Lexus před nedávnem překvapil konceptem terénní čtyřkolky s označením ROV. Nyní nám dokazuje, že si opravdu nedělal srandu.
Konzervativní japonská automobilka konečně více přibližuje své netradiční vodíkové vozidlo. Rozměry tohoto volnočasového stroje činí 3120 mm x 1725 mm x 1800 mm. Soustava terénního zavěšení je zakrytovaná, stejně tak jako zásobník na vodík v zadní části vozidla. Lexus si dal také záležet, aby vozidlo neslo jeho designový jazyk.
Přední světlomety a zadní svítilny jsou tvarované do písmene L. Přední maska má typický tvar osobních vozů Lexus. Automobilka také upřesňuje, že v útrobách vozu se nachází vodíkový spalovací motor o objemu 1,0 litru s vysokotlakým zásobníkem na stlačený vodík, který je dávkován systémem přímého vstřikování vodíku do spalovací komory.
Lexus dále zdůrazňuje, že se nejedná o absolutně bezemisní provoz, protože motor i nadále spaluje olej, i když v zanedbatelném množství. Výkon je stále neznámý, ale fotografie interiéru alespoň odhaluje otáčkoměr končící číslem dvanáct, s červeným polem před jedenáctkou. Dále jsou tu skořepinová sedadla, jednoduchý displej před řidičem a čtyřbodové bezpečnostní pásy.
„Lexus ROV je naší odpovědí na stále vyšší zájem o venkovní aktivity a dobrodružného ducha zájemců o luxusní produkty. V roli koncepčního modelu spojuje naši touhu vyvíjet i produkty zaměřené na životní styl s nepolevujícím hledáním nových technologií podporujících uhlíkovou neutralitu. Nabízí nejen mimořádně atraktivní jízdní vlastnosti, ale díky svému vodíkovému motoru i prakticky nulové emise,“ říká Spiros Fotinos, ředitel společnosti Lexus Europe.