Lexus RX má po faceliftu. Hledělo se především na techniku v interiéru a bezpečnost

Své středně velké SUV se Lexus rozhodl lehce modernizovat. Zaměřil se přitom hlavně na pohodlí a bezpečnost posádky uvnitř.

Modernizace populárního SUV od Lexusu se týká jak standardní verze RX, tak prostornějšího RXL se třemi řadami sedadel. Zvenku přichází oba modely s lehce upravenou maskou a nárazníkem vpředu, novým tvarem LED světlometů a rovněž přepracovanou zádí. V základu jezdí RX stále na 18palcových kolech.

Největší novinky se odehrávají v interiéru, kterému může nyní dominovat velký 12,3palcový, dotykový displej infotainmentu (8palcový je standardem). Kromě dotykové funkce je zde nadále i touchpad na středové konzoli. S větším infotainmentem však přichází i vylepšené ovládání hlasem. Pochopitelně už nesmí chybět ani podpora rozhraní Apple Carplay a Android Auto.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Standardně se RX dočkalo i nejnovějších bezpečnostních systémů včetně detekce chodců při snížené viditelnosti, čemuž napomáhají i nové adaptivní LED světlomety BladeScan Type AHS. Došlo i na vylepšení funkce udržování jízdy v pruhu a systém autonomního krizového brzdění nyní zvládne detekovat kromě chodců a vozidel také cyklisty.

Lexus si nakonec pohrál i s podvozkem RX, kterému dopřál nové stabilizátory vpředu i vzadu a jejich tužší uložení, zatímco tlumiče přicházejí s novým nastavením, jež má SUV zajistit ještě pohodlnější jízdu. K dispozici bude i volitelný adaptivní podvozek, přičemž vyladěním prošly i stabilizační systémy vozu.

Lexus LM je konkurencí drahým limuzínám. Výbavou a pohodlím míří na zámožné klienty

Lexus LM je konkurencí drahým limuzínám. Výbavou a pohodlím míří na zámožné klienty

K technice pod kapotou Lexus nezmiňuje nic nového, takže lze počítat s dosavadními motorizacemi. U nás je v tuto chvíli RX nabízeno pouze v hybridní specifikaci RX 450h, která spoléhá na 3,5litrový benzinový šestiválec a dvojici elektromotorů pro kombinovaný výkon 230 kW (313 koní). Ústrojí pracuje s automatickou převodovkou CVT a sílu přenáší na všechna kola.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek