Lexus RX 300

Nový Lexus RX 300, dlouho očekávaný luxusní rekreační automobil kategorie SUV (Sport Utility Vehicle), byl jednou z hvězd pařížského autosalonu, konaného od 30. září do 15. října 2000. Prodej kontinentálního komfortního off-roadu bude zahájen na některých evropských trzích již letos.
Lexus RX 300
Nový Lexus RX 300, dlouho očekávaný luxusní rekreační automobil kategorie SUV (Sport Utility Vehicle), byl jednou z hvězd pařížského autosalonu, konaného od 30. září do 15. října 2000. Prodej kontinentálního komfortního off-roadu bude zahájen na některých evropských trzích již letos.

RX 300 se už prodává v USA, kde je nejžádanějším modelem prestižní značky Lexus. Klíčem k úspěchu impozantního vozu je fakt, že využívá to nejlepší z terénního automobilu a luxusního sedanu. Samonosná karoserie je variabilní a elegantní zároveň, podvozek je dostatečně vysoký pro zdolávání přírodních nástrah a přitom dostatečně jistý pro každodenní jízdu po běžných silnicích a dálnicích. Snadnou ovladatelností se RX 300 vyrovná osobním typům značky Lexus.

K pohonu Lexusu RX 300 slouží zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 I s variabilním časováním ventilů VVT-i, které motoru zajišťuje lepší pružnost a větší úspornost. Všechny tyto rysy přispěly k tomu, že původní Lexus RX zcela změnil situaci v kategorii off-roadů na japonském a hlavně americkém odbytišti. Přestože vůz přišel na trh, který je považován za kolébku terénních automobilů, stal se v USA okamžitě po uvedení nejprodávanějším autem v segmentu kompaktních SUV. V roce 1999 se ve Spojených státech prodalo 73 500 terénních Lexusů, v první polovině roku 2000 to bylo 43 750 exemplářů.

Hned od začátku bylo jasné, že takto konstrukčně propracovaný a komerčně úspěšný automobil má šanci uspět také u evropských zákazníků. Jejich nároky a jízdní styl jsou však radikálně odlišné od amerických. To je důvod, proč bruselská centrála Toyoty začala pracovat na vyladění Lexusu RX 300 pro evropské podmínky.

"Evropští řidiči jezdí vyšší rychlostí, ostřeji akcelerují a později brzdí než japonští nebo američtí uživatelé, a proto jsme si dali za cíl vyvinout auta, která lépe vyhoví těmto podmínkám," řekl Jos De Boes, generální ředitel Oddělení automobilového vývoje. "Vyvinuli jsme nové pružiny, tlumiče a stabilizátory pro evropskou verzi a jsme si jisti, že RX 300 je jednoznačně číslo jedna ve své třídě."

"Dále jsme věnovali pozornost vyladění brzdové soustavy, abychom zajistili optimální stabilitu při brždění ve vysokých rychlostech, což je u tak velkého auta mimořádně důležité. Proto jsme se nespokojili jen s upravenými kotouči a třecími segmenty, ale vyměnili jsme také posilovač brzd pro snazší dávkování brzdné síly."

Lexus RX 300 pro Evropu má také zdokonalené odhlučnění, které bylo použito s ohledem na častější jízdu vysokou rychlostí. „Hodně jsme zapracovali na minimalizaci hluku, který vychází od velkých pneumatik mohutných off-roadů na dálnici. Určitě jsme předstihli všechny konkurenty. Naše úpravy se ukázaly tak účinné, že budou použity také u RX 300 určených pro Japonsko a USA," upozorňuje Jos De Boes.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků