Lexus RX350 a RX450h: pokračování rodu

Lexus představil na autosalonu v Los Angeles pokračovatele modelu RX, který si nejen v USA získal mnoho fanoušků.

Největší hvězdou stánku značky Lexus se letos nepochybně stala dvojice luxusních SUV s označením RX 350 a RX 450h. A zatímco první jmenovaný uspokojí snad každého náročnějšího řidiče, který od svého vozu vyžaduje kvalitní zpracování a tradiční japonskou spolehlivost, hybridní verze označená písmenem „h” je trochu z jiného těsta a uspokojí zejména ty, kterým záleží nejen na vysoké dynamice, ale i na nízké spotřebě a ekologickém provozu. Rozměry nového modelu zůstaly oproti předchůdci téměř stejné, takže vzhůru do posuzování vzhledu. Ti všímavější pak jednotlivé verze odliší hned na první pohled a to díky propracované masce chladiče a modrému lemování písmena L ve znaku v případě RX 450h. Co se týče samotného vzhledu, jen těžko můžeme zmínit něco převratného. Příď je nyní charakteristická mohutnějšími tvary a přední světlomety odkazují na ostatní současné modely s „eLkem“ na přídi. Oproti předchůdci však tato novinka působí jakoby trochu neohrabanějším dojmem a vzhled po vzoru větších amerických SUV také nemusí být každému po chuti. Nicméně, názor na vzhled si musí každý udělat sám.

Nyní se opět zaměřme na jednotlivé rozdíly u obou verzí. RX 450h v sobě ukrývá 3,5 litrový šestiválec a hybridní pohonné ústrojí Lexus Hybrid Drive, které pracuje na stejném principu jako čtyřválec u Toyoty Prius. Výkon agregátu pak činí slušných 220 kW. Nebyli by to ovšem Japonci, kdyby se do svých vozidel nesnažili vždy nacpat co nejvíce techniky a ani v tomto případě neudělali výjimku. Za pozornost stojí zejména systém, který dokáže opět využít teplo z výfukové soustavy, díky čemuž se motor dokáže dříve zahřát na pracovní teplotu, kterou si dokáže udržet i delší čas po svém vypnutí. Neméně zajímavou je i technologie chlazení systému recirkulace výfukových plynů. Hybridní ústrojenství si pochopitelně vyžádalo i několik dalších změn, jako třeba osazení ukazovatele nabití akumulátorů místo otáčkoměru.

Co se týče běžné verze, tu pohání taky 3,5 litrový zážehový šestiválec disponující výkonem 205 kW, jehož výkon je přenášen na přední nebo všechna kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Nový Lexus RX potěší i svou vskutku bohatou standardní výbavou, která zahrnuje systém kontroly stability, adaptivní světlomety nebo asistenta při rozjezdech do kopce.

Zatímco v Evropě si na tuto novinku budeme muset ještě nejmíň půl roku počkat, v Americe se Lexus RX350 začne prodávat již v únoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus RX350 a RX450h

bazar

Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus IS 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 61 037 km
Cena: 240 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2001
Stav: 110 758 km
Cena: 130 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků