Lexus v Ženevě s výkonnými modely

Japonský Lexus představí v Ženevě své vysoce výkonné vozy. Sportovní IS-F, ostrý LF-A a unikátní hybrid LS 600h.
Lexus v Ženevě s výkonnými modely

Lexus IS-F

Vozy IS-F jsou vybaveny agregátem 5,0l V8 o výkonu přes 400 koní a točivém momentu přesahujícím 500 Nm. Tyto parametry se postarají o zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy. Díky nejvyšší rychlosti 270 km/h (elektronické omezení) a emisím CO2 na úrovni 290 g/km je IS-F jedním z nejvýkonnějších sportovních sedanů ve své třídě, který je současně šetrný k životnímu prostředí.

Řazení ve vozech Lexus IS-F zajišťuje osmistupňová samočinná převodovka převzatá z řady LS a doplněná novým způsobem řazení převodových stupňů, jenž umožňuje ruční řazení (pomocí páček pod volantem) i plně automatický režim. Speciálně vyvinuté sportovní řazení umožňuje v dané třídě nejrychlejší přeřazení na vyšší rychlostní stupeň – za pouhých 100 milisekund (ve vozech F1 trvá přeřazení 50 ms). Sportovní naturel vozů IS-F pak doplňuje (poprvé u značky Lexus) přepínatelný režim Sports VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management, tj. integrované řízení dynamiky vozu), díky němuž si lze ručně volit mezi normálním režimem, sportovním režimem, nebo vypnutým režimem VDIM.

Klepněte pro větší obrázek  

Lexus LF-A

Technický tým inženýrů značky Lexus zaměřený na sportovní modely vytvořil vůz LF-A v rámci praktických studií nových přístupů ke konstrukci kompaktnějších a energeticky účinnějších konceptů sportovních vozů. Celková délka pouhých 4400 mm dělá z této studie nejkompaktnější a zároveň nejvýkonnější Lexus v historii. Model LF-A je osazen vysoce výkonným agregátem 5l V10, jenž dosahuje výkon přes 500 koní a umožňuje tomuto vozu vyvinout rychlost přes 320 km/h. Díky umístění motoru mezi nápravami, rozvodovky zadního pohonu a chladičům v zadní částí se může LF-A pochlubit dokonalým rozložením hmotnosti na přední a zadní nápravu, a tím dosažení vysoké přesnosti při jeho ovládání.

Klepněte pro větší obrázek 

Lexus LS 600h

Model LS 600h je ukázkou toho, jak lze efektivně poskytovat velmi vysoký výkon se současným dosažením ekologicky šetrného pohonu vozu tzv. prémiové třídy.

Vidlicový osmiválec o objemu 5l používá technologii Lexus D-4S se dvěma vstřikovacími ventily na válec a systém proměnného, elektricky řízeného časování ventilů VVT-iE ke zvýšení výkonu při současném snížení emisí, hluku a vibrací. Zmíněné parametry jsou navíc doplněny hybridním systémem pohonu značky Lexus. Tato kombinace společně s  elektronicky řízenou převodovkou s plynule měnitelným převodem montovanou do vozů LS 600h zajišťuje výkon agregátu V12 bez přeplňování při kombinované spotřebě paliva pouhých 9,5 l/100 km a emisích CO2 na úrovni 220 g/km, což jsou parametry nejčistších dieselových motorů v této třídě. Model Lexus LS 600h L představuje historicky zcela první verzi vozu s prodlouženým rozvorem a nabízí tak cestujícím vzadu nadstandardní míru zábavy a relaxace, jako jsou např. sklápěcí zadní sedadla s opěrkami pro nohy, což je v této třídě naprostou novinkou.

Elektronicky řízená převodovka s plynule měnitelným převodem zajišťuje modelu LS 600h zcela lineární přenos síly a hladkou akceleraci. Je spojena se systémem pohonu všech kol (AWD) s mechanickým mezinápravovým diferenciálem Torsen LSD, zaručujícím výtečnou stabilitu při ovládání tak výkonného vozu za všech jízdních podmínek.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků