Lexus RX300: luxus na cestách i v terénu (test)

22 komentářů

xxl
27. května • 9:27

Nemal som to potesenie vyskusat Lexus RX300, ale je to jedno z mala SUV ktore som ochotny akceptovat. Lexus RX300 a Volvo XC90 su jedine dve SUV ktore neprezentuje svoju fyzicku nadradenost a skrytu agresivitu.

Ace2
27. května • 15:29

no nevím hele, obě dvě auta jsou zástupci střední třídy SUV a jsou na celosvětové poměry poněkud podmotorizované. Designově to není nejhorší to je pravda, ale každopádně bych je nepovažoval za nějaké nadřazené. Ke všemu k tomu vzhledu, nemám pocit, že by EU zrovna milovala čirou optiku zadních světel, můj názor je, že to vypadá poněkud nehodnotně, levně, nedůstojně a mírně cirkusácky, tím narážím samozřejmě na zadní světla RXka...

Taranakki
27. května • 18:55

Mozna by jses divil, ale existujou zeme, kde tyhle auta docela leti, nehlede na cirou optiku zadnich svetel. Svet designu totiz nekonci za hranicemi evropskeho vkusu. Ale je fakt, ze BMW a MB jsou BMW a MB. Me se take libi vic.

xxl
27. května • 17:18

Mozno su to SUVcka viac pre zeny Inak zrovna dnes som videl zadne svetla s cirou optikou na jednej Fabka bol to des, mimo to jedno mu zatekalo takze malo taky mlzny efek

Aloha
26. května • 23:00

Jak tak sleduju to datum na fotkach netrva vam to nejak dlouho nez nejakej ten clanek sesmolite?

Petr Broža
26. května • 23:06

Testy aut, která nejsou tak čtenářsky zajímavá, máme v zásobě a zveřejňujeme je spíše jako doplněk vydání. V současné době čeká na svoje čtenáře cca deset již hotových článků

dmx
27. května • 12:17

Pane Brozo, mohli by ste vysvetlit podla coho rozhodujete ci je test zaujimavy? podla ceny alebo podla coho? Ved praveze take testy su zaujimave (drahych aut), lebo ked je tu kazdy tyzden auto z nizsej strednej/strednej triedy, tak je auto za 2,2 miliona prijemne spestrenie stereotypu a nie nezaujimavy clanok. Aspon podla mna

Petr Broža
27. května • 13:42

Je to jednoduché: dle čtenosti. Víme, že o novém Golfu/Octavii/Astře atd... si přečte více lidí než o Lexusu RX300. Podle toho určujeme, co je priorita a co ne. Dělají to tak všechny redakce, to mi věřte

dmx
27. května • 20:08

no to je mozne ale ajtak to celkom nechapem - tych ludi - asi ich bavi stereotyp.
2 Broza - a s citatelnostou napr. Touaregu / X5 je to tiez podobne? alebo to ludia citaju lebo to je nemecke?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
27. května • 21:02

V podstatě lze říct, že lidé nejvíce zajímají německá auta - a u těchto článků jsou pak největší diskuse. U italů, francouzů atd. to nikdy tak nevře jako u němců, zejména u oktávky

Mistr Ta-Hu
27. května • 13:11

Podle ceho se rozhoduji? Cekaji cely den na PR zpravy ze Skody a kdyz nic neprijde, tak tam vecer Petr Broza zavola a zepta se, jestli by teda mohli uverejnit clanek i o nejakem jinem aute. No a kdyz jim to ze Skodovky dovoli...

Petr Broža
27. května • 13:46

Ano, přesně tak to funguje...

HajLender
26. května • 23:10

Toto ma udivuje. Octavka 1.4 je ctenarsky zaujimavejsia ako toto  

Preco vsetci chcu furt citat o autach, ktorych je okolo nich milion a ma ich pol rodiny, to nie je vobec zaujem o taketo "exoty"???

DAVE
27. května • 11:25

Koktafka je urcite ctenarsky zajimavejsi nez tohle protoze si koupi asi tisickrat vic lidi...  A treba na zaklade recenze...

Mifo
26. května • 22:36

Jednoznačně superauto které však bohužel pro mne zůstává jen nedostižným snem. Velice se mi líbí pohodlí a luxus, čímž svého majitele hýčká. Motorizace jedním motorem není žádná sláva, nicméně se domnívám, že sorta lidí kteří si toto auto pořídí, je sortou která se nepotřebuje ukazovat, nebo si dokazovat něco hvízdajícími pneumatikami na rušných pražských ulicích. Já osobně odhaduji majitele/ku na uváženého/nou rozumnou bytost, která se potřebuje v pohodlí dostat z místa A na místo B a rád/a se nechá hýčkat luxusem. Upřímně jim toto vozidlo tiše závidím (v dobrém slova smyslu) a gratuluji k rozhodnutí o koupi tohoto vozidla.

 

P.S. Pro autory - již delší dobu uvažuji o tom jak se dostat k práci jakou děláte Vy. Velmi by mne to zajímalo a bavilo. Jsem fanda do vozidel a toto bych přivítal (asi nebudu sám že, to jsme hold mi muži) i když bych toto spíše bral pouze na VPP (HPP mne totiž hrozně baví)

Aloha
26. května • 22:57

No sme snad MY muzi ne? Jinak souhlas tohle je naprosto nadherny auto( jednou bude moje urcite) a ten 3litr je na normalni jizdy dobrej!

HajLender
26. května • 22:15

To auto je uplna pohoda, pre pohodovych ludi, s pohodovou jazdou. Vobec by sa mi ten motor nezda slaby, je tak akurat. Nikoho zdrzovat asi v premavke s nim nebudete. Mna vsak viac fascinuje to dokonale spracovanie a vsetka ta technika vo vnutri a vonku. Tam sa este aj schranka medzi sedadlami zatvara na rozkaz. Pre pohodlie je tam urobene vsetko a ked chcete sportak nech sa raci BMW. Ja zatial ostavam pri MB, ale poskulujem teraz po Lexus(-ovi). Uvidime.

dmx
26. května • 21:49

musim povedat ze som bol velmi prekvapeny ked som uvidel tak malo prispevkov v diskusii. Ved toto je auto za vyse 2 000 000 a neviem preco potom ludia necitaju clanok a nezaujima ich. Ved opdla mna je to medzi ostatnymi autami ktore su bezne testovane ceresnicka na torte. Napriti tomu ak sa testuje Audi A4 alebo Golf, tak diskusia ma aspon 50-60 prispevkov.

poznamka pre AUTORA - tento Lexus RX300 nieje FACELIFT ani MODERNIZACIA ale UPLNE NOVA GENERACIA!!! To by mohol vediet ked o tom pise clanky. Je to minimalne tak nova verzia ako napriklad Octavia I a Octavia II. Stara sa v USA predavala od roku 1998.

a k motorom - samozrejme ze by bolo obre mat ich aspon dalsie 3, ale musite uznat ze nie kazdy pozaduje 300koni. Skor by mal dostat slusny diesel ked chcu velke predaju v Europe. Ved si vsimnite ze velka vacsina X5 a ML niesu osemvalce, ale zakladne modeli X5 3.0i / 3.0d resp ML 270CDI, 320CDI

Clayton
26. května • 13:05

Nejezdí se s tím špatně, bohužel motor je v této třídě tragédie. Znatelně levnější nový Land Cruiser se 4.0 benzínem je daleko tišší a auto je přes svou hmotnost subjektivně daleko pružnější. Pokud chcete s Lexusem jet sportovněji, projeví se horší odhlučnění i nedostatečný výkon a motor řve jak blázen (tedy rozumějte, v mezích své nejvyšší cenové třídy,  samozřejmě to není uřvané auto střední třídy). Až Toyota vymyslí jak do Lexusu nacpat ten čtyřlitr z Land Cruisera, bude to auto skoro bez chybičky. BTW, audiosoustava Mark Lewinson skutečně nemá chybu, zní špičkově (pokud ji tedy zrovna nepřehlušuje ten motor...)

Ne
26. května • 21:05

Sice sem v tom nejel, ale myslim ze se da souhlasit. Dvousetkonovy trilitr jako zakladni a jedina motorace u auta s cenou pres dva miliony je skutecne docela ostuda. Pripomnelo mi to X5tku, kdyz byla jako super novinka rovnez kritizovana za nedostatecny vykon. Jenze ta mela alespon 230koni a navic nedlouho pote prisel model 4.4 s vykonem co hrdlo raci.

Pája
26. května • 23:37

Taky souhlasím. Přece jen 2 tuny a chabých 150 kW... moje pixla má 1,6 tuny a se 160 kW má dá se říci spíše průměrnou dynamiku, takže tohle bude v reálu ještě o něco horší... u auta za dvě mega je to významný nedostatek.

Ace2
26. května • 23:41

jo já jsem s tím jel. Musím fakt souhlasit. Akcelerace velmi nevýrazná, motor jde sice lehce a chce se vytáčet, ale to je asi tak všechno. Prostě je cítit jak ten motor za sebou tahá moc velkou zátěž. To je asi taky důvod proč pro Ameriku se nedělá RX300, ale 330, tedy motor 3.3. Pro Evropu byl ten motor zmenšen. Nicméně pořád to má stejný zrychlení jako Porsche Cayenne, který je za stejný prachy a Lexus má ten interiér lepší a hezčí než Porsche.

Doporučujeme

Články odjinud