Lexus zahájil český předprodej sedanu ES. Včetně výhodné First Edition

48 komentářů

OnlyTruth
10. listopadu • 10:15

chcel by som vidiet debila , ktory si kupi predny pohon za cenovku zadneho xDDDDDDD

Joe Doe
10. listopadu • 13:08

Ja som vzdy vravel ze podstatna cast vodicov Audi su debili.... ;)

mpolan
10. listopadu • 21:26

Nejen Audi.

bzzz
11. listopadu • 9:59

Je mozne, ze nektere modely/znacky vice pritahuji konkretni skupiny, ale debil za volantem bude s velkou pravdepodobnosti i debil v 'civilu' ;-)

Beltcor
9. listopadu • 23:56

Tento Lexus je pro ty co hledají pohodlnou jízdu. Je škoda že není k dispozici s V6 3.5 litru jako v jiných částech světa, kde je radost z jízdy i lákajici k občasnému téměř sportovnímu zážitku. Ti co mají rádi více sportovní jízdu mají na výběr jinde. Je nutné toto auto zažít, jinak o něm hovořít je bezpředmětné. Najezdili jsme s Lexusy a Toyotami včetně mé ženy LS 460 dost přes milion km, a ta pohoda a vědomí že člověk jede v jednom z nejspolhlivějšich značek na světě často vyloudi úsměv na tváři.

Josef
10. listopadu • 22:40

Souhlasím.

JohnST
9. listopadu • 20:16

Tam kde konci nevkus zacina Lexus.B-]:-D

Josef
9. listopadu • 20:20

Jak pro koho. Je to věc názoru. A každý má hold to své.

JohnST
9. listopadu • 20:39

Suhlasim. Este ze je volba. Ja Lexus nemusim, ale cloveka podla auta, mobilu a inych veci nesudim.B-]

mpolan
10. listopadu • 21:25

Nesoudíš? Právě jsi všechny, kterým se líbí, označil jako lidi bez vkusu. Takže nesoudíš, jo?

JohnST
10. listopadu • 23:02

Mozno ze ja nemam vkus, ked sa mi Lexus nepaci.

Josef
9. listopadu • 20:53

Přesně tak, ať si každý vybere a koupí co se mu líbí a co mu vyhovuje. Výhodou Lexusu je, že není tak "na očích" a neprovokuje lidi jako BMW, MB nebo Audi. Na rozdíl od tebe hodně lidí hledí na to, co má ten druhý za auto. A z tohoto hlediska je výhoda "nenápadnosti" Lexusu, který "nedráždí" kategorii lidí, kterou jsi nepřímo připomněl...

bzzz
9. listopadu • 17:54

Libi se mi, jak v Cechach u drazsiho zbozi automaticky uvadime prvni cenu bez DPH a chte nechte priznavame, na jakou klientelu mirime ;-)

Josef
9. listopadu • 19:56

bzzz, dražší nedražší, podstatné je, že se jedná o pořádné auto špičkové kvality. Je to auto podle mého gusta. Stačí se zblízka podívat všechny detaily, jak je to propracované - od laku přes čalounění a materiály až třeba i po přepínače. A jízda, to je sama kategorie pro sebe. Kdo jednou podlehne Lexusu, nechce nic jiné. (Že se ale nejedná o "soutěžák" na hoblování zatáček, to je snad každému jasné, pro jistotu to připomínám.)

.
9. listopadu • 20:14

Špičková kvalita bylo GS, tohle je naleštěný prd, motory napříč, předohrab, veskrze mainstreamová technika z Toyoty Camry. Tohle se vedle E-klády, A6 nebo 5er nemůže ani postavit.

bzzz
9. listopadu • 21:08

Nejsou nahodou E, A6 potazmo 5er cenove nekde jinde?

.
9. listopadu • 21:32

Ano jsou dražší. Lexus cenově konkuruje vybavenějším verzím Passatu nebo Mondea Vignale. Osobně bych čekal, že Lexus bude konkurovat (kvalitou i cenou) D3 a ne mainstreamovým značkám.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
9. listopadu • 22:10

Pokud by sis prohlédl zblízka Passat, Mondeo a Lexuse, tak poznáš rozdíl kvality, pokud nejsi slepý. Jak jsem se už zmínil, Lexus je kategorie sama pro sebe. Proto se ani Toyota nesnaží "napodobovat" Lexusem BMV, MB a Audi. Že se Toyotě - Lexusu se ve světě se svojí strategií daří, to je asi podstatné, i když v Česku to vypadá podle počtu prodaných aut spíš na "neúspěch". Potom je ještě jeden parametr, který ti poněkud unikl a to je spolehlivost, která také vypovídá o kvalitě. Mohli by ti o tom něco povídat ti, kteří po letech přešli z BMW k Lexusu a mohou srovnávat...

.
9. listopadu • 22:46

Lexus samozřejmě dělal auta, která byla zcela konkurenceschopná s D3, viz to zaříznuté GS. A D3 samozřejmě "napodoboval" jak technicky, tak třeba i v designu (první generace LS a podobnost s S-kládou). To, že nyní od toho upouští je jejich věc. A s tou úspěšností ve světě bych byl velmi opatrný, jediný trh, kde mají slušné prodeje jsou USA a celosvětově za D3 výrazně zaostávají. A v samotných USA byl Lexus ještě kolem roku 2006-2007 daleko před Mercedesem, BMW i Audi a dnes jsou za Mercedesem i BMW a Audi je dotahuje. Takže zákazníci jim tam spíše odchází než přichází. Tady v Evropě jsou nějaké teorie o přechodu zákazníků BMW k Lexusu směšné vzhledem k zanedbatelnému počtu prodejů v porovnání s BMW.

Josef
10. listopadu • 22:37

. ani jsem už nechtěl reagovat, ale přece. Víš, tvoje argumentace nějak postrádá logiku. Nebyl jsi spokojený s Lexusem, budiž. Šel jsi do Jaguára, budiž. Ale argumentuješ a hodnotíš způsobem, jako by se rozhodl a koupil něco do D3 a ne Jaguára. Ten tvůj Jaguár už také není to, co kdysi býval a jeho prodeje ve srovnání s D3 také výrazně zaostávají. Ale kritizuješ přitom Lexuse...
A co se týká té mé teorie o přechodu zákazníků BMW k Lexusu, tak máš bohatou fantazii, protože já nic takového nepsal. Psal jsem, cituji: "Potom je ještě jeden parametr, který ti poněkud unikl a to je spolehlivost, která také vypovídá o kvalitě. Mohli by ti o tom něco povídat ti, kteří po letech přešli z BMW k Lexusu a mohou srovnávat." O tom, že u BMW někteří zákazníci "narazili", to není žádné tajemství, nebudu se rozepisovat o všeobecně známých problémech některých agregátů BMW. Zkrátka, kdo sází na spolehlivost a na jistotu (relativní, nic není absolutní, ani ta jistota) a oželí technické finesy "převratných" novinek a "dokonalých" řešení BMW, tak bude spokojen s Lexusem. A kdo volí hybridní pohony, tak Lexus je sázka na jistotu. Kdo sportuje a honí desetiny sekund, a potřebuje k tomu podvozkově a motorově "vyladěné" auto tak poctivá M3 nebo M5 je pro něho to pravé (nebo AMG apod.).
Neznám Jaguára, nejezdil jsem s ním. Ale myslím si, že na tom bude stejně jako ten Lexus, je to podobná "voňavka" akorát s jiným "odstínem", předpokládám, že asi více do "sportovna". Na něco srovnatelného od D3 ale Jaguár nemá. Já bych ani Jaguára stejně jako Lexuse s D3 ale nesrovánal. Jsou to zkrátka jiná auta, která si své spokojné zákazníky najdou. Někomu se bude líbit Lexus a jinému třeba ten Jaguár. A jiným zase něco od D3.
A co se týká toho tvého "postřehu" o vkusu a Lexusu, to je snad zbytečné komentovat. Když to shrnu, tak já osobně tvoje hodnocení a názory neberu. Nejsou důvěryhodné.

.
11. listopadu • 10:08

Evidentně žiješ ve svém uzavřeném světě Lexe. Jaguar ve vyšší střední samozřejmě nabízí podobnou techniku jako D3, na hony vzdálenou tomuto ES. Tedy motory uložené podél, víceválcové motory (to, že nyní jsou omezené kvůli přechodu na nové emisní normy je vedlejší věc) a klade důraz na podobné hodnoty jako třeba 5er, tedy vyvážený podvozek, hravé jízdní vlastnosti, jízdní agilitu, kvalitně sladěné automaty a přitom je velmi komfortní i na velkých kolech a perfektně aerodynamicky odhlučněný. Za D3 pokulhává v celkové paletě motorů nebo v množství karosářských variant, ale v každém případě jsou XF nebo XE přímý konkurenti 3er, 5er, A4, A6, C, E. Což se dnes o ES už říci nedá, o předchůdci, tedy modelu GS se to říci dalo, měl sice jako Jag poněkud omezenou nabídku motorizací, neměl třeba kombi, ale technicky to byl jednoznačně konkurent. A že kritizuji Lexe, to se snad nesmí? Nebo musím pod článkem o Lexusu kritizovat Škodovku?

Josef
11. listopadu • 11:35

Nežiji v uzavřeném světě. A myslím si, že Lexus je na tom minimálně stejně jako ten Jaguar. Pokud bych chtěl technické "finesy", tak je najdu i u Lexuse. Pětilitové osmiválcové kupé RC F nebo LC je určtě na úrovni a stejně tak i LS s přeplňovaným 3,5 litrovým šestiválcem.
Já na auta pohlížím z hlediska uživatele a jsem buď spokojen nebo nespokojen, buď se mi auto líbí nebo se mi nelíbí. Pro mně je prioritou detailní kvalita a vypiplanost a materiály, komfort a spolehlivost. A výkon a jízdní vlastnosti do úrovně, kterou rozpoznám. A to Lexus splňuje. Je mi úplně jedno, jestli má motor uložen podél, nebo napříč a je mi jedno, jestli bude na soutěžním okruhu pmalejší o 2 sekundy ve srovnání s něčím lepším.
Pokud bych chtěl, jak jsem se už zmínil, něco hodně rychlého a záleželo by mi na sekundách a jízdních vlastnostech v extrémních situacích, tak kupuji M3 nebo M5 nebo obdobu u AMG.
Jaguár nekritizuji ani nezbožňuji, nabízí zajímavá auta, ale byl bych opatrný v hodnocení co je lepší a jak na tom je vesrovnání s 3D. Jak jsem vnímal z toho co jsem zaslechl, tak ve všech možných a nemožných testech vždy s 3D Jaguár prohrál podobně jako prohrál Lexus. Že taková "prohra" v "testech" je o ničem, to se snad shodneme. Nejdůležitější je to, že jsi velmi spkojen se svým Jaguárem a já jsem zase velmi spokojen se svým sportovním sedanem.
Hodnotit, jestli je v porovnání lepší Lexus nebo Jaguár nebo něco 3D, na to nejsem odborník a neumím to. Jenom vnímám to, že tvoje odborné hodnocení ("kritika") je nedůvěryhodná a neberu ji. Někdo to může vidět jinak. Je na každém, jak to vezme.

.
11. listopadu • 11:48

Já jaké lidem co je jím zcela jedno jaké technické řešení má jejich auto a dají jenom na osobní pocit z auta nic nevymlouvám. Já jsem jenom napsal svůj názor, že poslední model Lexe ve vyšší střední tedy ES přestal konkurovat ostatním prémiovým modelům kvůli ošizenému technickému řešení. Ano, je to hodnocení někoho, koho na rozdíl od tebe zajímají technická řešení a od prémiových automobilek čeká nejen prémiový pocit, ale i prémiovou techniku. A nemá cenu do diskuze tahat třeba LC (skvělé auto, které na rozdíl od ES velmi dobře může konkurovat ostatním prémiovým sporťákům), tady je článek o ES, tedy o vyšší střední.

Josef
11. listopadu • 12:28

Jenže já předpokládal, že chápeš "přeskupování" obchodních (a technických) strategií značky Lexus v širším kontextu. A napověděl jsem ti, že "vzduchové pérování" ani MB nenabízí do všech svých modelů (kategorií). Mne také mrzí, že za 6-válec u Lexusu hold už musím připlatit a posunout se o kategorii výš.Jenže to musí dělat člověk i u jiných značek - to je vývoj a "obchodní " politika. A tam, kde jsem si za dostuptnou cenu mohl zvolit 6 válec, tam je už v nabídce jen 4 válec. Ani u toho Jagara (a ani u 3D nenabízí v "základních" modelech (třídách) 6(a více) válce.
Co je pro mne (a pro ostatní zázazníky) podstatné, je to, že člověk dostane u Lexuse za rozumné peníze kvalitní technicky vyvážené a spolehlivé auto, které vybočuje z konfekce. Komu to nestačí a má dost peněz, tak si může vybrat u Lexuse něco lepšího, které už šahá na špičku 3D nebo se jí v některých modelech i vyrovná. To je ale snad jasné a předpokládal jsem, že to tak bere každý.

bzzz
11. listopadu • 12:27

Ciste ze zajmu, co je na XE/XF technicky premioveho - foukane 4valce potazmo V6 nafta?

bzzz
9. listopadu • 21:42

Ktere D3, te zaplave smeckovych pidi-modelu resp SUV krabicek? https://www.lexus.com/...

Josef
9. listopadu • 20:25

To víš, já bych dal také přednost Panameře. Nebo co se týká "vymazlenosti" detailů tak ještě raději tomu RR. Jenže když nemám peníze, tak požadavek na obsolutní dokonalost musím redukovat... Ale na druhou stranu nejsem naštěstí finančně omezen jen na konfekci Škoda, Hyundai, Ford, Opel,...

Jiří
9. listopadu • 20:23

ano máš pravdu..GS bylo super, ale s BMW,A6 atd to už nikdo ani nesrovnává, akorád velikostně maximálně..

.
9. listopadu • 20:37

No a to je smutné, že nedokáží plnohodnotně konkurovat ve vyšší střední a konkurují jenom velikostí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
9. listopadu • 20:44

Lexus je kategorie sama pro sebe. proto jsem poznamenal v závorce: (Že se ale nejedná o "soutěžák" na hoblování zatáček, to je snad každému jasné, pro jistotu to připomínám.)
Co se týká té tvé "dokonalosti" a originality, tak jsi, když už přijde na věc, poněkud zapomněl na "poctivé" M nebo AMG...

.
9. listopadu • 20:59

Vůbec nejde o hoblování zatáček, mainstreamová platforma "trpí" nedostatky počínaje nemožností uložit do ní důstojnou motorizaci až třeba po odpružení, kdy neumí vzduchové pérování, přední náprava je jednoduchý McPherson a celá řada dalších omezení, které se podepisují na kvalitě jízdy a které GS mělo vyřešené. M, AMG nebo RS nemá cenu vůbec zmiňovat, to je level kam se ES nikdy nemůže podívat.

Josef
9. listopadu • 21:49

Mám pocit, že o Lexusu si akorát něco přečteš a moc ses Lexusy nepovozil. Lexus má své zákazníky, kteří vědí, proč si Lexus kupují. Co se týká technických řešení, je zbytečné o tom diskutovat. GS je samozřejmě GS. Ale jen tak napovím - MB též nedává vzduchové pérování do všech svých vyráběných modelů a pro různé modely používá různá technická řešení...
Asi platí jediné, na čem se my dva shodneme, to je to, že každý člověk je jiný a má jiné požadavky, a proto ať si každý vybere, vyzkouší a koupí auto, které se mu líbí a které mu vyhovuje (a na které má peníze). Další "mudrcování" je potom bezpředmětné.

bzzz
9. listopadu • 21:58

Hlavne co sem micha M, AMG resp RS. Kolik z D3 produkce je na tom srovnatelne s jejich [premiovou/ostrou divizi? Navic jako by Lexus nemel vlastni vlajkovou/sportovni lod.

.
9. listopadu • 21:57

Ale povozil, GS jsem měl, postupně zastaral, tak jsem přešel k Jagu, dnes když vidím ES místo nové generace GS, tak je jasné, že k Lexu už se nevrátím. Mě tímto krokem od skutečné prémie k navoněné bídě odradili. Nikomu nebráním aby si vybral co chce, jen píši svůj názor na věc. Od toho konec konců autoweby jsou.

Rob
10. listopadu • 17:22

Ačkoliv je mi Jaguar sympatický, moc toho v současné době také zrovna moc nenabízí, co se týče segmentu sedanů. Maximálně V6 diesel, jinak pouze R4 dvoulitry.. a vzduch také nikdy nenabízel ani nenabízí. Už to budou snad tři nebo více let, co se spekulovalo o benzínovém R6 a je ticho po pěšině, místo toho zařízli V6, V8 v XJR a uvažují o elektrifikaci. :-|

Lumix
9. listopadu • 20:22

Tak zrovna A6 může být buď predohrab, nebo quatro.

.
9. listopadu • 20:29

No právě quattro, to je vedle předohrabu jak nebe a dudy. Navíc D3 má motory podél, takže šestiválce, osmiválce, co hrdlo ráčí.

Jiří
9. listopadu • 20:05

ano, pro mě je Lexus životní styl..

Lumix
9. listopadu • 20:08

Jen je škoda, že to je už předokolka ....

Joe Doe
10. listopadu • 13:04

Ktora naprava je hnana je dnes v podstate nepodstatny technicky detail a vacsine ludi, vratane majitelov BMW, ukradnuty.

Jiří
9. listopadu • 18:12

a to ještě když si strovnáš stejný auta u nás a na slovensku, německu - cenově..tak díky kurzu je to tam vše levnější, třeba nový touareg, a6 i o statisíce...

Rob
9. listopadu • 19:51

Jakýkoliv potencionální kupce, bydlící blízko DE/AU hranic by měl utíkat pro nové auto tam, vzhledem ke katastrofálnímu přístupu českých dealerů, hlavně co se týče reklamací. Prodejci blízko CZ hranice mívají i poločeský personál, tak není problém s jazykovou bariérou..

Jiří
9. listopadu • 20:06

hehe ano, bydlím na jížní moravě u hranic s rakouskem, a i bosch service známí kupuje většinu dílů v rakousku, s lepší kvalitou i cenou, paradoxně..

Jan
9. listopadu • 18:35

Opravdu, schvalne jsem se kouknul na Audi A6 na nemeckych strankach a na ceskych a u nas drazsi o 120 tisic v zakladu :D

Jiří
9. listopadu • 18:45

jojo, a to si vem že počítáš aktuální kurz, když třeba dostaneš i lepší kurz...třeba u nás to eliminují vetšími slevami, ale kdoví...

Jiří
9. listopadu • 22:53

a pak že není na autorevue smysluplná diskuze..díky aspoň zato..:)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan
10. listopadu • 0:31

A dost pochybuji ze u nas davaji vetsi slevy a jakymkoliv zpusobem se snazi smazat rozdil v cenach.

Jan
10. listopadu • 0:29

Tak co jste napsal bylo zajimave, proto jsem to sel vyzkouset. To ze u nas jsou krome nizsich platu jeste vyssi ceny nez v jinych zemich je jiz bezne znamo, ale je zajimave o kolik se to lisi u ruznych veci. 120 tisic neni zrovna zanedbatelna castka ani u ceny nove A6. Je to krasny priklad toho, kam jsme to dotahli a jake blbce z nas delaji :)

Doporučujeme

Články odjinud