Lexus ukázal v Česku své vlajkové lodi - LC a LS. Kupé už má i ceny

Lexus LC zvolila porota složená ze špičkových designérů za nejkrásnější auto roku 2016. Nyní se začíná prodávat v ČR

Ve dvou variantách - buď s klasickým osmiválcem, nebo s hybridním soustrojím, se nabízí nové kupé značky Lexus. Tato luxusní odnož největší japonské automobilky Toyota za něj bude chtít od českých zákazníků přinejmenším 2 790 000 Kč. Je přitom jedno, zda si zájemce vybere verzi LC 500, tedy tu s osmiválcovým motorem s výkonem 477 koní (351 kW), nebo LC 500h. U ní se pod kapotou nachází zážehový šestiválec (3,5 l) kombinovaný s elektromotorem. Ten má sám o sobě 132 kW (179 koní).

Dynamické schopnosti obou verzí se příliš neliší. Například v parametru zrychlení z nuly na stovku je osmiválec rychlejší jen o tři desetiny sekundy - rovných pět versus 4,7.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Čtyřmístné kupé měří na délku 4770 milimetrů, šířka je 1920 milimetrů a výška 1345 milimetrů. 

Technickou novinkou v případě hybridní varianty je převodovka, která kombinuje klasický hybridní systém s planetovým soukolím a čtyři „pevné“ rychlostní převody. Podle Lexusu je to proto, aby auto působilo dynamicky a opravdu řadilo rychlosti. Zákazníci sportovních aut nechtějí klouzavé otáčky jako u Priusu nebo jiných hybridů.

Pevné převody prý poskytují lepší spojení s vozem a hlavně nabízejí lepší využití potenciálu elektromotoru a nahromaděné elektrické energie.

Obě varianty se budou nabízet v celkem šesti výbavách. Nejdražší je limitovaná Launch Edition za 3 250 000 Kč. Základní výbava odpovídá cenovce. Zahrnuje adaptivní tempomat, adaptivní systém odpružení, volič jízdních režimů, dvouzónovou klimatizaci, elektricky nastavitelný volant, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, parkovací kameru, bezklíčkové odemykání a startování, audiosystém Mark Levinson, navigaci, sadu elektronických bezpečnostních asistentů a dvacetipalcová kola z lehké slitiny.

Vzpoura strojů u Lexusu: Automatický update shodil infotainment řady aut

Vzpoura strojů u Lexusu: Automatický update shodil infotainment řady aut

Zadní diferenciál LSD a variabilní převod řízení je ovšem součástí výbavy pouze u modelu Sport +.

Lexus již také ukázal budoucím tuzemským zákazníkům novou generaci své nejluxusnější limuzíny - LS. Ta se ovšem začne oficiálně prodávat až příští rok a ceny budou odtajněny na podzim toho letošního.

Galerii snímků modelu Lexus LC, včetně různých technických detailů, naleznete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků