Lexus RX po faceliftu má české ceny. Odpůrce dieselů sází na V6 a 313 koní

76 komentářů

Thomas
1. listopadu • 18:59

Milujem citat prispevky teoretikov a ich hodnotenie auta v ktorom nejazdili 🙏. Mam RX450 2 roky a spotrebu v lete do 8.5l, zima cca 9.5l, na dialnici rozhodne nejazdim 130, ale v sportovom rezime alebo 145 tempomat. Tak isto v meste plyn nehladkam. Kamos s X5 v6 diesel nejazdi pod 10, napr. Kazdopadne, verim ze ak si niekto kupi auto za tieto peniaze, toto naozaj neriesi...Ad.servis, Bezny servis stoji ca 240€ ( Volvo som platieval okolo 500€ za turbo diesel XC60) Spracovanie interieru ina galaxia oproti napriklad bmw ci volvo ktore som mal, ticho a pocit v kabine ma vyslovene bavi. Komfort jazdy vyrazne lepsi napriklad voci X5. Btw, mam suv tak s nim jazdim ako s suv...Taktiez mi auto prislo vyrobene z Japonska, a ako aj ukazuju statistiky - je zrejme o cosi kvalitnejsie a trvacnejsie ako nemecki kolegovia.Ja som spokojny, a verim ze ak si niekto RX kupi, urcite bude tiez. 🤷‍♂️ Ak nie, budem rad, aspon nezovsednie ako modely s vyssim predajom 🙋🏼‍♂️

Marek71
1. listopadu • 22:30

Šel jste z Volva do Lexusu? To já taky, akorát sedan S80 za sedan GS 450h. Můžeme taky potvrdit, že spotřeba se dá při cca. stejném režimu ježdění srovnat? Myslím tím naftovou XC60 a hybridní RX?Jen s tím servisem jsem trochu překvapený, já mám u Lexusu cenu za servis vyšší než jsem měl u Volva, resp. asi tím, že Lexus jezdí po 15 tisících, kdežto Volvo jezdilo po 30 tisících, tak servisní náklady přepočteny na km jsou u Lexusu vyšší. V hodinové sazbě mi nějak nepřišel rozdíl.

Thomas
2. listopadu • 11:17

Nie, siel som z Volva do BMW, potom paralelne Toyota GT86 a BMW, aktualne Lexus RX a Mazda 6 2.5 benzin. 😁Servis, nenajazdim nikdy servisny interval, takze servisujem 1x rocne s kazdym autom. Cize preto je Lexus lacnejsi 🤷‍♂️.

Marek71
2. listopadu • 14:57

Aha, tak to jo. Já jezdím tak 40 tisíc ročně a vše s jedním autem, takže proto :-)

bzzz
1. listopadu • 19:42

Kazdopadne kdyz si nekdo koupi auto za takove penize, neresi spotrebu... a casto ani predpisy/rychlost ;-)

Mugambala
31. října • 15:45

Cenově je to jednoduché, pokud přijdete do Lexusu a necháte si vůz nacenit, vychází to 1.5 M za Comfort, 1.8 M za Executive a 2.1 M za Luxury. Změny na voze jsou, avšak ne až tak zásadní a bohužel ani až tak viditelné. V interiéru je defakto jen nový display s lepší konektivitou a dotykovou funkcí (+ ovládání touchpadem). Nové jsou i čudlíky ovládání hlasitosti rádia :-D. Zvenku je to upravený design. Upřímně se mi líbí jen F-Sport. Ve "standardní" verzi je ta přední maska chladiče moc přeplácaná. Nové jsou také led světlomety a nový Safety System (vylepšená funkčnost stávajícího - adaptivní tempomat, přednárazový systém, detekce chodců, ...). Bohužel výčet novinek není moc velký a facelift mě zklamal. Elektromotory opět samostatně fungují jen do cca 70 km/h. Model ES a UX můžou na elektřinu až do 115 km/h. Bohužel RX je jen facelift, kdežto UX je nový model na podvozku CH-R a s 2.0 hybridem z Corolly. ES je pak nová generace a sourozenec Camry. V čem RX nejvíc získavá je komfort, sedačky v Luxury verzi jsou opravdu špičkové a doporučuji i pro muže nad 2 m výšky. Sedák se dá prodloužit a z auta opravdu nebudete chtít vystoupit. Však si to běžte zkusit. Projev V6 s eCVT mě velice bavil a opravdu se to nedá srovnat s ostatními Toyotami. Další pozitivum je určitě spolehlivost, která je až řekněme k neuvěření. Jenže zákazníci v těchto cenových relacích si kupují auta tak na 3 roky a během té doby je každému spolehlivost defakto lhostejná, protože většinou 3 roky vydrží vše a když ne, tak je na to stejně záruka. Interiér je jinak dost zastaralý. Sice funkční a čudlíky budou fungovat i za 30 let. Kdyby se vysral dotykový displej v Audi, tak si nepustíte ani klimu. Je ale několik let zpět oproti konkurenci a stejně to začne po chvíli vrzat. Třeba stejný volant můžete vidět i v Lexusu GS z roku 2012. Také bohužel značně klesá kvalita interiéru v "nižších výbavách". Kůže na sedačkách je o poznání horší v Executive. Nemluvě o Comfortu, kde původně byla alcantara (nyní už kůže).Chápu že z pohledu faceliftu se toho na motoru moc nezmění, ale kdyby si dali práci s přepracováním palubovky, hodili tam volant z ES a vyladili barevné kombinace barev, hned by to bylo hezčí. Ale asi by to bylo moc práce s oživováním 4 roky starého modelu.Spotřeba: průměr je 8,5 benzínu / 100 km. Můžete ujet s autem po okreskách 200 km klidně pod 7 l/100 km, ale zpátky můžete jet po dálnici za necelých 10 l/100 km. Ale na spotřebu to chce cit. To se řidič naučí používáním vozu. Poznat sluchově, kdy běží volnoběh, ale auto akceleruje pomocí elektromotorů. Poznat, kdy pustit plyn, aby vůz přeskočil na elektriku a opět pak sešlápnout pedál tak, aby se spalovák nepřipojil. Výkon je plně dostačující. Nedá to sice "stovku pod šest", ale i tak necháte většinu otravů na dálnici za sebou. A táhne to i ve vyšších rychlostech. Maximálka je udávaná na 200 km/h, realita je 220 km/h. Rychlost je údajně omezená kvůli možnému opotřebení hybridní soustavy. Ale není to spíš kvůli emisím? kdo ví ... Kdyby bylo auto cenově tak o čtvrt mega níž, bylo by to určitě zajímavější. Tak možná za pár let u výprodejů skladu.

Josef
31. října • 20:04

V podstatě souhlasím, vidím to podobně. Nákup při výprodeji výběhových modelů - vystavovaných "ležáků" v pravý čas s trochou štěstí je ze velmi zajímavou cenu...;-)

E15
31. října • 16:13

Pokud je RX už za 1,5 mil, pak je vidět, jak je ten trakař RAV4 s cenou přes milion (samozřejmě taky po slevě!) předražený...

Peter
3. listopadu • 10:20

Porovnal jsem si tu předraženou RAV s Kodiaqem. A hádej,co jsem zjistil? A to Kodiag není hybrid. Ne nadarmo umí Škoda své mínusy měnit na plusy.

E15
3. listopadu • 22:43

Pokud jsi to porovnával stylem: Musím si u Kodiaqu nutně připlatit za chromované vnější kliky dveří, protože RAV4 je má, pak tuším výsledek... Z mého porovnání Tiguan (cca jako Kodiaq), CR-V a RAV4 vyšla RAV4 suveréně nejdražší.

E15
3. listopadu • 22:52

A to pomíjím, že RAV4 x věcí vůbec nemá. Co je jinde roky běžné, je u Toyoty zatím scifi (např. výškově nastavitelná sedadla, výklopné tažné, android auto, matrix (nebo alespoň nějak aktivní) led atd. atd... Komfort jízdy pak raději už vůbec nekomentuju (Toyota samozřejmě s odstupem daleko nejhorší). Jinak není to jen moje zkušenost, ale i dalších lidí, co znám a co porovnávali Toyotu a Hondu (u mě Honda neprošla kvůli málo kg na kouli). Na RAV4 vidím jen tři pozitiva:
Spolehlivost
Spotřeba
Tažné 1650 Kg (na mainstreamový hybrid zatím bezkonkurenční hodnota)
Všechno ostatní je za mě absolutně mimo chápání, buď je to auto neskutečně předražené a nebo neskutečné odfláknuté, protože to, jak funguje, ceně absolutně neodpovídá...

Kankunen
31. října • 9:45

Vůbec mi není jasné, proč nedokáže Toyota upravit to utrápené vytí při požadavku na výkon. U eCVT to nejde ani elektronicky? Nebo to je tím, že ten motor málo žere, ale dole nemá výkon. Ten vcelku na objem nízký krouťák je posazený hodně vysoko.

OTTO
31. října • 10:58

Ty parametry motoru jsou díky Atkinsnovu cyklu, kdy účelem je co nejvyšší účinnost i za cenu nižšího měrného výkonu. Ale proč při akceleraci nepreferují využití více výkonu elektromotorů, aby ten spalovací zůstal v rozumný otáčkách taky nechápu. U Lexusu se to zřejmě ztratí za těmi metráky odhlučnění, ale u Toyoty je to fakt docela peklo, to bohužel musím souhlasit. Není problém nakonec zakopaný v principu fungování eCVT? Umožňuje ta převodovka skutečně libovolnou kombinaci rychlosti vozidla, výkonu z elektromotorů a otáček spalovacího motoru? Někdo, kdo to má lépe načtené, by nám to tu mohl zkusit osvětlit. :-)

Joe Doe
31. října • 12:34

"Umožňuje ta převodovka skutečně libovolnou kombinaci rychlosti vozidla, výkonu z elektromotorů a otáček spalovacího motoru?"Ano. Prikladam edukacne video Katedry automobilovych technologii Webrovej statnej univerzity v Utahu.https://www.youtube.com/watch... V skratke: eCVT umoznuje motoru fungovat (ak je to potrebne) pri otackach optimalnych pre maximalnu efektivnost (efficiency) pri sucasnom zvysovani a znizovani prevodoveho pomeru na dosiahnutie zmeny rychlosti auta.Cize spalovaci motor moze pracovat v lubovolnych otackach pri lubovolnej rychlosti (a teoreticky pri lubovolnom smere otacania kolies :) )

OTTO
31. října • 13:25

Tak tím spíš pak nechápu ten variátorový projev i při nevelkém nároku na akceleraci, to by přece měly elektromotory (zvlášť jsou-li třeba u 4x4 dva) zvládnou svým výkonem bez problému samy, tak proč přitom vytáčet spalovák do x tisíc otáček?

jogurt
31. října • 13:38

Co třeba proto, že kapacita akumulátoru je miniaturní a programátoři proto museli nastavit poměr mezi využitím jeho náboje a spalovacího motoru tak, aby to dohromady dávalo trochu smysl i po prvním rozjezdu nebo zrychlení? On to totiž tak trochu není PHEV.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
31. října • 14:04

Využitelná kapacita 1 kWh pravda není mnoho, ale na pár rozjezdů by to stačit mohlo a mezitím se to může dobíjet... no nevím, aktuální nastavení působí každopádně uživatelsky značně nepřívětivě. Taky je zajímavé, že třeba u RAV4 výkon elektromotorů mezigeneračně trochu nepochopitelně snížili, což variátorový projev dále zhoršilo. Jinak ono by se dalo dost zachránit odhlučněním, ale na to (na rozdíl třeba od v tomto příkladné Hondy) Toyota rezignovala úplně (zřejmě v obavě, kdo by pak kupoval Lexus).
Jinak naznačuješ, že u RAV4 PHEV, která přijde příští rok, už tento problém nebude?

Nojono
31. října • 14:28

1kWh je, tedy pokud se nemýlím 3600kWs, tedy 36kW po dobu 100 sekund. To je sakra málo.

OTTO
31. října • 15:38

100 s je ale sakra dlouho... Jde o to vykrýt ty špičky v řádu jednotek (max. nižších desítek) sekund... Běžný elektromobil ujede na 1 kWh cca 5 km...

Nojono
31. října • 16:12

Ten ale nemá odpor vzduchu maringotky a hmotnost dvě tuny. Srovnatelný EV podobných rozměrů (i-pace, e-tron) a podobné hmotnosti průměrně sbaští (a to prosím včetně rekuperace) 1kWh za 3km a navíc má dostatečný prostor, kam elektřinu rekuperovat. A to se nebavíme o tom, že 36kW je na hodně vlažné zrychlení. Pokud po něm nenásleduje decelerace, která tu baterčičku dobije, tak za chvíli nemá z čeho sosat. Uvědomte si prosím, že kapacita akumulátoru je 1,5x to, co u lepšího elektrokola resp. 2x to, co u hodně levného.

OTTO
31. října • 17:08

Nojo! To přirovnání s tím elektrokolem je docela vtipný, to mě nikdy nenapadlo, se na to podívat takto. Právě jsem vygooglil: "Klasická elektrokola v letošním roce pokořila hranici 1 kWh a vývoj se zde zřejmě nezastaví" Hustý :-D. Jo jinak tak kapacita, kterou jsem zmínil (tedy 1,6 kWh a z toho 1 kWh využitelná) platí pro Toyotu RAV4, tady u toho Lexuse bude možná o něco vyšší.

Kankunen
31. října • 14:19

Tak mě napadá šílenost, že to kvílení tě nutí jet úsporně.

Nojono
31. října • 14:29

že by si až tolik zagrétovali?

Kankunen
31. října • 11:09

Dobrý je ten mínusář, nevím-nerozumím, tak dám mínus.

Kankunen
31. října • 11:23

Zdá se, že se objevuje nový druh člověka, homo sapiens stupid.

mpolan
31. října • 19:32

To už tu jsi dávno ty.

Jedna Bedna
31. října • 11:24

sapiens a stupid jsou protiklady

Kosanovič
31. října • 8:31

Tvl za 2.5 mega mrzák, co má zrychlení 7,7 Vmax 200 a zadek za sebou tahá jak chromý pes?
https://www.youtube.com/watch...

KKS
31. října • 9:12

Je vidět, že si s tím autem nikdy nejel. RX si nedělá ambice hrát si na závodní speciál. Bydlet dlouhodobě v USA, tak rozhodně lepší volba než X5 apod.

Kosanovič
31. října • 12:06

Obávám se, že RX není pro X5 vůbec soupeř, RX začíná někde na 48thusd, X5 začíná někde na 61thusd, takže lepší volba je to jenom ve smyslu ceny, nic víc.

Psvel
31. října • 21:40

Lexus je hlavně lepší volbou z hlediska jízdího komfortu. Ten rozdíl je dost velký.

KKS
31. října • 13:49

Myslel jsem to tak, že obě jsou to nemotorné krabice, ale jedna se vydává za sporťák a druhá za nemotornou krabici. Cenově mi vychází levněji BMW. 40iXdrive stojí 1.8 v základu a když do něj dáš mraky výbavy tak sotva vylezeš na tu hranici 2.3 lexusu, to už musíš vymýšlet velký nesmysly, abys lexus překonal.

Nojono
31. října • 14:25

To není jen o ceně za krabici samou. Neřešíte, kolik stojí "Dobrý den, čím vám můžeme pomoci?" v servisu BMW......
Lexus je sice ještě ošklivější krabice, než X5, ale ze servisu odejdete pouze bez bot, ponožky a trencle vám nechají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KKS
1. listopadu • 10:40

Prosím? U BMW už se zase platí za servis? Paket na 5 let, kde je vlastně všechno, co můžete v prvních letech vlastnictví auta vyměnit už k tomu zase není? Ještě před pár měsíci byl....

jogurt
1. listopadu • 16:16

Ten paket kryje pouze minimální servis v rozsahu olej, filtr, diagnostika. I kapalinu do ostřikovače při servisu "zdarma" musíte zaplatit.

Kkm
2. listopadu • 0:12

Nějak nevím, co jiného bych měl v prvních 3 letech taky měnit... neboli servis zadarmo, vodu do ostrikvoacu si každý koupi na benzince s tím se asi do servisu nejezdi...

Nojono
31. října • 9:39

Bydlet dlouhodobě v USA, kde se jezdí klidně a pomalu, tak možná jo, ale pro evropské podmínky jízdy ani omylem. 3,5l Otto plus CVT je šílená kombinace, hybrid to nespasí.

Marek71
31. října • 11:01

Já tu kombibaci mám v sedanu GS 450h a nemůžu si stěžovat. Na stovce je to za 6s, dynamika tomu nechybí v žádné rychlosti a situaci, uvnitř je to velmi tiché i při požadavku na výkon, žádné vytí se nekoná a spotřeba je úplně stejná jako předtím s dieselovým autem obdobné velikosti, ale podstatně línějším. Takže za mě, spokojenost :-)AWD nekomentuji, tam to mají jiní pořešené lépe.

Nojono
31. října • 11:20

Spotřeba je v ideálním případě podobná pouze v městském a okreskovém provozu. V dálničním při eurotempu 130+ je silně nepodobná, a to jen mírně řečeno. O německém 130++ raději ani nemluvit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
31. října • 14:25

pises tady nesmysly, RX450h jsem mel jako sluzebaka temer rok, a spotreba byla niz nez se slabsi dieselovou Q7 ;) vetsina jizd byla po dalnicich po cele Evrope, jezdil jsem jako dozor po stavbach dane firmy

Nojono
31. října • 14:41

Kolik žere na dálnici "slabší dieselová Q7" netuším, ale předpokládám, že něco mezi 8 a 9.
Já jsem vyfasoval předváděčku RX450h na cestu Praha - Treviso a zpět .. dostat to na dálnici pod 10 byla dost řehole a motýlí dech na pedálu plynu. Pak to po italských okreskách tolik nežralo, ale jak se vjelo na dálnici, tak zas bumbala jak starý dobrý Moskvič.

OTTO
31. října • 16:04

nojono jenže pro někoho je dálnice 130 tacho (tak jezdí cca 90% SUVéček) a pro někoho 180 dle gps - takoví dva se pak nikdy nemůžou shodnout. Stejně tak je rozdíl, jestli je ten hybridní pohon v aerodynamickém sedanu a nebo neaerodynamickém SUV. Hybridní pohon je (ve vyšších rychlostech) tím výhodnější, čím je auto aerodynamičtější, těžší a trasa členitější. Jinými slovy v lehké krabici po rovině by neměl žádný smysl (ze stejného důvodu třeba nemá moc smysl rekuperace u elektrokol - cyklista je moc lehký a neaerodynamický, tzn. že není moc co rekuperovat).

Marek71
31. října • 16:24

SUV jsem nejezdil, ale co se týče sedanu, mohu z vlastní zkušenosti říct, že diesel a hybrid má cca. tejnou spotřebu ve stejjně velkých autech - Volvo S80 a Lexus GS 450h. Měl jsem obě auta dost dlouho (Volvo 110t, Lexus mám 38t), aby to bylo směrodatné srovnání. Spotřebu měřím dle tankování, ne z palubáku a jezdím stejně, nadpoloviční část je dálnice tempem 130. A to ten Lexus je podstatně živější a tišší proti dieselu v S80.

Nojono
31. října • 16:20

Tak ono u kol je to trochu složitější, tam je rekuperace problém z důvodu konstrukce pohonu, v horském terénu by samozřejmě rekuperace smysl dávala, jinde absolutně ne a navíc by to znamenalo nemalý zásah do konstrukce celého pohonu elektrokola a přehazovačky s volnoběžkou, který by naopak popřel základní účel jeho používání.
V ostatním souhlas.

OTTO
31. října • 17:13

V zásadě tak jsem to u toho cyklisty myslel, moc technických problémů, aby se vůbec vyplatilo to řešit s ohledem na malý následný užitek.

Psvel
31. října • 21:13

Ale většina elektrokol se zadním pohonem už rekuperaci má, jen nemá moc význam. Proto jsou kepší kola s motorem na pedálech a bez rekuperace.

Kankunen
31. října • 14:51

Z principu to takto musí být. Po dálnici ta krabice jede na benzín.

Marek71
31. října • 15:56

A osobní zkušenost máš? Protože i já jsem si to samé myslel... ale osobní zkušenost mě přesvědčila, že tomu tak není. viz. můj příspěvek a srovnání stejně velkých aut diesel vs. hybrid.Prostě hybrid ve stejněm autě nemá problém jezdit se stejnou spotřebou jako diesel, i na dálnici pokud se tempo drží kolem 130 - osobní zkušenost.

Nojono
31. října • 16:03

Hybridní funkce při rovnoměrné jízdě na dálnici je veškerá žádná. Stejnou spotřebu jako diesel to nemá. Chápu slepé nadšení fans, ale to auto opravdu za 7,5 po dálnici nejezdí, i kdybys namaloval dvacet tabulek, pořád to bude jen tvoje fantazie.

Psvel
31. října • 21:09

Není to zdaleka pravda. Na dálnici sice auto nejede jen na eletriku (to umí až nová LX500h a jen do 150 km/h), ale elektrika hodně motoru pomáhá. Ani po Německu není už jízda na dálnici plynulá a bržděním se baterie nabíjejí. Po jízdě do kopečka, nebo akceleraci jsou zase vybité. Ale je fakt, že se hybridní pohon projevuje méně, než na okreskách, nebo po městě.

Marek71
31. října • 22:06

Přesně tak, elektromotor jednak pomáhá a jednak se dobíjí když se jede mírně z kopečka a auto "plachtí". Proto ta spotřeba je cca.jako diesel i na dálnici. A na okreskách a městě se dá dostat níž než s dieselem stejné velikosti.

Marek71
31. října • 16:20

Ještě k tomu dieselu...
Ano, jak jsem zmínil, má to přesně stejnou spotřebu jako můj předchozí diesel, Volvo S80, což je stejně velké auto.

Marek71
31. října • 16:12

Hybridní Lecus GS 450h jezdí za 7,5 úplně v pohodě, po dálnici když dám tempomat na 130. Osobní zkušenost. A údaj není z palubáku, ten ukáže klidně 7,2, ale dle tankování. A není to za jednu jízdu, ale průměr za 38000 km, jak už jsem zmínil. Klidná dálniční jízda 130 tomu svědčí, v létě se dá i těsně nad 7.Můžeš to zpochybňovat jak chceš, ale to na tom nic nezmění, já nejsem žádný fanatik, všemám podloženo daty, na rozdíl od tebe.

Josef
31. října • 19:59

Potvrzuji, moje zkušenost v podstatě stejná. Ale spotřebu neřeším. Jezdím podle nálady a jak je potřebné - někdy rychleji a jindy volnějším tempem. Záleží samozřejmě též na hustotě provozu a na kvalitě silnic a na počasí. Přemýšlím, jestli má vůbec smysl řešit spotřebu u víceválcových aut... Když chce někdo jezdit na spotřebu a přitom často jezdí po dálnicích v Německu "co to dá", tak je nejlepším řešením nafta. Hybridům přednost ale nedávám (zatím), mám raději víceválcovou "klasiku".

jogurt
31. října • 14:50

Něco mezi 8 a 9 žere SQ7. Slabší dieselová Q7 žere něco kolem 7,5.

Marek71
31. října • 14:35

Asi tak, no... kecy teoretiků, co s tím nildy nejezdili.Jinak, mohu se zeptat na přibližnou spotřebu toho RX? Já jsem to před rokem zvažoval, nakonec jsem ale koupil GS právě kvůli tomu, že je to sedan a na ty dálniční jízdy vhodnější a úspornější než RX.

Psvel
31. října • 21:02

Pokud mohu, moje RX 450hz roku 2014 jezdí průměrně za 8,5l/100 km. Nejméně žere po městě a na okreskách. Dálnice je horší. Jezdím často do Chorvatska. 200 km po B20, tempomat ba 110, časté předjíždění, po rakouské dálnici neriskuji, tedy povolená rychlost + 10 =140 (110), Slovinská dálnice 160. Spotřeba vyleze na 8,6. Doma zase spadne na 8,4 - 8,5. Žena má GS 450h. Je znát, že je lehčí a má jiné nastavení motoru i hybridu. Spotřeba o cca 1L nižší, než RX. Líp akceleruje. Akorát mě nutí závodit. Moc aut mi zatím neujelo. Takže s ním radši nejezdím. Řidičák potřebuju a vždy ženě zvednu spotřebu. Zstím jsem něl LS 400 (12l), LS 430 (13L), RX 300 (12L).

Marek71
31. října • 22:04

Tak spotřeba toho GS odpovídá mé zkušenosti 7,5. Ale jinak, mám to rok a za tu dobu jsem potkal asi jen jedno další GS :-)

Joe Doe
31. října • 12:27

Jazdil si s tym tak dlho, ze mozes porovnavat?HSD si na dialnici vezme maximalne tolko, co porovnatelny diesel s manualom. Ale staci zapcha ci velke zhustenie dopravy a HSD ma navrch.V inych jazdnych rezimoch, mesto/okresky, je na tom HSD do sptrebou vzdy lepsie.

Marek71
31. října • 11:42

Tak já dám čísla a fakta ke srovnání...Volvo S80 AWD 165 kW, r. 2011 - spotřeba za 110000 km byla 7,62
Lexus GS 450h 245 kW,r. 2013 - spotřeba zatím za rok a 38000 km je 7,55S těmi auty jsem jezdil úplně stejně, podstatná část cest byla dálnice, jezdím na tempomat 130, i v Německu. V létě se dá s Lexusem jet i pod 7 v kombinaci okresek a dálnice do 130, stejně tak se dalo i s tím Volvem.Takže spotřeba stejná (při stejném stylu jízdy), dynamika podstatně lepší a hluk v kabině nižší. Jak říkám, za mě spokojenost.

Jedna Bedna
31. října • 13:10

Tak a teď tu o Sněhurce prosím.

Marek71
31. října • 14:11

Klidně zpochybňuj, ale nemám důvod si tady vymýšlet. Obě auta jsem jezdil, zaznamenával jsem si každé tankování a z toho mi vyšla ta spotřeba, co jsem uvedl. Co se ti nezdá?Ty máš nějakou zkušenost s těmito auty, co jsem uvedl? Že tady kecáš něco o pohádce? :-)Jo, to Volvo byl automat a AWD, pokud by to byla předokolka, spotřeba by asi byla o něco menší. A jezdil jsem s oběma auty stejnou trasu (pracovně CZ-DE) a stejným stylem, adaptivní tempomat na 130, klíma na 21, když bylo potřeba tak vyhšívání/větrání sedaček... prostě normální komfortní jízda.Nevím, jak by to dopadlo, pokud bych v DE jezdil kolem 160, to je otázka... Někdy to ale dám touto rychlostí, ale většinou jedu v klidu těch 130.tady je záznam z Lexusu:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1022407.html... Tady je Volvo:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/744392.html... Ale to nemám, bohužel, kompletní. Měl jsem to v jedné Android aplikaci, ale bez zálohy, takže zbytek jsem ztratil při havárii mobilu :-( Ale co si pamatuji, tak to bylo kolem těch 7,6.

Nojono
31. října • 14:34

Tak tuhle verzi děti neznají. Je fakt dobrá.... A zezadu to tlačilo jen sedm trpaslíků, nebo sedmdesát?

Marek71
31. října • 14:38

Co se ti nezdá? Jsou tam data o čerpání PHM, z toho vypočtená spotřeba. Jak jsem psal, jezdím služebně CZ-DE, po dálnici na tempomat 130.Místo toho přiblblého a infantilního kecání zkus nějaký argument. nebo nemáš a tak se to snažíš okecat rádoby vtipnou poznámkou? No, tak jo :-D

Nojono
31. října • 14:51

Vlastní zkušenost by nestačila?
Šprcmonitor je plný zbožných přání, tam nikdo normální data nepíše.

Marek71
31. října • 15:51

No já mám taky vlastní zkušenost, jak už jsem psal. Obě ty auta jsem jezdil a ty odkazy na spritmonitor, to jsou právě moje skutečné záznamy. Takže znovu opakuji, můj hybridný Lexus GS (245 kW) má cca. stejnou spotřebu jako dieselové Volvo S80 automat AWD (165 kW) s bonusem podstatně lepší dynamiky a lepšího odhlučnění. Co na tom chceš zpochybnit?Takže se zeptám ještě jednou, co se ti na tom nezdá a proč zpochybňuješ to, co jsem sám naměřil?

Nojono
31. října • 15:57

Protože je to stejný nesmysl, jako kdybys tvrdil, že GL 500 jezdí za deset. Prostě nejezdí.

Marek71
31. října • 16:08

Já netvrdím, že GL 500 jezdí za 10, nevím, neznám.Já tvrdím a mám to podloženo údaji o čerpání benzínu, že moje hybridní GS 450h jezdí v průměru za 7,55 za poslední rok a cca. 38000 km.Tak to je a je to fakt a můžeš to zpochybňovat jak chceš, nic to na tom nezmění. Koukni se do toho mého záznamu na spritmonitoru a uvidíš. Nevím, proč se furt hádáš a zpochybňuješ mou vlastní zkušenost?

jogurt
31. října • 19:46

Pánové Marek71 a Nojono, patrně vám trvale uniká, že každý píšete o jiném autě. Marek o sedanu, Nojono o SUV. U sedanu je 7,5 klidně možné, byť té pohádce o stejné spotřebě naftového Volva zas až tak moc nevěřím, ale nehádal bych se, že Volvo diesely kdy umělo (tedy od doby, kdy už nebralo pětiválce od Audi).
U RX je to samozřejmě nesmysl.

Marek71
31. října • 22:12

To Volvo jsem měl 5-válec 2,4 165 kW (původně 151, dal jsem tam Polestar) a byl to samozřejmě automat a AWD. Lidi bez AWD jezdili klidně pod 7. Já měl těch cca. 7,5. Dnes ty diesely dokážou jezdit za méně, to asi jo...A opravdu úplně za stejno jezdím s GS R450h, na decilitr, až je to divné :-)

Marek71
31. října • 22:09

Ano, ale to jsem zmínil hned na počátku, jako reakco na tu kombinaci ottova motoru (aprávně melo být Atkinson) a CVT, cituji:
"Já tu kombibaci mám v sedanu GS 450h a nemůžu si stěžovat..."Takže netuším, kde došlo k nedorozumění :-)

Nojono
31. října • 20:37

Dík. Sorry Marek71, já si fakt nevšiml, že řeč není o RX z článku, ale o GS.

Marek71
31. října • 22:09

V pohodě...

OTTO
31. října • 10:50

A jinak není to Otto (to jsem totiž já :-D), nýbrž Atkinson ;-)

Jedna Bedna
31. října • 11:29

Atkinson pořád vychází z Otíka, vznikl tím, že se James snažil tak trochu obšlehnout a obejít Ottův patent.

OTTO
31. října • 10:47

Žádná CVT v hybridech od Toyoty není, ale chová se to obdobně, to je fakt, byť věřím, že tady s tím výkonem a odhlučněním už to (na rozdíl od Yarisu, Corolly, C-HR a RAV4) bude v pořádku. Jinak za ty peníze by to měl být plug-in s EL značkou.

Doporučujeme

Články odjinud