Lexus RX 400h: spořivý letec (velký test)

27 komentářů

ldf
22. ledna • 21:03

No takže. Srovnání výkonu je z benzínovými čtyřlitry směšné. Takovej čtyřlitr má 250kw a nejede rozhodně jen 200, jako nějaká 1,6 Oktávka. Výkon 200kw je pěkný, ale jen na chvilku. Při kličkování ve vysokých rychlostech na dálnici - tam kde je těch 200kw k něčemu dobrejch bude za pár minut k dispozici pouze 150Kw. Tu spotřebu vě městě bych taky neviděl zas tak růžově. sice je to třílitr a ten maximální výkon na pár okamžiků je 200kw má výsledek že auto jede jako 1,6ka se stejnou spotřebou. Takže nač vyhazovat takový prachy, který je dobrý do města jako Fobie 1,2HTP. Za 1,7 mega raději už třeba A8

Rx
23. ledna • 20:15

protoze tady jde predevsim o prestiz

Rx
18. ledna • 16:29

Nejake video z testu by nebylo?

jiros
17. ledna • 16:50

Já jen aby se na to nezapomínalo

jendolf
17. ledna • 23:36

jeste ten benzin nechat predelat na LPG a je tady sporilek roku

Skyline
17. ledna • 12:23

Ze je hybridni Lexus povedene auto jsem vedel, ale ze je az tak povedene, to me potesilo. Spotreba ve meste je neskutecna, 8 litru na SUV s 200 kW motorem? Vzdyt tolik zere Fabia 1.4 16V a vetsina beznych "sestnactek" a to s min, nez polovicnim vykonem. Ze to zere vic na dalnici nevidim jako velky problem, i kdyz to zalezi na kazdem (ja jezdim vetsinou mesto a dalnice sem-tam by mi byla jedno).
 
Kazdopadne by sem Honda mela dovezt Accord hybrid, 255 koni, V6, vypinani valcu... To by bylo hodne zajimave (precejen je to lehci auto s lepsi aerodynamikou, nez RX).

Petr Broža
17. ledna • 16:21

Problém je v tom, že takto úsporně se dá jet tak 4-5 minut, pak se aku vyšťaví a zase to jede na motor, aby se aku dobil. Spotředa je pak klasických 15 l.

David
17. ledna • 12:06

"Střevová konzola..."

Riccardo
19. ledna • 10:15

Moje střevová konzola se též otřásá smíchem

Pucmeloud
17. ledna • 11:44

auto mych snu. Jen na to nekde vytisknout kredity

kruch
17. ledna • 10:32

Jak je to vsechno relativni... me kdyby auto zralo 10-12 litru tak ho snad radsi hodim ze skaly

Pepa Riha
17. ledna • 10:11

by me zajimalo kdy byl delanej kdyz je venkovni teplota 17 ....

Petr Broža
17. ledna • 10:57

Už je to nějaký pátek, druhá polovina října.

-LK-
17. ledna • 9:04

Docela by mě zajímala životnost baterií. Ne že by si někdo auto v hodnotě 2M pořizoval dle toho, za kolik se pak prodá ojeté, ale čistě teoreticky bych si tipnul, že drahé aku budou mít životnost tak 5-7 let, čili pokud se člověk toho auta v té době nezbaví, čeká ho docela nákladná investice, která poněkud utlumí výhody nižší spotřeby. Jak je to tedy s životností aku, píše se o tom někde v manuálu nebo je to přísně tajné překvapení pro majitele hybridů?

4. září • 11:33

Je vidět že s tím mají lidé neznali problém baterie vydrží opravdu hodně ať žije lexus

oink
17. ledna • 15:58

A co výrobce a dovozce? Poskytují o tom nějaké informace? Docela zajímavý úkol pro redakci!!

Radek Ondrášík
17. ledna • 17:32

Moc složitý úkol to nebyl, protože o tom píši přímo na webu Lexusu

Každopádně jsem dostal i po větší snaze pouze tuto informaci k životnosti:

"Vysokonapěťovou baterii používanou v hybridním systému nelze srovnávat s tradiční autobaterií. Využívá nejmodernější technologii a je konstruována na celou dobu životnosti vozu. Pokud je ve výjimečném případě zapotřebí baterii vyměnit, postará se o to dealer vozů Lexus."

- takže teď je třeba zjistit, s jakou životností počítá Lexus u svých vozů, protože na dotaz, jak dlouho vydrží hybridní vůz Lexusu odpovídají: "Systém s hybridním pohonem je konstruován tak, aby byl stejně trvanlivý jako všechny ostatní vozy Lexus."

Caffi
19. ledna • 14:30

Četl jsem v jednom testu, že baterie se skládá z několika set článků Ni-MH 1,2V . Takže ať tvrdí cosi o nejmodernější technologii neveřím větší životnosti než 4-5let. Pak budete muset asi vyjimečně navštívit dealera Lexus

Rx
17. ledna • 23:11

Mam zajem o koupi tohoto krasavce, tak uz jsem se o tom taky trosku informoval. Jeden prodejce v Ostrave je dovazi z Ameriky ((model za 2mil o cca 250 000 levneji)). A rikal ze baterie vydrzi asi 200 - 300 000km.

oink
17. ledna • 18:11

No vidíte, jak jste šikovní!

PájaTHC
17. ledna • 14:05

Tohle mně přesně taky napadlo... a pak jsem si taky představil, že by mi vůbec nevadilo, kdyby Northstar doplňovaly (třeba na zadních kolech) dva elektromotory...

Mik
17. ledna • 1:52

Zajimalo by me jestli by redaktori mohli nekdy otestovat i LPG auta. Myslim,ze je to varianta dosti konkurencni a pro globalni zlepseni ZP logicka a dostupna. Je zajimavy,ze Prius a podobne vozy jsou vyprodany na mesice dopredu a pritom je to mnohem vetsi kompromis nez tovarni Volvo na zemni plyn nebo LPG auta (Fiat,Citroen...). U eko aut se vetsinou klade vetsi duraz na ekonomiku provozu nez ekologii. Majitele ocenuji vice nizkou spotrebu nez opravdu ekoprovoz (neboli malokdo se jiz zajima o "ekologii" vyroby elektromobilu). Naproti tomu malo prostoru je venovano moznosti upravi si prakticky libovolny vuz na LPG za cenu nizsi nez je priplatek za diesel verzi. S nadrzi misto rezervy neni ani problem s kufrem. Take by me zajimalo vice info napr o pohonu na etanol (Volvo,VW v Brazilii). diky Michal

honza
17. ledna • 9:51

Test Subaru Forester na LPG je  tady http://www.auto.cz/?article=1153

Radek Ondrášík
17. ledna • 9:39

Zdravím, testy automobilů s instalovaným LPG nebo CNG přímo od výroby se asi jen tak neuskuteční. Sice je fakticky mají zmíněné automobilky v nabídce, byť tyto dvě preferují spíše na českém trhu CNG systém a na LPG je zde Subaru a Renault, ale nemají je fyzicky přítomné v ČR a pokud toto auto zákazník chce, objednává se přímo z továrny. A protože nejsou přítomné v ČR nelze je ani testovat. Maximálně by šla otestovat ojetina, která by byla vybavena systémem od výroby, což by již takový problém být neměl, ovšem toto by nešlo považovat za plnohodnotný test.

Bob
17. ledna • 1:30

Nějak jsem se furt neodhodlal koupit si tak drahé auto, ale něco na něm je ...
Zkusil jsem předváděčku - jen čistě benzínové verze - a musím s některými poznatky souhlasit. Třeba ty loketní opěrky jsou fakt hloupě úzké, ruku nelze nijak natočit (pitoma Octavia to má lepší , na fotkách to je vidět. Kritizoval bych i klimatizaci - jestli jste tím jeli teď, tak jste asi nepoznali: já tím jel v létě a - klima je neobyčejně výkonná a do teplého auta na vás začne šíleně hnát ledový vzduch, přes dotykový displej to musíte ručně zmírnit. Stačí chcípnout motor a musíte to zopakovat (a já jezdím po Praze a startuju často) - chybí tam takové kolečko (z Avensisu), kterým lze rychlost foukání regulovat bleskem. Přiznám se, že to byla věc, která mi dost vadila (vedle ceny). Dotykový displej taky není žádná výhra - spoustu funkcí s tlačítkem najdu a ovládám skoro poslepu, ale dotykový displej musím sledovat pohledem. Pokud je tam moc funkcí, tak už je to spíš hračka pro spolujezdce.
Jinak výkon dostatečný, pohodlné to je, těžko k tomu co psát, pro většinu lidí je to přeci jen tak trochu jiné auto. Ten hybrid - trochu je to asi zatím ještě snobárna na zkoušku, ale spotřeba ve městě 17 nebo 9 je rozdíl. Ale myslím, že se chystá za rok nový model (ne hybridu, ale celého RX).

Bob
17. ledna • 1:37

A ještě odpovím sám na sebe: prodejce říkal, že ten hybrid dodací lhůta snad 9 měsíců. Ale na nějakém německém serveru se to koupit dá ...

David Simonek
17. ledna • 1:02

Zdravím, prosim Vás kde to je foceno, přemýšlím, zda by tam nešlo bruslit? Díky

Doporučujeme

Články odjinud