Lexus UX 300e oficiálně: První elektromobil Lexus je více eko, ale méně crossover

Příští elektromobil značky Lexus již bude mít zcela novou platformu. Ten první ale mačká maximum z té současné.

Na začátku minulého týdne nás Lexus nalákal na svůj první elektromobil. Nyní už se nemusí skrývat za pouhé ukázky a vystavuje se v celé své kráse na právě probíhajícím autosalonu v Číně. Právě v Číně se totiž čekají jeho největší prodeje. Mimo Čínu ale bude dostupný i v Evropě a Japonsku. 

Nádherný Lexus LC 500 Convertible je konečně tady! Má V8, víc vědět nemusíte

Nádherný Lexus LC 500 Convertible je konečně tady! Má V8, víc vědět nemusíte

První elektromobil automobilky Lexus je derivátem crossoveru UX. Přesně tento scénář předpověděl před rokem magazín AutoGuide, když vyšťoural název UX 300e u nově registrovaných názvů značky. Na první pohled ale elektrickou verzi asi jen tak nepoznáte. 

Poznávacím znamením může být nápis u zadního kola nebo čtvercové víčko nádrže, kam se připojuje nabíjecí kabel. Elektrická verze má také o 2 cm nižší světlou výšku, jinak je ale téměř totožná s hybridem, respektive konvenčním motorem poháněnou variantou. Minimum změn je i v interiéru, kde jiný je pouze přístrojový štít.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus odstranil veškeré spalovací pohonné ústrojí a osadil UX elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní) a točivým momentem 300 N.m. V podlaze se ukrývá baterie o kapacitě 54,3 kWh, která crossoveru vydrží na ujetí 400 kilometrů (NEDC). Vůz je možné dobíjet u 50kW nabíječky, kdy proces nabití trvá padesát minut. 6,6kWh domácí nabíječka to zvládne za sedm hodin.

Druhá nejlépe zrychlující Toyota je RAV4 do zásuvky. Má 306 koní a dynamiku sporťáku

Druhá nejlépe zrychlující Toyota je RAV4 do zásuvky. Má 306 koní a dynamiku sporťáku

Elektrické ústrojí je samozřejmě o něco těžší. UX 300e váží 1900 kilogramů, hybridní verze 250h je tedy o více než 200 kilogramů lehčí. Úpravou tak prošel i podvozek, aby byl jízdní komfort elektromobilu na stejné úrovni, jako u ostatních verzí. Na trh se Lexus UX300e dostane příští rok. České ceny zatím nejsou známy.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků