Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť

Modernizované provedení v Evropě prodávaného Volkswagenu Passat očekávejme už v příštím roce. Už nyní se přitom můžete podívat na novou generaci, avšak nikoliv pro nás.

Současný Volkswagen Passat je na trhu od roku 2014 a brzy se dočká faceliftu. Velké změny tvarů zřejmě neproběhnou, vždyť i nejnovější modely stále rozvíjejí jím nastolený styl, nicméně evropský Passat není jediný. Třeba ten americký se liší vnějším i vnitřním vzhledem a má pod kapotou pouze benzinové motory – dvoulitr TSI a šestiválcovou „tři-šestku“ (174 a 280 amerických koní). Prioritou je ale Čína a tam se mají nač těšit.

Co vydrží VW Passat CC? V Praze byl nalisován mezi tramvaj a zábradlí

Co vydrží VW Passat CC? V Praze byl nalisován mezi tramvaj a zábradlí

Z přiložených fotografií to může vypadat, že se díváte na Arteon upravený pro potřeby mimoevropského trhu, ve skutečnosti se však jedná o novou generaci Passatu. A jakkoliv mám současný Passat rád, oproti čínské novince už vypadá zastarale. Příď je hodně podobná Touaregu a stejně i září, chromovanými prvky byla osázena i záď, která rozhodně nebudí dojem klasického sedanu.

Nový VW Passat má dorazit už na podzim. Bude vypadat takto?

Nový VW Passat má dorazit už na podzim. Bude vypadat takto?

Kdyby Volkswagen začal nabízet takový vůz i v Evropě, lezl by do zelí výše posazenému Arteonu. Passat už ale potřebuje omladit hlavně uvnitř, přičemž čínská verze může být skvělou inspirací. Středem „vesmíru“ je 10,25palcový dotykový displej infotainmentu prostý konvenčních tlačítek. Opticky ale nenavazuje na přístrojový štít jako u Touaregu. Zajímavě vypadají i dekory nebo ambientní osvětlení přístrojovky.

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Rozdíl hledejme také v sedadlech, která více nahrávají cestujícím vzadu. Polštářků pod hlavu se u nás vůbec nedočkáte, natož pak s polohovatelnými „křidélky“ jako u luxusních vozů. Těm by odpovídaly i vnější rozměry. Čínský Passat totiž na délku měří 4933 mm, což je ve srovnání s BMW 5 pouze o 3 mm méně, a rozvor náprav činí 2871 mm, tedy o 81 mm více než u současné evropské verze.

Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Vůz na snímcích nese označení 380 TSI, to ale neznamená, že by měl takový výkon. Číslovka se váže v točivému momentu a ten produkuje motor 2.0 TSI s výkonem 186, nebo 220 koní. Podle informací serveru Carscoops.com nabídku doplní plug-in hybridní ústrojí se základem ve čtrnáctistovce TSI. Tady očekávejme 211 koní a 400 N.m.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků