Lexus RX350 a RX450h: pokračování rodu

Lexus představil na autosalonu v Los Angeles pokračovatele modelu RX, který si nejen v USA získal mnoho fanoušků.

Největší hvězdou stánku značky Lexus se letos nepochybně stala dvojice luxusních SUV s označením RX 350 a RX 450h. A zatímco první jmenovaný uspokojí snad každého náročnějšího řidiče, který od svého vozu vyžaduje kvalitní zpracování a tradiční japonskou spolehlivost, hybridní verze označená písmenem „h” je trochu z jiného těsta a uspokojí zejména ty, kterým záleží nejen na vysoké dynamice, ale i na nízké spotřebě a ekologickém provozu. Rozměry nového modelu zůstaly oproti předchůdci téměř stejné, takže vzhůru do posuzování vzhledu. Ti všímavější pak jednotlivé verze odliší hned na první pohled a to díky propracované masce chladiče a modrému lemování písmena L ve znaku v případě RX 450h. Co se týče samotného vzhledu, jen těžko můžeme zmínit něco převratného. Příď je nyní charakteristická mohutnějšími tvary a přední světlomety odkazují na ostatní současné modely s „eLkem“ na přídi. Oproti předchůdci však tato novinka působí jakoby trochu neohrabanějším dojmem a vzhled po vzoru větších amerických SUV také nemusí být každému po chuti. Nicméně, názor na vzhled si musí každý udělat sám.

Nyní se opět zaměřme na jednotlivé rozdíly u obou verzí. RX 450h v sobě ukrývá 3,5 litrový šestiválec a hybridní pohonné ústrojí Lexus Hybrid Drive, které pracuje na stejném principu jako čtyřválec u Toyoty Prius. Výkon agregátu pak činí slušných 220 kW. Nebyli by to ovšem Japonci, kdyby se do svých vozidel nesnažili vždy nacpat co nejvíce techniky a ani v tomto případě neudělali výjimku. Za pozornost stojí zejména systém, který dokáže opět využít teplo z výfukové soustavy, díky čemuž se motor dokáže dříve zahřát na pracovní teplotu, kterou si dokáže udržet i delší čas po svém vypnutí. Neméně zajímavou je i technologie chlazení systému recirkulace výfukových plynů. Hybridní ústrojenství si pochopitelně vyžádalo i několik dalších změn, jako třeba osazení ukazovatele nabití akumulátorů místo otáčkoměru.

Co se týče běžné verze, tu pohání taky 3,5 litrový zážehový šestiválec disponující výkonem 205 kW, jehož výkon je přenášen na přední nebo všechna kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Nový Lexus RX potěší i svou vskutku bohatou standardní výbavou, která zahrnuje systém kontroly stability, adaptivní světlomety nebo asistenta při rozjezdech do kopce.

Zatímco v Evropě si na tuto novinku budeme muset ještě nejmíň půl roku počkat, v Americe se Lexus RX350 začne prodávat již v únoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus RX350 a RX450h
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků