Lexus TMG 650: 650 koní, 320 km/h. Chystá Toyota vlastní AMG?

Lexus TMG 650: 650 koní, 320 km/h. Chystá Toyota vlastní AMG?

Automobilka Lexus prošla v nedávných letech nenápadnou, ale ve svých důsledcích poměrně zásadní transformací. Od kopie Mercedesu třídy S se prémiová značka Toyoty vypracovala ve výrobce svébytných aut, jejichž poslední generace začíná už poměrně sebevědomě vystrkovat sportovní růžky. Video na konci tohoto článku naznačuje, co může přijít dál.

Test: Lexus GS 450h F Sport – zátah rakety

Test: Lexus GS 450h F Sport – zátah rakety

Tým Toyota Motorsport GmbH vzal Lexus LS ve verzi F Sport a osadil jeho pětilitrový osmiválec dvojicí turbodmychadel. Což byl nepochybně rozumný nápad. Před výsledným výkonem 650 koní a točivým momentem 710 Nm se hybridní LS 600h (celkový výkon hybridní soustavy 445 k) musí cítit jako podvyživené nedochůdče.

Auto dostalo funkčně vyhlížející aerodynamický paket s plochým předním „lízátkem“ a spoilerem na odtrhové hraně víka kufru. Za roztaženými předními blatníky i na kapotě se objevily rozměrné ventilační otvory, aby teplo vygenerované tím reaktorem pod kapotou mělo kudy utíkat ven.

Zatím se nám nepodařilo vypátrat žádné informace, takže víme jen to, co je vidět – a slyšet – ve videu. Což není mnoho. Alastair Moffitt z Toyota Motorsport GmbH mluví o tom, že chtěli uplatnit odbornou kompetenci nasbíranou v F1 při důsledné optimalizaci všech aspektů velkého sedanu homologovaného pro silniční provoz. „Je to pojízdná laboratoř, která předvádí jednotlivé aspekty, na kterých můžeme pracovat,“ říká. Celou dobu ale mluví v hodně obecné rovině.

Projekt běží už od roku 2010 a Lexus TMG 650 figurující ve videu je jeho třetí fází. Moffitt říká, že sériová výroba čehokoliv podobného není na pořadu dne, ale zamyslete se nad tím. Toyota Motorsport GmbH potřebuje po exitu z F1 nový smysl existence. Sportovní divize jako BMW M nebo AMG u Mercedesu přinášejí svým značkám vysoké marže a zejména obrovský haló efekt, který se dobře zobchoduje u běžných modelů. A ve videu se nepřehlédnutelným způsobem objeví nové logo TMG na masce chladiče.

Mercedes-Benz S 63 AMG bez  tajemství (doplněny české ceny)

Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

TMG, AMG... to se rýmuje. Připouštíme, že je to pouze naše spekulace, ale domníváme se, že jsme právě svědky první veřejné komunikace nové sportovní řady Lexusu, která bude stát nad F Sportem a postaví se čelem oběma německým soupeřům. Pokud se nemýlíme, na autosalonu ve Frankfurtu bude nepochybně řečeno víc.  

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků