Lexus UX 300e oficiálně: První elektromobil Lexus je více eko, ale méně crossover

Příští elektromobil značky Lexus již bude mít zcela novou platformu. Ten první ale mačká maximum z té současné.

Na začátku minulého týdne nás Lexus nalákal na svůj první elektromobil. Nyní už se nemusí skrývat za pouhé ukázky a vystavuje se v celé své kráse na právě probíhajícím autosalonu v Číně. Právě v Číně se totiž čekají jeho největší prodeje. Mimo Čínu ale bude dostupný i v Evropě a Japonsku. 

Nádherný Lexus LC 500 Convertible je konečně tady! Má V8, víc vědět nemusíte

Nádherný Lexus LC 500 Convertible je konečně tady! Má V8, víc vědět nemusíte

První elektromobil automobilky Lexus je derivátem crossoveru UX. Přesně tento scénář předpověděl před rokem magazín AutoGuide, když vyšťoural název UX 300e u nově registrovaných názvů značky. Na první pohled ale elektrickou verzi asi jen tak nepoznáte. 

Poznávacím znamením může být nápis u zadního kola nebo čtvercové víčko nádrže, kam se připojuje nabíjecí kabel. Elektrická verze má také o 2 cm nižší světlou výšku, jinak je ale téměř totožná s hybridem, respektive konvenčním motorem poháněnou variantou. Minimum změn je i v interiéru, kde jiný je pouze přístrojový štít.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus odstranil veškeré spalovací pohonné ústrojí a osadil UX elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní) a točivým momentem 300 N.m. V podlaze se ukrývá baterie o kapacitě 54,3 kWh, která crossoveru vydrží na ujetí 400 kilometrů (NEDC). Vůz je možné dobíjet u 50kW nabíječky, kdy proces nabití trvá padesát minut. 6,6kWh domácí nabíječka to zvládne za sedm hodin.

Druhá nejlépe zrychlující Toyota je RAV4 do zásuvky. Má 306 koní a dynamiku sporťáku

Druhá nejlépe zrychlující Toyota je RAV4 do zásuvky. Má 306 koní a dynamiku sporťáku

Elektrické ústrojí je samozřejmě o něco těžší. UX 300e váží 1900 kilogramů, hybridní verze 250h je tedy o více než 200 kilogramů lehčí. Úpravou tak prošel i podvozek, aby byl jízdní komfort elektromobilu na stejné úrovni, jako u ostatních verzí. Na trh se Lexus UX300e dostane příští rok. České ceny zatím nejsou známy.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků