V říjnu nám Japonci představí svou vizi cestování budoucnosti. Mohla by ujet až 1000 kilometrů na jedno nabití.
Na blížící se autosalon v Tokiu míří nový koncept značky Lexus, z něhož se později stane produkční vůz. Již dříve nám ukázal designovou studii z boku – kombinovala ostré hrany s proudnicovými tvary, nyní se můžeme pokochat agresivně tvarovanými světlomety, ne nepodobnými supersportovnímu LFA. Stejně jako u staršího snímku vidíme i zde výstupky s kamerami místo klasických zpětných zrcátek.
Design vypadá povedeně, ale možná ještě působivější bude technika. Mateřská společnost Toyota nedávno ohlásila zásadní změny v konstrukci svých vozů – pohon, odpružení, řízení a další prvky budou vyráběny v modulech, což zajistí kompaktní rozměry a nižší výrobní náklady. Zároveň ukázala přístroj Gigapress na tlakové odlévání hliníku ve své továrně v Mijoši. Ten umožnil výrobu celé zadní třetiny vozu z jednoho kusu během tří minut, zatím co klasická konstrukce měla 86 dílů, montovaných ve 33 krocích a zabrala několik hodin.
Velké věci se dají čekat i na poli baterií. Toyota i Lexus využijí novou generaci li-ion článků s lepší konstrukcí, která zajistí menší prostorovou náročnost a vyšší kapacitu. Na jedno nabití s nimi bude možné ujet až 800 kilometrů, dále pak značka pracuje i na bateriích s pevným elektrolytem, u nichž je očekáván dojezd 965 až 1000 kilometrů.