Lexus RX 300

Nový Lexus RX 300, dlouho očekávaný luxusní rekreační automobil kategorie SUV (Sport Utility Vehicle), byl jednou z hvězd pařížského autosalonu, konaného od 30. září do 15. října 2000. Prodej kontinentálního komfortního off-roadu bude zahájen na některých evropských trzích již letos.
Lexus RX 300
Nový Lexus RX 300, dlouho očekávaný luxusní rekreační automobil kategorie SUV (Sport Utility Vehicle), byl jednou z hvězd pařížského autosalonu, konaného od 30. září do 15. října 2000. Prodej kontinentálního komfortního off-roadu bude zahájen na některých evropských trzích již letos.

RX 300 se už prodává v USA, kde je nejžádanějším modelem prestižní značky Lexus. Klíčem k úspěchu impozantního vozu je fakt, že využívá to nejlepší z terénního automobilu a luxusního sedanu. Samonosná karoserie je variabilní a elegantní zároveň, podvozek je dostatečně vysoký pro zdolávání přírodních nástrah a přitom dostatečně jistý pro každodenní jízdu po běžných silnicích a dálnicích. Snadnou ovladatelností se RX 300 vyrovná osobním typům značky Lexus.

K pohonu Lexusu RX 300 slouží zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 I s variabilním časováním ventilů VVT-i, které motoru zajišťuje lepší pružnost a větší úspornost. Všechny tyto rysy přispěly k tomu, že původní Lexus RX zcela změnil situaci v kategorii off-roadů na japonském a hlavně americkém odbytišti. Přestože vůz přišel na trh, který je považován za kolébku terénních automobilů, stal se v USA okamžitě po uvedení nejprodávanějším autem v segmentu kompaktních SUV. V roce 1999 se ve Spojených státech prodalo 73 500 terénních Lexusů, v první polovině roku 2000 to bylo 43 750 exemplářů.

Hned od začátku bylo jasné, že takto konstrukčně propracovaný a komerčně úspěšný automobil má šanci uspět také u evropských zákazníků. Jejich nároky a jízdní styl jsou však radikálně odlišné od amerických. To je důvod, proč bruselská centrála Toyoty začala pracovat na vyladění Lexusu RX 300 pro evropské podmínky.

"Evropští řidiči jezdí vyšší rychlostí, ostřeji akcelerují a později brzdí než japonští nebo američtí uživatelé, a proto jsme si dali za cíl vyvinout auta, která lépe vyhoví těmto podmínkám," řekl Jos De Boes, generální ředitel Oddělení automobilového vývoje. "Vyvinuli jsme nové pružiny, tlumiče a stabilizátory pro evropskou verzi a jsme si jisti, že RX 300 je jednoznačně číslo jedna ve své třídě."

"Dále jsme věnovali pozornost vyladění brzdové soustavy, abychom zajistili optimální stabilitu při brždění ve vysokých rychlostech, což je u tak velkého auta mimořádně důležité. Proto jsme se nespokojili jen s upravenými kotouči a třecími segmenty, ale vyměnili jsme také posilovač brzd pro snazší dávkování brzdné síly."

Lexus RX 300 pro Evropu má také zdokonalené odhlučnění, které bylo použito s ohledem na častější jízdu vysokou rychlostí. „Hodně jsme zapracovali na minimalizaci hluku, který vychází od velkých pneumatik mohutných off-roadů na dálnici. Určitě jsme předstihli všechny konkurenty. Naše úpravy se ukázaly tak účinné, že budou použity také u RX 300 určených pro Japonsko a USA," upozorňuje Jos De Boes.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus IS 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 61 037 km
Cena: 240 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2001
Stav: 110 758 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků