Lexus ukázal v Česku své vlajkové lodi - LC a LS. Kupé už má i ceny

Lexus LC zvolila porota složená ze špičkových designérů za nejkrásnější auto roku 2016. Nyní se začíná prodávat v ČR

Ve dvou variantách - buď s klasickým osmiválcem, nebo s hybridním soustrojím, se nabízí nové kupé značky Lexus. Tato luxusní odnož největší japonské automobilky Toyota za něj bude chtít od českých zákazníků přinejmenším 2 790 000 Kč. Je přitom jedno, zda si zájemce vybere verzi LC 500, tedy tu s osmiválcovým motorem s výkonem 477 koní (351 kW), nebo LC 500h. U ní se pod kapotou nachází zážehový šestiválec (3,5 l) kombinovaný s elektromotorem. Ten má sám o sobě 132 kW (179 koní).

Dynamické schopnosti obou verzí se příliš neliší. Například v parametru zrychlení z nuly na stovku je osmiválec rychlejší jen o tři desetiny sekundy - rovných pět versus 4,7.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Čtyřmístné kupé měří na délku 4770 milimetrů, šířka je 1920 milimetrů a výška 1345 milimetrů. 

Technickou novinkou v případě hybridní varianty je převodovka, která kombinuje klasický hybridní systém s planetovým soukolím a čtyři „pevné“ rychlostní převody. Podle Lexusu je to proto, aby auto působilo dynamicky a opravdu řadilo rychlosti. Zákazníci sportovních aut nechtějí klouzavé otáčky jako u Priusu nebo jiných hybridů.

Pevné převody prý poskytují lepší spojení s vozem a hlavně nabízejí lepší využití potenciálu elektromotoru a nahromaděné elektrické energie.

Obě varianty se budou nabízet v celkem šesti výbavách. Nejdražší je limitovaná Launch Edition za 3 250 000 Kč. Základní výbava odpovídá cenovce. Zahrnuje adaptivní tempomat, adaptivní systém odpružení, volič jízdních režimů, dvouzónovou klimatizaci, elektricky nastavitelný volant, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, parkovací kameru, bezklíčkové odemykání a startování, audiosystém Mark Levinson, navigaci, sadu elektronických bezpečnostních asistentů a dvacetipalcová kola z lehké slitiny.

Vzpoura strojů u Lexusu: Automatický update shodil infotainment řady aut

Vzpoura strojů u Lexusu: Automatický update shodil infotainment řady aut

Zadní diferenciál LSD a variabilní převod řízení je ovšem součástí výbavy pouze u modelu Sport +.

Lexus již také ukázal budoucím tuzemským zákazníkům novou generaci své nejluxusnější limuzíny - LS. Ta se ovšem začne oficiálně prodávat až příští rok a ceny budou odtajněny na podzim toho letošního.

Galerii snímků modelu Lexus LC, včetně různých technických detailů, naleznete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků