Lexus v Paříži: Kompaktní crossover NX a ostré kupé RC F

Modely Leuxs NX i Lexus RC F známe, ale vlastně vůbec poprvé se v případě evropské verze kupé RC F dozvídáme přesné technické údaje. A jeden šokující údaj přichází s hmotností. Automobilka se sice v tiskové zprávě ohání hliníkem a uhlíkovými vlákny, ale na váze tohle auto ukáže masivních 1840 kg. To je snad o čtvrt tuny víc než třeba u BWM M4.

Atmosférický osmiválec 5,0 l o výkonu 477 koní v 7100 ot/min. a točivém momentu 530 Nm v rozmezí 4800 až 5600 ot./min. bude mít s autem opravdu hodně práce. I pneumatiky 255/35 R19 vpředu a 275/35 R19 vzadu tak budou mít o zábavu postaráno.

Podobně jako u minulého Lexusu IS F i tady bude motor vydávat dunivý zvuk až po překročení určitého spektra otáček. Klapky ve výfuku se otevřou po 3000 ot./min. Základní výbavou je mechanický samosvorný diferenciál Torsen, ovšem Lexus za příplatek nabízí diferenciál s vektorováním točivého momentu.

Lexus RC F je zde, bohužel stále bez technických podrobností

Lexus RC F je zde, bohužel stále bez technických podrobností

A abychom nezapomněli na Lexus NX. To je další SUV, které má pod kapotou čtyřválec 2,0 l s přeplňováním pro model NX 200t (prý bude i atmosférická verze NX 200) a také hybrid NX 300h se čtyřválcem 2,5 l a elektromotory. Hned v pondělí jedeme na mezinárodní prezentaci nového NX, takže se už příští týden můžete těšit na další podrobnosti a první jízdní dojmy. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků