Lexus RX 400h: spořivý letec (velký test)

David Simonek  |  17. 01. 2006 01:02

Zdravím, prosim Vás kde to je foceno, přemýšlím, zda by tam nešlo bruslit? Díky

Odpovědět  |   | 
Bob  |  17. 01. 2006 01:30

Nějak jsem se furt neodhodlal koupit si tak drahé auto, ale něco na něm je ...
Zkusil jsem předváděčku - jen čistě benzínové verze - a musím s některými poznatky souhlasit. Třeba ty loketní opěrky jsou fakt hloupě úzké, ruku nelze nijak natočit (pitoma Octavia to má lepší , na fotkách to je vidět. Kritizoval bych i klimatizaci - jestli jste tím jeli teď, tak jste asi nepoznali: já tím jel v létě a - klima je neobyčejně výkonná a do teplého auta na vás začne šíleně hnát ledový vzduch, přes dotykový displej to musíte ručně zmírnit. Stačí chcípnout motor a musíte to zopakovat (a já jezdím po Praze a startuju často) - chybí tam takové kolečko (z Avensisu), kterým lze rychlost foukání regulovat bleskem. Přiznám se, že to byla věc, která mi dost vadila (vedle ceny). Dotykový displej taky není žádná výhra - spoustu funkcí s tlačítkem najdu a ovládám skoro poslepu, ale dotykový displej musím sledovat pohledem. Pokud je tam moc funkcí, tak už je to spíš hračka pro spolujezdce.
Jinak výkon dostatečný, pohodlné to je, těžko k tomu co psát, pro většinu lidí je to přeci jen tak trochu jiné auto. Ten hybrid - trochu je to asi zatím ještě snobárna na zkoušku, ale spotřeba ve městě 17 nebo 9 je rozdíl. Ale myslím, že se chystá za rok nový model (ne hybridu, ale celého RX).

Odpovědět  |   | 
Bob  |  17. 01. 2006 01:37

A ještě odpovím sám na sebe: prodejce říkal, že ten hybrid dodací lhůta snad 9 měsíců. Ale na nějakém německém serveru se to koupit dá ...

Odpovědět  |   | 
Mik  |  17. 01. 2006 01:52

Zajimalo by me jestli by redaktori mohli nekdy otestovat i LPG auta. Myslim,ze je to varianta dosti konkurencni a pro globalni zlepseni ZP logicka a dostupna. Je zajimavy,ze Prius a podobne vozy jsou vyprodany na mesice dopredu a pritom je to mnohem vetsi kompromis nez tovarni Volvo na zemni plyn nebo LPG auta (Fiat,Citroen...). U eko aut se vetsinou klade vetsi duraz na ekonomiku provozu nez ekologii. Majitele ocenuji vice nizkou spotrebu nez opravdu ekoprovoz (neboli malokdo se jiz zajima o "ekologii" vyroby elektromobilu). Naproti tomu malo prostoru je venovano moznosti upravi si prakticky libovolny vuz na LPG za cenu nizsi nez je priplatek za diesel verzi. S nadrzi misto rezervy neni ani problem s kufrem. Take by me zajimalo vice info napr o pohonu na etanol (Volvo,VW v Brazilii). diky Michal

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 01. 2006 09:39

Zdravím, testy automobilů s instalovaným LPG nebo CNG přímo od výroby se asi jen tak neuskuteční. Sice je fakticky mají zmíněné automobilky v nabídce, byť tyto dvě preferují spíše na českém trhu CNG systém a na LPG je zde Subaru a Renault, ale nemají je fyzicky přítomné v ČR a pokud toto auto zákazník chce, objednává se přímo z továrny. A protože nejsou přítomné v ČR nelze je ani testovat. Maximálně by šla otestovat ojetina, která by byla vybavena systémem od výroby, což by již takový problém být neměl, ovšem toto by nešlo považovat za plnohodnotný test.

Odpovědět  |   | 
honza  |  17. 01. 2006 09:51

Test Subaru Forester na LPG je  tady http://www.auto.cz/?article=1153

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  17. 01. 2006 09:04

Docela by mě zajímala životnost baterií. Ne že by si někdo auto v hodnotě 2M pořizoval dle toho, za kolik se pak prodá ojeté, ale čistě teoreticky bych si tipnul, že drahé aku budou mít životnost tak 5-7 let, čili pokud se člověk toho auta v té době nezbaví, čeká ho docela nákladná investice, která poněkud utlumí výhody nižší spotřeby. Jak je to tedy s životností aku, píše se o tom někde v manuálu nebo je to přísně tajné překvapení pro majitele hybridů?

Odpovědět  |   | 
PájaTHC  |  17. 01. 2006 14:05

Tohle mně přesně taky napadlo... a pak jsem si taky představil, že by mi vůbec nevadilo, kdyby Northstar doplňovaly (třeba na zadních kolech) dva elektromotory...

Odpovědět  |   | 
oink  |  17. 01. 2006 15:58

A co výrobce a dovozce? Poskytují o tom nějaké informace? Docela zajímavý úkol pro redakci!!

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 01. 2006 17:32

Moc složitý úkol to nebyl, protože o tom píši přímo na webu Lexusu

Každopádně jsem dostal i po větší snaze pouze tuto informaci k životnosti:

"Vysokonapěťovou baterii používanou v hybridním systému nelze srovnávat s tradiční autobaterií. Využívá nejmodernější technologii a je konstruována na celou dobu životnosti vozu. Pokud je ve výjimečném případě zapotřebí baterii vyměnit, postará se o to dealer vozů Lexus."

- takže teď je třeba zjistit, s jakou životností počítá Lexus u svých vozů, protože na dotaz, jak dlouho vydrží hybridní vůz Lexusu odpovídají: "Systém s hybridním pohonem je konstruován tak, aby byl stejně trvanlivý jako všechny ostatní vozy Lexus."

Odpovědět  |   | 
oink  |  17. 01. 2006 18:11

No vidíte, jak jste šikovní!

Odpovědět  |   | 
Rx  |  17. 01. 2006 23:11

Mam zajem o koupi tohoto krasavce, tak uz jsem se o tom taky trosku informoval. Jeden prodejce v Ostrave je dovazi z Ameriky ((model za 2mil o cca 250 000 levneji)). A rikal ze baterie vydrzi asi 200 - 300 000km.

Odpovědět  |   | 
Caffi  |  19. 01. 2006 14:30

Četl jsem v jednom testu, že baterie se skládá z několika set článků Ni-MH 1,2V . Takže ať tvrdí cosi o nejmodernější technologii neveřím větší životnosti než 4-5let. Pak budete muset asi vyjimečně navštívit dealera Lexus

Odpovědět  |   | 
Pepa Riha  |  17. 01. 2006 10:11

by me zajimalo kdy byl delanej kdyz je venkovni teplota 17 ....

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  17. 01. 2006 10:57

Už je to nějaký pátek, druhá polovina října.

Odpovědět  |   | 
kruch  |  17. 01. 2006 10:32

Jak je to vsechno relativni... me kdyby auto zralo 10-12 litru tak ho snad radsi hodim ze skaly

Odpovědět  |   | 
Pucmeloud  |  17. 01. 2006 11:44

auto mych snu. Jen na to nekde vytisknout kredity

Odpovědět  |   | 
David  |  17. 01. 2006 12:06

"Střevová konzola..."

Odpovědět  |   | 
Riccardo  |  19. 01. 2006 10:15

Moje střevová konzola se též otřásá smíchem

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  17. 01. 2006 12:23

Ze je hybridni Lexus povedene auto jsem vedel, ale ze je az tak povedene, to me potesilo. Spotreba ve meste je neskutecna, 8 litru na SUV s 200 kW motorem? Vzdyt tolik zere Fabia 1.4 16V a vetsina beznych "sestnactek" a to s min, nez polovicnim vykonem. Ze to zere vic na dalnici nevidim jako velky problem, i kdyz to zalezi na kazdem (ja jezdim vetsinou mesto a dalnice sem-tam by mi byla jedno).
 
Kazdopadne by sem Honda mela dovezt Accord hybrid, 255 koni, V6, vypinani valcu... To by bylo hodne zajimave (precejen je to lehci auto s lepsi aerodynamikou, nez RX).

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  17. 01. 2006 16:21

Problém je v tom, že takto úsporně se dá jet tak 4-5 minut, pak se aku vyšťaví a zase to jede na motor, aby se aku dobil. Spotředa je pak klasických 15 l.

Odpovědět  |   | 
jiros  |  17. 01. 2006 16:50

Já jen aby se na to nezapomínalo

Odpovědět  |   | 
jendolf  |  17. 01. 2006 23:36

jeste ten benzin nechat predelat na LPG a je tady sporilek roku

Odpovědět  |   | 
Rx  |  18. 01. 2006 16:29

Nejake video z testu by nebylo?

Odpovědět  |   | 
ldf  |  22. 01. 2006 21:03

No takže. Srovnání výkonu je z benzínovými čtyřlitry směšné. Takovej čtyřlitr má 250kw a nejede rozhodně jen 200, jako nějaká 1,6 Oktávka. Výkon 200kw je pěkný, ale jen na chvilku. Při kličkování ve vysokých rychlostech na dálnici - tam kde je těch 200kw k něčemu dobrejch bude za pár minut k dispozici pouze 150Kw. Tu spotřebu vě městě bych taky neviděl zas tak růžově. sice je to třílitr a ten maximální výkon na pár okamžiků je 200kw má výsledek že auto jede jako 1,6ka se stejnou spotřebou. Takže nač vyhazovat takový prachy, který je dobrý do města jako Fobie 1,2HTP. Za 1,7 mega raději už třeba A8

Odpovědět  |   | 
Rx  |  23. 01. 2006 20:15

protoze tady jde predevsim o prestiz

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro