Lexus TMG 650: 650 koní, 320 km/h. Chystá Toyota vlastní AMG?

Lexus TMG 650: 650 koní, 320 km/h. Chystá Toyota vlastní AMG?

Automobilka Lexus prošla v nedávných letech nenápadnou, ale ve svých důsledcích poměrně zásadní transformací. Od kopie Mercedesu třídy S se prémiová značka Toyoty vypracovala ve výrobce svébytných aut, jejichž poslední generace začíná už poměrně sebevědomě vystrkovat sportovní růžky. Video na konci tohoto článku naznačuje, co může přijít dál.

Test: Lexus GS 450h F Sport – zátah rakety

Test: Lexus GS 450h F Sport – zátah rakety

Tým Toyota Motorsport GmbH vzal Lexus LS ve verzi F Sport a osadil jeho pětilitrový osmiválec dvojicí turbodmychadel. Což byl nepochybně rozumný nápad. Před výsledným výkonem 650 koní a točivým momentem 710 Nm se hybridní LS 600h (celkový výkon hybridní soustavy 445 k) musí cítit jako podvyživené nedochůdče.

Auto dostalo funkčně vyhlížející aerodynamický paket s plochým předním „lízátkem“ a spoilerem na odtrhové hraně víka kufru. Za roztaženými předními blatníky i na kapotě se objevily rozměrné ventilační otvory, aby teplo vygenerované tím reaktorem pod kapotou mělo kudy utíkat ven.

Zatím se nám nepodařilo vypátrat žádné informace, takže víme jen to, co je vidět – a slyšet – ve videu. Což není mnoho. Alastair Moffitt z Toyota Motorsport GmbH mluví o tom, že chtěli uplatnit odbornou kompetenci nasbíranou v F1 při důsledné optimalizaci všech aspektů velkého sedanu homologovaného pro silniční provoz. „Je to pojízdná laboratoř, která předvádí jednotlivé aspekty, na kterých můžeme pracovat,“ říká. Celou dobu ale mluví v hodně obecné rovině.

Projekt běží už od roku 2010 a Lexus TMG 650 figurující ve videu je jeho třetí fází. Moffitt říká, že sériová výroba čehokoliv podobného není na pořadu dne, ale zamyslete se nad tím. Toyota Motorsport GmbH potřebuje po exitu z F1 nový smysl existence. Sportovní divize jako BMW M nebo AMG u Mercedesu přinášejí svým značkám vysoké marže a zejména obrovský haló efekt, který se dobře zobchoduje u běžných modelů. A ve videu se nepřehlédnutelným způsobem objeví nové logo TMG na masce chladiče.

Mercedes-Benz S 63 AMG bez  tajemství (doplněny české ceny)

Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

TMG, AMG... to se rýmuje. Připouštíme, že je to pouze naše spekulace, ale domníváme se, že jsme právě svědky první veřejné komunikace nové sportovní řady Lexusu, která bude stát nad F Sportem a postaví se čelem oběma německým soupeřům. Pokud se nemýlíme, na autosalonu ve Frankfurtu bude nepochybně řečeno víc.  

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků