Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v Ženevě. Do prodeje zamíří už zanedlouho, za necelých 800 tisíc korun ale bude pouze pro pár desítek vyvolených.

Současnou nabídkou vozů SUV Lexus pokrývá značnou část požadavků evropských zákazníků. Na našem trhu aktuálně nabízí model RX ve standardním i prodlouženém provedení, NX se za poslední čtyři roky také pořádně dostalo do povědomí, a nastal čas jít o segment níž. Nové UX, které mělo premiéru na letošním ženevském autosalonu, je konkurentem pro BMW X1 či Audi Q3, a přestože na české silnice ještě nevyjelo, známe jeho ceny.

Lexus UX živě: Hybridní verze odvážného crossoveru nabídne pohon všech kol

Lexus UX živě: Hybridní verze odvážného crossoveru nabídne pohon všech kol

Nabídka je rozdělena do linií Elegance, Comfort Top, Prestige Top, F Sport Plus a Luxury. Na výběr máte ze dvou agregátů, ten základní je však vyhrazen linii Elegance, která zároveň nelze kombinovat s hybridním pohonem. V rámci uvedení vozu na náš trh si navíc Lexus připravil akční verzi First Edition s cenovým zvýhodněním až 201.000 Kč, musíte však být dostatečně rychlí. Akce totiž platí pro prvních padesát prodaných vozů.

Nejlevnější Lexus UX v akci vychází na 799.000 Kč, úspora oproti klasickému ceníku tedy činí 101.000 Kč. Za tuto cenu dostanete dvoulitr s výkonem 126 kW, automatickou převodovku, přední pohon, litá 17palcová kola, diodové světlomety, infotainment se 7palcovým displejem či balíček bezpečnostních systémů Lexus Safety systém+.

Lexus UX: Koncept malého crossoveru představuje 3D kokpit

Lexus UX: Koncept malého crossoveru představuje 3D kokpit

Zajímavé to začíná být od linie Comfort Top, vzhledem k hybridnímu pohonu si ale budete muset připravit nejméně 949.000 Kč. I tak je to o 151.000 Kč méně díky akci. Standardem je navigace, bezklíčový přístup, sledování slepého úhlu, vyhřívaná přední sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kamera, a protože jde o hybrid s „přijatelným“ výkonem, můžete parkovat na pražských modrých a fialových zónách zdarma (vůz je potřeba zaregistrovat, stojí to 100 korun).

Linie Prestige Top za 1.059.000 Kč (úspora 171.000 Kč) vedle dosud zmíněného zahrnuje kožené čalounění sedadel, litá 18palcová kola, lepší LED světlomety a bezdotykové otevírání kufru. Jde zároveň o poslední předokolku nabídky, výše už najdete pouze hybridní čtyřkolky.

Lexus zahájil český předprodej sedanu ES. Včetně výhodné First Edition

Lexus zahájil český předprodej sedanu ES. Včetně výhodné First Edition

Ta sportovněji založená (F Sport Plus) stojí 1.129.000 Kč (úspora 171.000 Kč) a má elektricky nastavitelná sportovní sedadla, ozdobné prvky exteriéru a lité osmnáctky v designu F Sport. Provedení Luxury za nejméně 1.279.000 Kč (úspora 201.000 Kč) přidá odvětrávaná přední sedadla, audio Mark Levinson, vyhřívaný volant, head-up displej, panoramatické zobrazení okolí vozu či elektronický kartový klíč. Kompletní ceník včetně příplatkových prvků bude k dispozici příští týden.

Lexus UX: Technická data a akční české ceny
Motor 200 FWD 250h FWD 250h E-Four
Zdvihový objem [cm3] 1987 1987 1987
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 126/6600 107/6000 107/6000
Točivý moment [N.m/min] 205/4800 180/4400 180/4400
Elektromotor výkon [kW] - 80 80
Výkon hybridní soustavy [kW] - 130 130
Převodovka CVT e-CVT e-CVT
Maximální rychlost [km/h] 190 177 177
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 8,5 8,7
Komb. spotřeba[l/100 km] 5,6-5,8 4,1-4,3 4,5-4,8
Cena Elegance [Kč] 799.000 - -
Cena Comfort [Kč] - 949.000 -
Cena Prestige Top [Kč] - 1.059.000 -
Cena F Sport Plus [Kč] - - 1.129.000
Cena Luxury [Kč] - - 1.279.000
*Zvýhodněná nabídka First Edition pro první 50 vozů

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 57 příspěvků