Lexus RX má po faceliftu. Hledělo se především na techniku v interiéru a bezpečnost

Své středně velké SUV se Lexus rozhodl lehce modernizovat. Zaměřil se přitom hlavně na pohodlí a bezpečnost posádky uvnitř.

Modernizace populárního SUV od Lexusu se týká jak standardní verze RX, tak prostornějšího RXL se třemi řadami sedadel. Zvenku přichází oba modely s lehce upravenou maskou a nárazníkem vpředu, novým tvarem LED světlometů a rovněž přepracovanou zádí. V základu jezdí RX stále na 18palcových kolech.

Největší novinky se odehrávají v interiéru, kterému může nyní dominovat velký 12,3palcový, dotykový displej infotainmentu (8palcový je standardem). Kromě dotykové funkce je zde nadále i touchpad na středové konzoli. S větším infotainmentem však přichází i vylepšené ovládání hlasem. Pochopitelně už nesmí chybět ani podpora rozhraní Apple Carplay a Android Auto.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Standardně se RX dočkalo i nejnovějších bezpečnostních systémů včetně detekce chodců při snížené viditelnosti, čemuž napomáhají i nové adaptivní LED světlomety BladeScan Type AHS. Došlo i na vylepšení funkce udržování jízdy v pruhu a systém autonomního krizového brzdění nyní zvládne detekovat kromě chodců a vozidel také cyklisty.

Lexus si nakonec pohrál i s podvozkem RX, kterému dopřál nové stabilizátory vpředu i vzadu a jejich tužší uložení, zatímco tlumiče přicházejí s novým nastavením, jež má SUV zajistit ještě pohodlnější jízdu. K dispozici bude i volitelný adaptivní podvozek, přičemž vyladěním prošly i stabilizační systémy vozu.

Lexus LM je konkurencí drahým limuzínám. Výbavou a pohodlím míří na zámožné klienty

Lexus LM je konkurencí drahým limuzínám. Výbavou a pohodlím míří na zámožné klienty

K technice pod kapotou Lexus nezmiňuje nic nového, takže lze počítat s dosavadními motorizacemi. U nás je v tuto chvíli RX nabízeno pouze v hybridní specifikaci RX 450h, která spoléhá na 3,5litrový benzinový šestiválec a dvojici elektromotorů pro kombinovaný výkon 230 kW (313 koní). Ústrojí pracuje s automatickou převodovkou CVT a sílu přenáší na všechna kola.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků