Lexus RX400h: kam se hrabe diesel (první dojmy)

43 komentářů

peeticek
24. srpna • 21:07

mam asi dosť divnú otázku, ale bráni niečo, aby tá 3,3 V6 spalovala dodatočne aj LPG?
potom by to malo dajme tomu spotrebu 10l plynu - a to je 1,9Sk/km...
čo je približne to samé, ako keby mal 5l spotrebu.. a to na 2t SUV nie je zlé..
čo myslíte?

Koba
19. července • 17:33

jedna vec mi nejde celkom do hlavy... ako to, ze ze ten predny elektromotor ma vyse dvojnasobny vykon oproti Toyote Prius (ako som sa docital, tak vraj pri takmer rovnakych rozmeroch) a pritom ma mensi krutiaci moment??? nech mi to, prosim, niekto vysvetli...
a este nieco: podla mna je 333 Nm prilis maly krutiaci moment na 123kW elektromotor... dokonca aj 400Nm 50kW elektromotora Toyoty Prius je podla mna malo.. u elektromotoru predsa nejde o vykon ale o ten krutiaci moment... a uz vobec neviem, preco ho dimenzovali az na vyse 12000 ot/min ked ten benzinovy toci sotva polovicu (aj ked toto je skor otazka menica, ze ktoreho je napajany)...

Petr D
2. července • 6:18

U VW mimořádně nezaspali Vývoj stojí peníze a oni vyrábí lidová auta Hybridů se v Evropě a Číně moc neprodá, navíc je to jen slepá ulička. Za 20 let (v Kalifornii za 5-10 let) budeme jezdit stejně na vodík. Už se těším

Tom
2. července • 12:25

Já to vodíku přeju, aspoň by sme nebyli závislí na dodávkách ropy od nějakejch šejků či ruských bohatýrů Na druhou stranu se trošku obávám bezpečnosti. Sice se tvrdí, že je to bezpěčný. Ale co když dojde na dálnici k bouřačce a kamion totálně rozlisuje nějakýho osobáka s vodíkovým pohonem? Vydrží to ta nádrž nebo to bouchne? Aby to s tím vodíkovým pohonem nedopadlo jak se vzducholoděma! Stačí jeden Zeppelin, CNN to vodvysílá do celýho světa a po vodíku neštěkne ani pes..

Petr Broža
2. července • 10:29

Pokud vím, VW pracuje na hybridním nafťáku.

Taranakki
30. června • 23:34

neni to tak davno, co me nekdo presvedcoval, ze je to slepa cesta... hlavne, ze se Toyota spali a ze Bmw s vodikem jede, mozna, ale ne v produkcni serii... jj, casy se meni, nemcum ujel vlak...

Svacina
1. července • 23:55

Ja myslim ze nemcum vlak neujel... Jedna se nam to tiz o to, ze ropa jednou dojde, a kde budes s hybridem??? Stejne jako s normalnim motorem stat leda v garazi, protoze proste hlavni dil je SPALOVACI motor. Uznavam ze to neni spatna alternativa usetreni paliva, ale myslim ze do budoucna je to fakt mrhani penez na vyvoj neceho co bude za par let k nicemu stejne jako stavajici... Me by jenom zajimalo co chysta VW, protoze vsichni se predhaneji s budoucnosti jen VW mlci... a Dr. Harald Ludanek (sef vyvoje Skoda auto) se nam na jedne prednasce k tomuto tematu nechtel vyjadrit...... Ja myslim ze nemci nespi... SVACINA

Tom
2. července • 12:19

1.to že brzy dojde ropa slícháme už celkem dlouho, ale černé předpovědi se až tak nenaplňují. Na zamrzlé Sibiři a v hlubším moři je podle odhadů spousta ropy, zatím se ale nevyplatí težit. Jakmile cena barelu ropy stoupne nad 100 dolárů, tak se to postupně začné vyplácet.. Tím ale samozřejmě nechci tvrdit, že ropa nemůže dojít
2. jak tu již bylo rečeno, hybrid nemusí fungovat jen ve spojení benzín + elektromotor
3. od vývoje hybridních pohonu benzín + elektromot není zastak daleko k vývoji elektromobilů, např. Toyota Prius může, NA ROZDÍL OD JINÝCH HYBRIDNÍCH AUTOMOBILŮ, jezdit výhradně na elektřinu (samozřejmě, že možnosti dynamiky a dojezdu jsou značně omezené, ale i tak). Ostatní hybrid maj elektromotory pouze jako doplněk benzínu..
4. až vstoupejí v platnost další emisní normy ULEV v USA, tak se může stát (hlavně v zmiňované Kalifornii), že bez hybridního pohonu tyto normy splnit nepůjde.
5. myslím si, že VW mlčí protože prostě nemá nic, co by v této oblasti stálo za řeč. Ale myslím si, že si svoje zaostání uvědomují a pilně na něčem pracují. Nevim jak v Evropě, ale v USA za chvíli bez hybridu automobilka nebude moci uspět. Dostane nálepku "neekologická" a téměř nikdo si to nekoupí. Ikdyž vzhledem k "úspěchům" VW v USA, se jim možná ten hybrid fakt kpovat nevyplatí. Pořád je tu možnost koupit si hybridní technologii od Toyoty, tak jak to již udělalo Porsche (brzy bude hybridní Cayenne). To by ale byla velice hořká pilulka a dost by to nalomilo (nebo spíš rozlomilo) image VW jako pokrokové a té nejlepší automobilky, jak se nám to ve své reklamní masáži stále snaží vnutit..
6. je docela úsměvné, že i Hyundai a Kia budou mít brzy své hybridní automobily, jediný kdo nic mít nebude je Ssannyong (nevím jak se to píše), čínské plagiáty světových automobilek, VW Brouk vyráběný pro Afriku a kompletní nabídka modelů VW. Ještě štěstí, že VW nabízí "vysoce moderní" benzínové motory FSI a také "vysoce moderní" dieselové motory TDi.
7. Abych se nenavážel jen do VW, frantíci Peugeot a Citroen na tom ce se týče hybridního pohonu asi budou podobně jako VW? Nevíte někdo, jak jsou na tom?

w211
4. července • 17:44

3.: od hybridu k elektromobilu je daleko - nejsou vyhovujici baterie a nevypada to, ze hned tak budou
5.:vw vyvinul hybridni touran, otestoval ve srovnani s tdi verzi, vyhodnotil jako nevyhodne(drazsi, vyssi spotreba - temer nikdo by to nekoupil) a odlozil ad acta..., vyvinul a tetuje/testoval hybridni diesel na bazi G4 (nevim jak to dopadlo)

Root
2. července • 9:59

Tak to prece neni - hybridni pohon prece muze setrit i vodik, zemni plyn, drevoplyn, metylester...
Chyba je ovsem trochu jinde: Ta technologie je zatim prilis draha. Melo by to byt v autech stredni a nizsi stredni tridy a rozdil mezi cenou hybrida a benzinaka (nebo hybrida a diesela, pokud by byl hybrid postaveny na naftovem motoru) by mel delat tak 15%. Pak to uz nebude vystrelek, ale bude to davat smysl.

Tom
2. července • 11:57

Jasně technologie je drahá, protože je zatím málo rozšířená, ale až se dostatčně rozšíří, tak začnou ceny klesat (to je stejný jako s LCD monitorama nebo plazmovejma televizema). Současné cenové rozdíly, by podle mého názoru, měli jednotlivé vlády snažit snížit nějakýma dotacema (nebo poskytovat úlevy z daní). Btw. včera odpoledne sem jel ven z Prahy, uvízl jsem v zácpě, asi půl hoďky to jen popojízdělo. Jel sem za kouřícím autobusem Karosa, takovýho smradu sem se už dlouho nenadejchal.. Kdyby byl měl ten autobus hybridní motor, nebylo by co řešit. Můžu jen s nít o tom, jak by se v Praze dýchalo, kdyby byla tranzitní doprava svedena na, zatím nedokončený, okruh a kdyby po Praze jezdilo např. 50% hybridních aut. Hlavně na magistrále když je dopravní špička..

Tom
1. července • 23:52

Souhlas. Docela by mě zajímalo, kde udělali naši západní sousede chybu, že tak nehorázně zaspali s vývojem alternativních pohonů. Mám na mysli hlavně koncern VW, kteý zatím nepředstavil nějaký alternativní pohon, který by byl blízko seriové produkci. BMW již poměrně dlouho vyvíjí vodíkový pohon, Mercedes testuje hybridní pohod na bázi dieselu a elektromotorů (jestli se nemýlim, bude brzo v prodeji), ale jestli něco dělá koncern VW, to fakt netuším. VW se upnul k dieselům jako nikdo jiný (stačí se podívat kolik jezdí Passatů v benzínu a kolik v naftě), to může být jeho nevýhoda v budoucnosti. Jestli brzy vstoupí v platnost normy Euro V a Euro VI, tak asi bude mít problém splnit emisní limity u svých dieselových motorů, mluví se o dodatečných nákladech v několika tisícíc euro na jeden motor. Ale on si to VW a další diesel producenti určitě nějak dokáží vyjednat (rozumějte podplatit). Docela nechápu, proč je EU chová tak neekologicky a nepodporuje "ekologické" alternativní pohony, tak jako mnoho států v USA (např. Kalifornie). Evropští výrobci mají v tomhle docela štěstí (uměli si to vyjednat =´podplatit). To by byl teprve hukot, to by se vidělo, jestli by byly dieselové motory opravdu tak oblíbené..  

gigi
30. června • 21:29

to chcu ale ve sportaku, pekne lehouckym a nizkym :)

pete
29. června • 19:12

V článku je chyba, E-CVT není elektronicky ovládané CVT. RX 400h nemá žádný řemen, který bezestupňově mění převod jako v Priusu. Celá soustava mění "převod" pomocí planetové převodovky, která rozděluje síly spalovacího motoru mezi kola (k ní se přidává elektromotor, který je s koly pevně spojený) a generátor.

Milovnik_Peugeotu
29. června • 18:14

Zajímalo by mě, jak je to s recyklací baterií třeba po havárii..abychom tu ekologii zrovna nepřechválili..nebo co až články doslouží..chápu že to nejsou tytéž NiMH jako v notebooku, ale každá taková baterie (a NiMH obzvlášť) trpí neustálým vybíjením a nabíjením (při neúplném vybití..)
Mno, uvidíme
O plasmových televizích za 600tis. Kč jsem si taky myslel, že si je nikdo nemůže koupit, a vida, dneska už má i ČT v každém pořadu alespoň 1 plasmovku a určitě už nestojí 600tis.

mraz.mrazik
29. června • 16:22

Začínám mít pocit, že nám to Japonci asi časem pěkně nandaj v sériové výrobě hybridních automobilů. Kdepak je Evropa ?

Milovnik_Peugeotu
29. června • 18:11

Dopadne to jako s Nokii a GSM mobily VW nas bude presvedcovat, ze FSI je budoucnost a Japonci uz budou litat metr nad zemi

Tom
30. června • 22:35

absolutní souhlas!

doubt
29. června • 15:58

Dokonalé je slabé slovo ... za poslední rok jsem necítil tak silnou potřebu něco vlastnit Už jen zbývá aby to začali dávat třeba do Avensisu.

mayklmaykl
29. června • 16:21

no hezke to docela je jen tomu nejak nechci verit.vite jsem sportovne zalozeny ridic a moc se mi nelibi ze na tak tezke auto udelali preferenci predniho nahonu...tim myslim co a jak to bude delat v zatackach,chovani na silnici bude asi vselijake,preci jen mohli udelat stalej pohon...je to podobny chovanim haldexu??? jestli jo tak by to bylo dost nepristojny u takovyho auta,krom toho co se stane az si s tim budu chtit zablbnout nekde v horach jak bude fungovat ten zadni nahon....zda se mi to nejaky divny.nicmene je to zajimavy

deerhunter
29. června • 20:28

pochop ... tohle auto neni urceno pro zadne "sportovne zalozne ridice" jako jsi ty a tohle auto opravdu neni na "blbnuti nekde v horach", na to jsou prece auta uplne jina ...

Kaja
29. června • 14:59

Ceho je to ukazatel, ten vlevo?

Myshak
29. června • 15:13

Na tom ukazatelu se zobrazuje aktuální výkon celého hybridního systému (prakticky od 0 do 200 kW)

Kaja
29. června • 23:14

A no jo, je tam i detail. Ale diky To by se mi taky libilo mit v aute, ale tech 77kW by me asi moc neoblazovalo

Viktor
29. června • 14:14

Toto auto mi stojí rovno pred mojim domom ale na druhej strane ulice. Má ho moja suseda právnička.Asi najkrajšie terenne vozidlo momentálne.
Caute

elektron
29. června • 13:36

Zajímalo by mne, zda si "to" mohu nabíjet i doma v garáži ze sítě. Pak bych ještě chtěl vědět, jakou kapacitu mají ty akumulátory, která v Lexusu jsou. Hovoří výrobce něco o jejich životnosti a technologii?
Děkuji, elektron

pjanda
29. června • 15:15

Obavam se, ze nabit si RX doma v garazi nebude mozne, byt to zni pomerne zajimave  Predevsim to nema smysl, vuz je schopen jet ciste na baterky pouze jednotky minut. Motor je opravdu hybridni soustava, nikoli dve (tri) oddelene jednotky, ktere pracuji kazda zvlast.
O akumulatorech vim jen tolik, ze jsou NiMH, co za kov je ale onen "metal" nevedel ani zastupce Toyoty. Jeste se podivam do oficialnich tiskovych materialu, ale myslim, ze blizsi informace nez ty uvedene v clanku nebyly zverejneny.

Lada.M
1. července • 10:37

Takže udávaná spotřeba je udávána s plnejma bateriema. Tudíž když pojedu na dálnïci, nebudu brzdit motorem, tak se baterie nedobijí a pojedu pouze na benzín??? takže spotřeba se asi dostane někam jinám??
Nebo budou v čiinosti všechny motory a spalovací motor bude ještě generovat energii pro elektromotory aby mohli byt v činnosti?? v tom případě spotřeba bude taky někde jinde - jestli teda platí zákon zachování energie.

Mac2
1. července • 11:07

Samozřejmě, že na dálnici hybrid skoro nic neušetří, za jistých okolností může dokonce spotřeba nepatrně vzrůst. Ale spotřeba nejvíc roste ve městě, čím větší zácpy, tím víc - a tam hybridní pohon opravdu hodně pomůže. A na rozdíl od dieselů je to bez sazí a bez turboefektu, což mě zrovna ve městě u mého auta (diesel) docela irituje.
Takže podle mě je do města ideální hybrid a na dálnice turbodiesel...

Lada.M
1. července • 11:28

No, ale kdo si kupuje takové auto do města??? Mě osobně se ten hybrid hodně líbí, ale kdo to využije?? Když někdo najezdí 50 000km ročně, tak to nenajezdí po městě. Vhodný je to pro taxikáře atd. Nebo pro manžeklu, aby mohla jezdit po krámech. Myslím že daleko lepší je vodíkový pohon

Myshak
29. června • 15:27

Prostě jde o NiMH baterie... Když si kupujete dobíjecí tužkové baterie v obchodě, taky jsou to většinou NiMH a taky je vám jedno, co to je za kov, ne?

mates
29. června • 13:21

vcera jel kolem nas f HK a koukal sem jako puk jak je to hezky a koukavy auto, a nemel sem ani tuseni co sem skryva pod kapotou...
nemam slov, proste konstrukterum z lexusu tleskam a smekam ze nasli odvahu do toho jit a dotahli to, a doufam ze se hybridni motory pomalu ale jiste zacnou posouvat i do beznych vozu....

Tom2
29. června • 12:43

Ta nožní "ruční" brzda - pěknej opruz, musi asi dost překážet.  Design exterieru mě nebere - proti X5 nebo I Jeepu WJ,
tohle je taková žabka bizarní, malý kolečka... Ale technicky SUPER - teda pokud to bude fungovat, jak inzerováno - a to u Toyoty asi ano...

Tom
29. června • 11:46

Myslim, že by si Audi mělo změnit slogan, protože díky takovýmto autům se dostává do poněkud trapné situace. Lexus - náskok díky technice
Jenom škoda cenové politiky českého importéra, to zas bude pálka. Nevim přoč nejsou ceny alespoň na stejné úrovni jako v Německu, to by jich hned jezdilo více, ale na druhou stranu to zas bude dcela slušná machrovačka a exklusivita. Navíc se Lexusy nekradou, mít k dispozici dvaapůl mega na auto, tak si ho hned objednám.. 

iceman
29. června • 22:08

To je pravda, ale presto az prijde Q7, tak jej bude jezdit nekolikanasobne vice. Jako napriklad Touaregu.

Tom
30. června • 22:32

V Evropě ano, v USA to bude naopak!

Lada.M
1. července • 13:05

No zajimavý je že Toareg byl v USA zvolen nejoblíbenějším SUV

Tom
1. července • 23:33

Tyhle ankety vůbec nic neznamenaj, vůbec nic. Jestli si pamatuješ, tak Škoda Octavia byla nedávno zvolena nejhezdčím autem.. Osobně nic proti Škodovce nemám, ale když se podívám třeba na nové Ferrari F430, novou Alfu 159 atd, tak mi ten výsledek moc nepasuje. Uznávám ale, že design je věcí osobního vkusu a vzhledem k tomu, jaká cílová skupina se na ten pořad koukala, je možné že Škoda vyhrála právem (Octavia Kombi = sen všech českých zahrádkářů, protože má velkej kufr..)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lada.M
2. července • 7:35

rotože to Ferari byt je krásné tak je to pro 99% lidí, které nemůžou mít, tak nad ním ani neuvažujou

RedBaron
2. července • 7:50

Hodnotila se krása, ne jestli na to lidi mají. Bohužel to dopadlo tak, jak to dopadlo. Největší krabice byla označena za přenádhernou

Veverak
1. července • 7:47

Presne tak, za 2 mesice jsem v USA videl jen 1 Touareg, ale nespocitane techle Lexusu. On VW je tady vubec na stiru - novej golf nebo jetta ani ranu. To takovy BMW mi prijde ze je ho tu tak 5x vic (jsem v Kalifornii).

nikorr
2. července • 3:29

V CA nesmi prodavat diesel a  Touareg ma super diesel v nabidce.

old_surfer
29. června • 11:16

Plati, co jsem napsal v titulku: dokonaly vuz. Nemam co dodat.

Doporučujeme

Články odjinud