Lexus ukázal v Česku své vlajkové lodi - LC a LS. Kupé už má i ceny

Lexus LC zvolila porota složená ze špičkových designérů za nejkrásnější auto roku 2016. Nyní se začíná prodávat v ČR

Ve dvou variantách - buď s klasickým osmiválcem, nebo s hybridním soustrojím, se nabízí nové kupé značky Lexus. Tato luxusní odnož největší japonské automobilky Toyota za něj bude chtít od českých zákazníků přinejmenším 2 790 000 Kč. Je přitom jedno, zda si zájemce vybere verzi LC 500, tedy tu s osmiválcovým motorem s výkonem 477 koní (351 kW), nebo LC 500h. U ní se pod kapotou nachází zážehový šestiválec (3,5 l) kombinovaný s elektromotorem. Ten má sám o sobě 132 kW (179 koní).

Dynamické schopnosti obou verzí se příliš neliší. Například v parametru zrychlení z nuly na stovku je osmiválec rychlejší jen o tři desetiny sekundy - rovných pět versus 4,7.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Čtyřmístné kupé měří na délku 4770 milimetrů, šířka je 1920 milimetrů a výška 1345 milimetrů. 

Technickou novinkou v případě hybridní varianty je převodovka, která kombinuje klasický hybridní systém s planetovým soukolím a čtyři „pevné“ rychlostní převody. Podle Lexusu je to proto, aby auto působilo dynamicky a opravdu řadilo rychlosti. Zákazníci sportovních aut nechtějí klouzavé otáčky jako u Priusu nebo jiných hybridů.

Pevné převody prý poskytují lepší spojení s vozem a hlavně nabízejí lepší využití potenciálu elektromotoru a nahromaděné elektrické energie.

Obě varianty se budou nabízet v celkem šesti výbavách. Nejdražší je limitovaná Launch Edition za 3 250 000 Kč. Základní výbava odpovídá cenovce. Zahrnuje adaptivní tempomat, adaptivní systém odpružení, volič jízdních režimů, dvouzónovou klimatizaci, elektricky nastavitelný volant, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, parkovací kameru, bezklíčkové odemykání a startování, audiosystém Mark Levinson, navigaci, sadu elektronických bezpečnostních asistentů a dvacetipalcová kola z lehké slitiny.

Vzpoura strojů u Lexusu: Automatický update shodil infotainment řady aut

Vzpoura strojů u Lexusu: Automatický update shodil infotainment řady aut

Zadní diferenciál LSD a variabilní převod řízení je ovšem součástí výbavy pouze u modelu Sport +.

Lexus již také ukázal budoucím tuzemským zákazníkům novou generaci své nejluxusnější limuzíny - LS. Ta se ovšem začne oficiálně prodávat až příští rok a ceny budou odtajněny na podzim toho letošního.

Galerii snímků modelu Lexus LC, včetně různých technických detailů, naleznete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2010
Stav: 95 229 km
Cena: 570 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 460 km
Cena: 300 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 016 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků