Lexus RX má po faceliftu. Hledělo se především na techniku v interiéru a bezpečnost

Své středně velké SUV se Lexus rozhodl lehce modernizovat. Zaměřil se přitom hlavně na pohodlí a bezpečnost posádky uvnitř.

Modernizace populárního SUV od Lexusu se týká jak standardní verze RX, tak prostornějšího RXL se třemi řadami sedadel. Zvenku přichází oba modely s lehce upravenou maskou a nárazníkem vpředu, novým tvarem LED světlometů a rovněž přepracovanou zádí. V základu jezdí RX stále na 18palcových kolech.

Největší novinky se odehrávají v interiéru, kterému může nyní dominovat velký 12,3palcový, dotykový displej infotainmentu (8palcový je standardem). Kromě dotykové funkce je zde nadále i touchpad na středové konzoli. S větším infotainmentem však přichází i vylepšené ovládání hlasem. Pochopitelně už nesmí chybět ani podpora rozhraní Apple Carplay a Android Auto.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Standardně se RX dočkalo i nejnovějších bezpečnostních systémů včetně detekce chodců při snížené viditelnosti, čemuž napomáhají i nové adaptivní LED světlomety BladeScan Type AHS. Došlo i na vylepšení funkce udržování jízdy v pruhu a systém autonomního krizového brzdění nyní zvládne detekovat kromě chodců a vozidel také cyklisty.

Lexus si nakonec pohrál i s podvozkem RX, kterému dopřál nové stabilizátory vpředu i vzadu a jejich tužší uložení, zatímco tlumiče přicházejí s novým nastavením, jež má SUV zajistit ještě pohodlnější jízdu. K dispozici bude i volitelný adaptivní podvozek, přičemž vyladěním prošly i stabilizační systémy vozu.

Lexus LM je konkurencí drahým limuzínám. Výbavou a pohodlím míří na zámožné klienty

Lexus LM je konkurencí drahým limuzínám. Výbavou a pohodlím míří na zámožné klienty

K technice pod kapotou Lexus nezmiňuje nic nového, takže lze počítat s dosavadními motorizacemi. U nás je v tuto chvíli RX nabízeno pouze v hybridní specifikaci RX 450h, která spoléhá na 3,5litrový benzinový šestiválec a dvojici elektromotorů pro kombinovaný výkon 230 kW (313 koní). Ústrojí pracuje s automatickou převodovkou CVT a sílu přenáší na všechna kola.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků