Lexus si troufá na BMW a Mercedes

19 komentářů

213.194.211.xxx
20. května • 16:16

B-]:-O3-[:-(:-P;-);-):-D

kicko
13. května • 10:06

Je naozaj napr. RX 400h ekologicke auto? S relativne obrovskym benzinovym motorom oproti priemernemu motoru v Europe? Podla viacerych objektivnych novinarov nie, preplnene velkomesta potrebuju skor male auta s mensim motorom. Je to len PR Lexusu a hollywoodskych hviezd, ktore sa tvaria ekologicky.
A odpoved na otazku z uvodu: nie, nemusia vyvesit cierne vlajky.

Hybrid
13. května • 16:19

kolko hybridov si soferoval? kolko si ich pouzival? 3.0 v6 je obrovsky motor??? Tento hybrid ma prave v meste spotrebu nizsiu ako niekolko nasobne mensie auta. Buducnost je elektrika, mozno nie hybrid v dnesnej podobe, ale rozhodne je to dobra cesta...PS: rx400h a ls600h soferujem relativne casto...

kicko
14. května • 10:47

Opieram sa o vysledky testov zahranicnych novinarov ... tych, ktori nemusia vychvalit hybrid do nebies, aby sa aj nabuduce Lexus zlutoval a pozical im nejake auto znova.
Ano, 3.0 V6 je do mesta relativne obrovsky motor a Lexus RX je relativne obrovske auto do mesta v porovnani s "mestskym" autom s motorom 0,8 - 1,4l.
Poslednych par dni sa mi dostalo do ruky napr. BMW, 318d. Nie je to typicke mestske auto, ale cisto pre porovnanie. Spotreba v meste bola 6l/100km. Mimo mesto isla dole. Ak ich soferujes casto, urcite sa s nami podelis o objektivne namerane spotreby.

Radek Ondrášík
13. května • 21:18

ano, rx400h a LS600h jsou typické městské vozy. Možná mají po městě menší spotřebu, než jiní konkurenti se stejným výkonem, ale pořád je to radikálně jinde, než u aut, která jsou do města přeci jenom vhodnější.A mimo město není úspora hybridu téměř žádná.

jk
15. května • 10:59

Naprostý souhlas. A to se pořád řeší jen ekologie samotného provozu, co vzniká za svinstva při výrobě a likvidaci článků a komponentů pro hybridní pohony, to už se taky moc neřeší.

petr
14. května • 10:03

RX400h má sice vyšší spotřebu ve městě, ale zase tak radikální to není:Lexus RX400h - 9,1 litru (město)
Fabia 1,2HTP 44kW - 7,8 litru (tedy o 1,3 litru míň)
Fabia 1,4 63kW - 8,6 litru (rozdíl 0,5 litru)
Fabia 1,6 77kW - 9,3 litru (tady už Fabia žere o 0,2 litru víc)

delph
13. května • 19:10

elektřina je dobrá cesta, aleprvně se musí řádně vyšlapat, zatím se při ní pěkně nadřeš i když to nevidíš. Její získávání je neefektivní, stejně jako energie získaná spalovacími motory. Takže jestli tu energii promrháš v továrně nebo přímo v autě už je jedno, ale navenek můžeš hrdě hlásit já jsme ekolog já spálím jen trošku benzínu/nafty, a všichni ti zobou z ruky protože nevidí tu fůru uhlí/plynu co za tím stojí v elektrárnách....

Zdenek
13. května • 9:41

doufam, ze se BMW a MErcedes konecne chytnou za nos a udelaji neco s tou jejich tolik diskutovanou kvalitou a spolehlivosti....jinak za 5 let Lexus povede v prodejich stejne jako v USA...

Radek Ondrášík
13. května • 9:49

Pokud se vydají cestou Lexusu, tak věřím tomu, že daleko nedojdou.

Zdenek
13. května • 10:08

myslite cestou k hybridum nebo k vyssi kvalite? protoze (ne)spolehlivost obou znacek vzhledem k cene a "premiovosti" a vlastne i vzhledem k Lexusu je znacne diskutabilni az problemova...

Radek Ondrášík
13. května • 12:34

Pravda, znám jen pár majitelů luxusních limuzín a že by měli nějaké kvalitativní problémy u německých značek to zase ne, resp. nic, co by se vymykalo průměru. O spolehlivosti Lexusu bych si taky nedělal žádné iluze.

Hybrid
13. května • 16:20

bmw7er - pruser na pruser, elektroinstalacia najma
S - velmi podobna storypozri si relevantne zdroje a la TUV atd

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
13. května • 18:21

Proboha snad nehodnotíte spolehlivost dle TUV, nedej bože ADAC reportu?

Zdenek
13. května • 20:26

A proc ne? vim, ze o objektivite TUV by se dalo diskutovat, ale to o vsem a neznam zadnou jinou, lepsi statistiku poruchovosti nez jsou tyto dve. Mimochodem statistika JD power dopada podobne ... A ja par lidi vlastnici tyto premiove znacky taky znam a musim s Vami souhlasit, poruchovost se nevymyka prumeru, coz je ale vzhledem k cene a prestizi trosku malo, nemyslite? Napr.srovnani Mercedes S za 2,5 mega vs. Toyota Corolla za pul mega...A me osobne argumenty o mnozstvi elektroniky atd. proste nezajimaji, auto za dve mega je auto za dve mega..

Radek Ondrášík
13. května • 20:53

Takže když nemámě něco lepšího, budeme brát za bernou minci něco, co je špatné a téměř nic neříkající? To myslíte vážně? Prostě pokud nemám informace o které se mohu opřít a které reálně reflektují spolehlivost, tak o ni nebudu mluvit, protože údaje nejsou. Nebudu přece stavět nějakou spolehlivost na údajích, které hovoří o něčem zcela jiném.

Zdenek
13. května • 21:47

A o co tedy opirate sve nazory Vy? Jste redaktor mot. int. magazinu a tudiz by jste mel vedet, ze nazor Vasich znamych-majitelu techto aut je subjektivni a Vase zhodnoceni a "prebrani" techto nazoru je subjektivni taktez, v dusledku to lze tedy povazovat za zcela neobjektivni hodnoceni. Ja vychazim ze tri, vzajemne nezavislych statistik a ty povazuji za rozhodne vic bernou minci, nez to, ze "Karel" rikal, ze jeho "petka" se nekazi. Koneckoncu Vase "bych si taky nedělal žádné iluze" to jen dokazuje.
Zkratka, nechci se s Vami prit pane Ondrasiku, kazdy mame jiste tu svou pravdu, ale trosku me zarazi, ze Vy jako redaktor odmitate vzit alespon trochu v potaz tyto relativne prokazatelna fakta. Tot vse.
Na zaver mi dovolte poznamku, aby jste si nemyslel, ze chci za kazdou cenu kritizovat kvalitu techto aut, ze ja sam jsem fanousek techto nemeckych premiovych znacek, "japonce" moc nemusim, ale o to vic me mrzi, kdyz si prectu takovy clanek, kvuli kteremu tato diskuze vznikla.

Radek Ondrášík
13. května • 22:27

Já právě tu spolehlivost nijak nehodnotím, protože k tomu nemám potřebné informace. Reálně je jediná relevantní informace počet servisních zásahů na počet provozovaných vozů. Ovšem nic takového neexistuje a nikdy existovat nebude, proto nikdy nepůjde hodnotit reálná spolehlivost, ale bude to stavěno na "jedna paní povídala" což jsou zkušenosti malého počtu lidí, nebo statistik, které ovšem o spolehlivosti vůbec nic neříkají.Víte vůbec co TUV, ADAC a zmíněný JD Power znázorňují za informace? Ty statistiky mají vypovídací hodnotu, ale zcela jinou, než je spolehlivost, jelikož žádná z nich se tímto výzkumem nezajímá. Takže já nepopírám závěry těchto statistik, pouze říkám, že nic nehovoří o spolehlivosti, protože ani nemohou, jelikož tyto statistiky nemají za úkol získávat tyto údaje.Takže já údaje těchto statistik beru v potaz a vážně, ale pouze do té míry, do jaké znázorňují informace a nepřikládám jim infomační hodnotu něčeho, co nemají. Nevím bohužel, kde se vzala ta mystifikace lidí, že tyto statistiky hovoří o spolehlivosti. Je to jedna ze zásadních chyb, které kolují mezi laickou i "odbornou" veřejností a nevím kdo ji začal a nevím proč se ji tak slepě drží, když je to nesmysl.Mi osobně jsou zmíněné vozy také volné, nejsem jejich fanoušek a nijak se mne to nedotýká. Můj osobní názor je ten, že v současnosti jsou pouze dobrá auta, jelikož unifikovanost globálního vývoje a výroby to ani jinak neumožňuje. Takže jsou jen dobrá auta a pak je smůla na špatný kus.

Chefino
14. května • 10:30

To je fajn, ja som si uz myslel, ze Francuzske auta su nekvalitne ... ;-))

Doporučujeme

Články odjinud