Líbí se vám nová Kia Proceed GT? Podívejte se, jak vznikal její design

Proceed GT je vrcholem stánku korejské automobilky Kia na letošním autosalonu v Paříži. O designu zaručeně nejstylovější Kie se nyní v krátkém videu rozpovídal i šéfdesignér značky Gregory Guillaume.

Nová Kia Proceed GT již stihla svým designem na pařížském autosalonu nadchnout kde koho. Vždyť vlastní dojmy ze stylovějšího kombíku jsme už ostatně přinesli také a Honza ve svém reportu z místa milujícími poznámkami a vykřičníky nešetřil. Nyní se však o designu vlajkového modelu řady Ceed rozpovídaly i osoby přímo zodpovědné za jeho vzezření.

V novém videu automobilky se tak k vývoji designu Proceedu GT vyjadřuje například šéfdesignér Gregory Guillaume či hlavní exteriérový designér Miklos Kovacs. Vše přitom začíná zmínkou, že vůz měl být od počátku ještě vzrušující než klasický hatchback Ceed GT, který bude Kia nabízet také.

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Když je řeč o produkční verzi Proceedu GT, samozřejmě nešlo nezmínit původní koncept Proceed, jenž měl premiéru na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Guillaume přitom uvedl, že sportovně laděný kombík se splývající zádí byl vlastně navrhován doslova vedle zmíněného konceptu. Mnoho prvků studie tak mířilo přímo do produkce.

Evropský designový tým Kie po řadě skic vytvořil ručně i klasický hliněný model v měříku 1:1. Tento způsob navrhování modelů je prý stále přirozený a relevantní. Na rozdíl od hatchbacku bylo navíc nutné u Proceedu GT vytvořit pro referenci i zcela novou zadní část vozu, jelikož se naprosto liší od klasického kombi.

Paříž 2018: Ceed, Ceed SW i Proceed jsou naoko sportovní v edici GT Line

Paříž 2018: Ceed, Ceed SW i Proceed jsou naoko sportovní v edici GT Line

Nakonec nechybí ani pár slov o úpravě interiéru, který má rovněž působit o cosi sportovnějším dojmem. Proto v novince najdete třeba kontrastně obšívané kožené sedačky, věnec volantu nebo nové hliníkové dekory výdechů klimatizace či madel dveří.

Více už je k zahlédnutí v samotném videu...

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků