Lexus RX300: luxus na cestách i v terénu (test)

Clayton  |  26. 05. 2004 13:05

Nejezdí se s tím špatně, bohužel motor je v této třídě tragédie. Znatelně levnější nový Land Cruiser se 4.0 benzínem je daleko tišší a auto je přes svou hmotnost subjektivně daleko pružnější. Pokud chcete s Lexusem jet sportovněji, projeví se horší odhlučnění i nedostatečný výkon a motor řve jak blázen (tedy rozumějte, v mezích své nejvyšší cenové třídy,  samozřejmě to není uřvané auto střední třídy). Až Toyota vymyslí jak do Lexusu nacpat ten čtyřlitr z Land Cruisera, bude to auto skoro bez chybičky. BTW, audiosoustava Mark Lewinson skutečně nemá chybu, zní špičkově (pokud ji tedy zrovna nepřehlušuje ten motor...)

Odpovědět  |   | 
Ne  |  26. 05. 2004 21:05

Sice sem v tom nejel, ale myslim ze se da souhlasit. Dvousetkonovy trilitr jako zakladni a jedina motorace u auta s cenou pres dva miliony je skutecne docela ostuda. Pripomnelo mi to X5tku, kdyz byla jako super novinka rovnez kritizovana za nedostatecny vykon. Jenze ta mela alespon 230koni a navic nedlouho pote prisel model 4.4 s vykonem co hrdlo raci.

Odpovědět  |   | 
Pája  |  26. 05. 2004 23:37

Taky souhlasím. Přece jen 2 tuny a chabých 150 kW... moje pixla má 1,6 tuny a se 160 kW má dá se říci spíše průměrnou dynamiku, takže tohle bude v reálu ještě o něco horší... u auta za dvě mega je to významný nedostatek.

Odpovědět  |   | 
Ace2  |  26. 05. 2004 23:41

jo já jsem s tím jel. Musím fakt souhlasit. Akcelerace velmi nevýrazná, motor jde sice lehce a chce se vytáčet, ale to je asi tak všechno. Prostě je cítit jak ten motor za sebou tahá moc velkou zátěž. To je asi taky důvod proč pro Ameriku se nedělá RX300, ale 330, tedy motor 3.3. Pro Evropu byl ten motor zmenšen. Nicméně pořád to má stejný zrychlení jako Porsche Cayenne, který je za stejný prachy a Lexus má ten interiér lepší a hezčí než Porsche.

Odpovědět  |   | 
dmx  |  26. 05. 2004 21:49

musim povedat ze som bol velmi prekvapeny ked som uvidel tak malo prispevkov v diskusii. Ved toto je auto za vyse 2 000 000 a neviem preco potom ludia necitaju clanok a nezaujima ich. Ved opdla mna je to medzi ostatnymi autami ktore su bezne testovane ceresnicka na torte. Napriti tomu ak sa testuje Audi A4 alebo Golf, tak diskusia ma aspon 50-60 prispevkov.

poznamka pre AUTORA - tento Lexus RX300 nieje FACELIFT ani MODERNIZACIA ale UPLNE NOVA GENERACIA!!! To by mohol vediet ked o tom pise clanky. Je to minimalne tak nova verzia ako napriklad Octavia I a Octavia II. Stara sa v USA predavala od roku 1998.

a k motorom - samozrejme ze by bolo obre mat ich aspon dalsie 3, ale musite uznat ze nie kazdy pozaduje 300koni. Skor by mal dostat slusny diesel ked chcu velke predaju v Europe. Ved si vsimnite ze velka vacsina X5 a ML niesu osemvalce, ale zakladne modeli X5 3.0i / 3.0d resp ML 270CDI, 320CDI

Odpovědět  |   | 
HajLender  |  26. 05. 2004 22:15

To auto je uplna pohoda, pre pohodovych ludi, s pohodovou jazdou. Vobec by sa mi ten motor nezda slaby, je tak akurat. Nikoho zdrzovat asi v premavke s nim nebudete. Mna vsak viac fascinuje to dokonale spracovanie a vsetka ta technika vo vnutri a vonku. Tam sa este aj schranka medzi sedadlami zatvara na rozkaz. Pre pohodlie je tam urobene vsetko a ked chcete sportak nech sa raci BMW. Ja zatial ostavam pri MB, ale poskulujem teraz po Lexus(-ovi). Uvidime.

Odpovědět  |   | 
Mifo  |  26. 05. 2004 22:36

Jednoznačně superauto které však bohužel pro mne zůstává jen nedostižným snem. Velice se mi líbí pohodlí a luxus, čímž svého majitele hýčká. Motorizace jedním motorem není žádná sláva, nicméně se domnívám, že sorta lidí kteří si toto auto pořídí, je sortou která se nepotřebuje ukazovat, nebo si dokazovat něco hvízdajícími pneumatikami na rušných pražských ulicích. Já osobně odhaduji majitele/ku na uváženého/nou rozumnou bytost, která se potřebuje v pohodlí dostat z místa A na místo B a rád/a se nechá hýčkat luxusem. Upřímně jim toto vozidlo tiše závidím (v dobrém slova smyslu) a gratuluji k rozhodnutí o koupi tohoto vozidla.

 

P.S. Pro autory - již delší dobu uvažuji o tom jak se dostat k práci jakou děláte Vy. Velmi by mne to zajímalo a bavilo. Jsem fanda do vozidel a toto bych přivítal (asi nebudu sám že, to jsme hold mi muži) i když bych toto spíše bral pouze na VPP (HPP mne totiž hrozně baví)

Odpovědět  |   | 
Aloha  |  26. 05. 2004 22:57

No sme snad MY muzi ne? Jinak souhlas tohle je naprosto nadherny auto( jednou bude moje urcite) a ten 3litr je na normalni jizdy dobrej!

Odpovědět  |   | 
Aloha  |  26. 05. 2004 23:00

Jak tak sleduju to datum na fotkach netrva vam to nejak dlouho nez nejakej ten clanek sesmolite?

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  26. 05. 2004 23:06

Testy aut, která nejsou tak čtenářsky zajímavá, máme v zásobě a zveřejňujeme je spíše jako doplněk vydání. V současné době čeká na svoje čtenáře cca deset již hotových článků

Odpovědět  |   | 
HajLender  |  26. 05. 2004 23:10

Toto ma udivuje. Octavka 1.4 je ctenarsky zaujimavejsia ako toto  

Preco vsetci chcu furt citat o autach, ktorych je okolo nich milion a ma ich pol rodiny, to nie je vobec zaujem o taketo "exoty"???

Odpovědět  |   | 
DAVE  |  27. 05. 2004 11:25

Koktafka je urcite ctenarsky zajimavejsi nez tohle protoze si koupi asi tisickrat vic lidi...  A treba na zaklade recenze...

Odpovědět  |   | 
dmx  |  27. 05. 2004 12:17

Pane Brozo, mohli by ste vysvetlit podla coho rozhodujete ci je test zaujimavy? podla ceny alebo podla coho? Ved praveze take testy su zaujimave (drahych aut), lebo ked je tu kazdy tyzden auto z nizsej strednej/strednej triedy, tak je auto za 2,2 miliona prijemne spestrenie stereotypu a nie nezaujimavy clanok. Aspon podla mna

Odpovědět  |   | 
Mistr Ta-Hu  |  27. 05. 2004 13:11

Podle ceho se rozhoduji? Cekaji cely den na PR zpravy ze Skody a kdyz nic neprijde, tak tam vecer Petr Broza zavola a zepta se, jestli by teda mohli uverejnit clanek i o nejakem jinem aute. No a kdyz jim to ze Skodovky dovoli...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 05. 2004 13:46

Ano, přesně tak to funguje...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 05. 2004 13:42

Je to jednoduché: dle čtenosti. Víme, že o novém Golfu/Octavii/Astře atd... si přečte více lidí než o Lexusu RX300. Podle toho určujeme, co je priorita a co ne. Dělají to tak všechny redakce, to mi věřte

Odpovědět  |   | 
dmx  |  27. 05. 2004 20:08

no to je mozne ale ajtak to celkom nechapem - tych ludi - asi ich bavi stereotyp.
2 Broza - a s citatelnostou napr. Touaregu / X5 je to tiez podobne? alebo to ludia citaju lebo to je nemecke?

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 05. 2004 21:02

V podstatě lze říct, že lidé nejvíce zajímají německá auta - a u těchto článků jsou pak největší diskuse. U italů, francouzů atd. to nikdy tak nevře jako u němců, zejména u oktávky

Odpovědět  |   | 
xxl  |  27. 05. 2004 09:27

Nemal som to potesenie vyskusat Lexus RX300, ale je to jedno z mala SUV ktore som ochotny akceptovat. Lexus RX300 a Volvo XC90 su jedine dve SUV ktore neprezentuje svoju fyzicku nadradenost a skrytu agresivitu.

Odpovědět  |   | 
Ace2  |  27. 05. 2004 15:29

no nevím hele, obě dvě auta jsou zástupci střední třídy SUV a jsou na celosvětové poměry poněkud podmotorizované. Designově to není nejhorší to je pravda, ale každopádně bych je nepovažoval za nějaké nadřazené. Ke všemu k tomu vzhledu, nemám pocit, že by EU zrovna milovala čirou optiku zadních světel, můj názor je, že to vypadá poněkud nehodnotně, levně, nedůstojně a mírně cirkusácky, tím narážím samozřejmě na zadní světla RXka...

Odpovědět  |   | 
xxl  |  27. 05. 2004 17:18

Mozno su to SUVcka viac pre zeny Inak zrovna dnes som videl zadne svetla s cirou optikou na jednej Fabka bol to des, mimo to jedno mu zatekalo takze malo taky mlzny efek

Odpovědět  |   | 
Taranakki  |  27. 05. 2004 18:55

Mozna by jses divil, ale existujou zeme, kde tyhle auta docela leti, nehlede na cirou optiku zadnich svetel. Svet designu totiz nekonci za hranicemi evropskeho vkusu. Ale je fakt, ze BMW a MB jsou BMW a MB. Me se take libi vic.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 60 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A