spotřební daně Kalouskem, myslím, že to mělo být na jeden rok, o korunu, tak jsme za další roky zaplatili bohatě všechny dálniční známky na hodně dlouho do budoucna.

puk123
22. května • 9:51

Jasně, furt se kváká a snižování energetické závislosti, snižování spotřeby, nižších emisích. Nejsou dálnice stavěny právě kvůli tomu, tedy krom úspory času a zvýšení konkurenceschopnosti země? Tak by se snad měly používat, ne? Hlavní efekt známek na osobáky je tak obyvatelstvo od použití dálnic odradit, potažmo spotřebovat více paliva, ... .

tell
22. května • 8:33

To nemá šanci projít, je to moc logické :-D Rada starších lemplů (senát) to neposvětí a mezitím se probudí kníže a spol a je hotovo :-P

Honza
22. května • 8:31

Rozhodně bych uvítal. Na mé pravidelné cesty po D2 (Břeclav-Brno) by to bylo úplně ideální. Za mě jednoznačně ano! ;-)

random
22. května • 8:40

Už dávno měla být jednotná dálniční známka Evropské unie.
Podle krajů nesmysl, to spíš půlroční známku za poloviční cenu roční známky.

Mirek
23. května • 18:50

Tak by mne zajímala ta cena jednotné dálniční známky EU. Mám pocit, že s takovou známkou by u nás dálnice zely prázdnotou a okresky by byly ucpané.

JirkaB
22. května • 10:25

Proč je to podle krajů nesmysl? Pro spoustu lidí je to ideální řešení...Tedy ideálně by měly být dálnice zdarma - aby se jim lidé nevyhýbali a aby ulehčily ostatním komunikacím. Proto se stavěly. Motoristé už platí spoustu daní, i dálnice se stavěly z daní nás všech, tak proč znovu platit?

st
25. května • 12:00

Přesně tak. Ideální by bylo, kdyby dálnice byly pro osobní automobily zdarma a po celé Evropě.

JirkaB
22. května • 11:13

..pro spoustu lidí to možná je ideální řešení, to je pravda, ale jinak je to cesta k mýtu, takže bojkot! :)

LOL
22. května • 16:04

a taky cesta k zdražování celoroční, protože se to pak dá omluvit hláškou, že jezdiči do zaměstnání jezdí většinou jen v rámci kraje. Takže dvojnásobný bojkot! ;-)

Doporučujeme

Články odjinud