Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť

Modernizované provedení v Evropě prodávaného Volkswagenu Passat očekávejme už v příštím roce. Už nyní se přitom můžete podívat na novou generaci, avšak nikoliv pro nás.

Současný Volkswagen Passat je na trhu od roku 2014 a brzy se dočká faceliftu. Velké změny tvarů zřejmě neproběhnou, vždyť i nejnovější modely stále rozvíjejí jím nastolený styl, nicméně evropský Passat není jediný. Třeba ten americký se liší vnějším i vnitřním vzhledem a má pod kapotou pouze benzinové motory – dvoulitr TSI a šestiválcovou „tři-šestku“ (174 a 280 amerických koní). Prioritou je ale Čína a tam se mají nač těšit.

Co vydrží VW Passat CC? V Praze byl nalisován mezi tramvaj a zábradlí

Co vydrží VW Passat CC? V Praze byl nalisován mezi tramvaj a zábradlí

Z přiložených fotografií to může vypadat, že se díváte na Arteon upravený pro potřeby mimoevropského trhu, ve skutečnosti se však jedná o novou generaci Passatu. A jakkoliv mám současný Passat rád, oproti čínské novince už vypadá zastarale. Příď je hodně podobná Touaregu a stejně i září, chromovanými prvky byla osázena i záď, která rozhodně nebudí dojem klasického sedanu.

Nový VW Passat má dorazit už na podzim. Bude vypadat takto?

Nový VW Passat má dorazit už na podzim. Bude vypadat takto?

Kdyby Volkswagen začal nabízet takový vůz i v Evropě, lezl by do zelí výše posazenému Arteonu. Passat už ale potřebuje omladit hlavně uvnitř, přičemž čínská verze může být skvělou inspirací. Středem „vesmíru“ je 10,25palcový dotykový displej infotainmentu prostý konvenčních tlačítek. Opticky ale nenavazuje na přístrojový štít jako u Touaregu. Zajímavě vypadají i dekory nebo ambientní osvětlení přístrojovky.

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Rozdíl hledejme také v sedadlech, která více nahrávají cestujícím vzadu. Polštářků pod hlavu se u nás vůbec nedočkáte, natož pak s polohovatelnými „křidélky“ jako u luxusních vozů. Těm by odpovídaly i vnější rozměry. Čínský Passat totiž na délku měří 4933 mm, což je ve srovnání s BMW 5 pouze o 3 mm méně, a rozvor náprav činí 2871 mm, tedy o 81 mm více než u současné evropské verze.

Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Vůz na snímcích nese označení 380 TSI, to ale neznamená, že by měl takový výkon. Číslovka se váže v točivému momentu a ten produkuje motor 2.0 TSI s výkonem 186, nebo 220 koní. Podle informací serveru Carscoops.com nabídku doplní plug-in hybridní ústrojí se základem ve čtrnáctistovce TSI. Tady očekávejme 211 koní a 400 N.m.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků