Lexus zavádí novou modelovou řadu

Detroitský autosalon byl prvním místem, kde mohla veřejnost spatřit nový SUV značky Lexus - GX 470. Tento automobil rozšiřuje výrobní řadu SUV u Lexusu a řadí se mezi RX 300 a velmi luxusním LX 470.
Lexus zavádí novou modelovou řadu
GX 470 by se měl na trzích objevit na počátku roku 2003. Tradiční design Lexusu založený na konzervativních liniích zachovává i tento model. Předpokládaná výrobní kapacita 20.000 jednotek ročně může být navýšena na dvojnásobek podle aktuální poptávky. Stejně jako Klepněte pro větší obrázekostatní modely má GX 470 tradiční výraznou masku do V. Na automobilu zaujmou výrazně vystouplé nárazníky, které by měly chránit vůz při drobných kolizích a boční nástavce blatníků. Podle Lexusu jde o automobil pro úspěšné lidi, kteří mají rádi pohodlí, ale přitom občas vyrazí na nezpevněné cesty, ale i do lehčího terénu, ve kterém se novinka prý cítí jako ryba ve vodě.

Do tradičně bohaté výbavy patří ABS, aktivní trakční kontrola, brzdový asistent, kontrola stability vozu (VSC), elektronický regulátor brzdného účinku a také systém, který bude pomáhat zdolávat strmá klesání, což bývalo u samočinné převodovky problém. Samozřejmostí je šestice Klepněte pro větší obrázekairbagů, elektronická klimatizace, navigační systém a ovládání audia, klimatizace i navigace na volantu.

Interiér vozu je zpracován na tradičně vysoké úrovni a hlavními prvky, které jsou použity, je kvalitní černá kůže a leštěné dřevo. Celý vnitřek působí velmi decentně a harmonicky. Automobilka nezapomněla ani na cestující ve třetí řadě sedadel, která jde jednoduše přimontovat, a proto i v tomto prostoru můžeme najít výdech Klepněte pro větší obrázekklimatizace.

Vůz má stálý pohon všech čtyř kol, převzatý z většího a dražšího LX 470 a měl by zaručovat velmi dobré jízdní vlastnosti za všech podmínek, čemuž by měla pomáhat i elektronická uzávěrka diferenciálu na zadní nápravě. Na jízdní režim reaguje také podvozek, který si sám inteligentně nastavuje světlou výšku a tvrdost tlumičů.

O pohon se stará vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4,7 l a výkonu 235 ks, který je spojen výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou. Motor pochopitelně splňuje EURO 3, ale už je i Klepněte pro větší obrázekpřipravované EURO IV. Ráfky z lehkých slitin jsou obuty do pneumatik 265/65 R 17, které by měly zajišťovat dostatek trakce jak na asfaltu, tak i na nezpevněném povrchu.

Sice ještě není známa cena, ale na americkém trhu by měla činit cena základního modelu v přepočtu zhruba 1,6 miliónu korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků