Lexus v Číně na rozdíl od konkurence vyrábět nebude, bojí se kvality

Šéf společnosti Lexus Tokuo Fukuichi zamítl výrobu vozů Lexus v Číně, a to s vědomím toho, že tím zůstanou Lexusy na čínském trhu velmi drahé...
Lexus v Číně na rozdíl od konkurence vyrábět nebude, bojí se kvality

Zatímco klíčová „prémiová“ konkurence v podobě značek BMW, Mercedes-Benz a Audi s ohledem na obcházení čínských daňových předpisů již v Číně vyrábí a koncerny Nissan a Honda se k tomu chystají, Lexus bude do Číny svá auta i nadále pouze dovážet. Podle agentury Reuters a její citace Tokua Fukuichiho značka Lexus stále „upřednostňuje kvalitu před kvantitou“. Tento krok by mohl být důležitým prohlášením směrem k čínským zákazníkům, nicméně otázkou zůstává, co se za ním skutečně skrývá…

Originální crossover Lexus NX opět poodhaluje roušku tajemství

Originální crossover Lexus NX opět poodhaluje roušku tajemství

Lexus byl založen teprve v roce 1989 a trvalo mu plných 15 let, než rozběhl první továrnu mimo Japonsko (v Kanadě). Na příští rok Lexus plánuje zahájení produkce v USA, ovšem tím to prozatím končí, ačkoli i možnosti vyrábět v Číně Lexus průběžně monitoruje. „Německá trojka má image kultivované v průběhu dekád a jejich dlouhé historie, ale Lexus zatím není v očích zákazníků na jejich úrovni,“ uvedl se značnou dávkou pokory Fukuichi a dodal: „Zákazníci by nás okamžitě opustili, pokud by zaznamenali jakýkoli problém v kvalitě, pro kterou si zvolili právě značku Lexus.“

Lexus LX 570 dělá ramena na Range Rover V8, na pomoc si bere kompresor

Lexus LX 570 dělá ramena na Range Rover V8, na pomoc si bere kompresor

I přesto zůstává pro Lexus Čína, jež se má stát v roce 2020 světově největším odbytištěm luxusních automobilů, po Japonsku druhým nejvýznamnějším trhem, přičemž více než 70 000 v Číně prodaných vozů v roce 2013 znamenalo meziroční nárůst o 16 %. Je třeba zmínit, že i přímá domácí, japonská konkurence míří s výrobou do Číny. Infiniti má zahájit produkci sedanu Q50 a SUV QX50 již letos v továrně Nissan v provincii Hubei a Honda začne své Acury v Číně vyrábět v roce 2016. Teprve čas ukáže, do jaké míry je čerstvé rozhodnutí představenstva Lexusu prozíravé… 
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků