Lexus v Ženevě s výkonnými modely

Japonský Lexus představí v Ženevě své vysoce výkonné vozy. Sportovní IS-F, ostrý LF-A a unikátní hybrid LS 600h.
Lexus v Ženevě s výkonnými modely

Lexus IS-F

Vozy IS-F jsou vybaveny agregátem 5,0l V8 o výkonu přes 400 koní a točivém momentu přesahujícím 500 Nm. Tyto parametry se postarají o zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy. Díky nejvyšší rychlosti 270 km/h (elektronické omezení) a emisím CO2 na úrovni 290 g/km je IS-F jedním z nejvýkonnějších sportovních sedanů ve své třídě, který je současně šetrný k životnímu prostředí.

Řazení ve vozech Lexus IS-F zajišťuje osmistupňová samočinná převodovka převzatá z řady LS a doplněná novým způsobem řazení převodových stupňů, jenž umožňuje ruční řazení (pomocí páček pod volantem) i plně automatický režim. Speciálně vyvinuté sportovní řazení umožňuje v dané třídě nejrychlejší přeřazení na vyšší rychlostní stupeň – za pouhých 100 milisekund (ve vozech F1 trvá přeřazení 50 ms). Sportovní naturel vozů IS-F pak doplňuje (poprvé u značky Lexus) přepínatelný režim Sports VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management, tj. integrované řízení dynamiky vozu), díky němuž si lze ručně volit mezi normálním režimem, sportovním režimem, nebo vypnutým režimem VDIM.

Klepněte pro větší obrázek  

Lexus LF-A

Technický tým inženýrů značky Lexus zaměřený na sportovní modely vytvořil vůz LF-A v rámci praktických studií nových přístupů ke konstrukci kompaktnějších a energeticky účinnějších konceptů sportovních vozů. Celková délka pouhých 4400 mm dělá z této studie nejkompaktnější a zároveň nejvýkonnější Lexus v historii. Model LF-A je osazen vysoce výkonným agregátem 5l V10, jenž dosahuje výkon přes 500 koní a umožňuje tomuto vozu vyvinout rychlost přes 320 km/h. Díky umístění motoru mezi nápravami, rozvodovky zadního pohonu a chladičům v zadní částí se může LF-A pochlubit dokonalým rozložením hmotnosti na přední a zadní nápravu, a tím dosažení vysoké přesnosti při jeho ovládání.

Klepněte pro větší obrázek 

Lexus LS 600h

Model LS 600h je ukázkou toho, jak lze efektivně poskytovat velmi vysoký výkon se současným dosažením ekologicky šetrného pohonu vozu tzv. prémiové třídy.

Vidlicový osmiválec o objemu 5l používá technologii Lexus D-4S se dvěma vstřikovacími ventily na válec a systém proměnného, elektricky řízeného časování ventilů VVT-iE ke zvýšení výkonu při současném snížení emisí, hluku a vibrací. Zmíněné parametry jsou navíc doplněny hybridním systémem pohonu značky Lexus. Tato kombinace společně s  elektronicky řízenou převodovkou s plynule měnitelným převodem montovanou do vozů LS 600h zajišťuje výkon agregátu V12 bez přeplňování při kombinované spotřebě paliva pouhých 9,5 l/100 km a emisích CO2 na úrovni 220 g/km, což jsou parametry nejčistších dieselových motorů v této třídě. Model Lexus LS 600h L představuje historicky zcela první verzi vozu s prodlouženým rozvorem a nabízí tak cestujícím vzadu nadstandardní míru zábavy a relaxace, jako jsou např. sklápěcí zadní sedadla s opěrkami pro nohy, což je v této třídě naprostou novinkou.

Elektronicky řízená převodovka s plynule měnitelným převodem zajišťuje modelu LS 600h zcela lineární přenos síly a hladkou akceleraci. Je spojena se systémem pohonu všech kol (AWD) s mechanickým mezinápravovým diferenciálem Torsen LSD, zaručujícím výtečnou stabilitu při ovládání tak výkonného vozu za všech jízdních podmínek.

Klepněte pro větší obrázek

bazar

Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus IS 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 61 037 km
Cena: 240 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2001
Stav: 110 758 km
Cena: 130 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků