Lexus zavádí novou modelovou řadu

Detroitský autosalon byl prvním místem, kde mohla veřejnost spatřit nový SUV značky Lexus - GX 470. Tento automobil rozšiřuje výrobní řadu SUV u Lexusu a řadí se mezi RX 300 a velmi luxusním LX 470.
Lexus zavádí novou modelovou řadu
GX 470 by se měl na trzích objevit na počátku roku 2003. Tradiční design Lexusu založený na konzervativních liniích zachovává i tento model. Předpokládaná výrobní kapacita 20.000 jednotek ročně může být navýšena na dvojnásobek podle aktuální poptávky. Stejně jako Klepněte pro větší obrázekostatní modely má GX 470 tradiční výraznou masku do V. Na automobilu zaujmou výrazně vystouplé nárazníky, které by měly chránit vůz při drobných kolizích a boční nástavce blatníků. Podle Lexusu jde o automobil pro úspěšné lidi, kteří mají rádi pohodlí, ale přitom občas vyrazí na nezpevněné cesty, ale i do lehčího terénu, ve kterém se novinka prý cítí jako ryba ve vodě.

Do tradičně bohaté výbavy patří ABS, aktivní trakční kontrola, brzdový asistent, kontrola stability vozu (VSC), elektronický regulátor brzdného účinku a také systém, který bude pomáhat zdolávat strmá klesání, což bývalo u samočinné převodovky problém. Samozřejmostí je šestice Klepněte pro větší obrázekairbagů, elektronická klimatizace, navigační systém a ovládání audia, klimatizace i navigace na volantu.

Interiér vozu je zpracován na tradičně vysoké úrovni a hlavními prvky, které jsou použity, je kvalitní černá kůže a leštěné dřevo. Celý vnitřek působí velmi decentně a harmonicky. Automobilka nezapomněla ani na cestující ve třetí řadě sedadel, která jde jednoduše přimontovat, a proto i v tomto prostoru můžeme najít výdech Klepněte pro větší obrázekklimatizace.

Vůz má stálý pohon všech čtyř kol, převzatý z většího a dražšího LX 470 a měl by zaručovat velmi dobré jízdní vlastnosti za všech podmínek, čemuž by měla pomáhat i elektronická uzávěrka diferenciálu na zadní nápravě. Na jízdní režim reaguje také podvozek, který si sám inteligentně nastavuje světlou výšku a tvrdost tlumičů.

O pohon se stará vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4,7 l a výkonu 235 ks, který je spojen výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou. Motor pochopitelně splňuje EURO 3, ale už je i Klepněte pro větší obrázekpřipravované EURO IV. Ráfky z lehkých slitin jsou obuty do pneumatik 265/65 R 17, které by měly zajišťovat dostatek trakce jak na asfaltu, tak i na nezpevněném povrchu.

Sice ještě není známa cena, ale na americkém trhu by měla činit cena základního modelu v přepočtu zhruba 1,6 miliónu korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus IS 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 61 037 km
Cena: 240 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2001
Stav: 110 758 km
Cena: 130 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků