Lexus RX po faceliftu má české ceny. Odpůrce dieselů sází na V6 a 313 koní

Není to tak dávno, co se Lexus RX po faceliftu poprvé ukázal v Praze. Tehdy ještě nebyl k dispozici kompletní ceník, ale pouze lehký odhad základní ceny. Nyní už víme vše.

Když se Lexus RX po faceliftu poprvé ukázal novinářům v sídle českého zastoupení Toyoty, nebylo jasné, zda se pod kapotou vedle hybridního 3,5litrového šestiválce objeví také přeplňovaný zážehový čtyřválcový dvoulitr, označený jednoduše RX 300. Nyní je jasno – neobjeví, nebyl o něj zájem. Ještě nedávno Lexus lákal na poslední skladové kusy modelu RX450h 4x4 E-Four Executive (před faceliftem), který v akci vycházel na 1.549.980 Kč. Evidentně už je vyprodáno, protože na trh v plné síle vstupuje provedení po faceliftu.

Lexus RX má po faceliftu. Hledělo se především na techniku v interiéru a bezpečnost

Lexus RX má po faceliftu. Hledělo se především na techniku v interiéru a bezpečnost

Nabídka je velice jednoduchá: vždy půjde o hybridní 3,5litrový šestiválec a vždy budou hnaná všechna kola. Základní verze Comfort stojí 1.790.000 Kč a už v základu má litá 18palcová kola, 10 airbagů, třízónovou automatickou klimatizaci, LED světlomety, balík asistenčních systémů Lexus Safety System+, kožené čalounění, vyhřívaná a elektricky nastavitelná přední sedadla, infotainment s 8palcovým displejem a navigací či indukční nabíječku mobilních telefonů. Připlatit si můžete pouze za metalízu. Stojí 32.000 Kč.

Lexus RX se nafouknul. Je o 109 mm delší a převeze až 7 cestujících

Lexus RX se nafouknul. Je o 109 mm delší a převeze až 7 cestujících

Výbava Executive startuje na částce 2.020.000 Kč a úměrně tomu toho nabídne více. Sedadla jsou čalouněna jemnou kůží, jsou nejen vyhřívaná, ale také ventilovaná (vyhřívání je i vzadu), nechybí systémy sledování slepého úhlu a příčného provozu za vozidlem, litá 20palcová kola, elektrické ovládání víka kufru, 12,3palcový displej infotainmentu či DVD přehrávač. Vedle metalízy si můžete připlatit za head-up displej (30.000 Kč), střešní okno (30.000 Kč) a panoramatickou střechu (50.000 Kč). Více příplatků už Executive nenabízí.

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Vrcholná linie Luxury se dle ceníku nedostane pod 2,3 milionu korun. Za 2.310.000 Kč máte vůz na 20palcových kolech specifického designu, adaptivní odpružení, adaptivní systém pro ovládání dálkových světel Blade Scan, čalounění ze semianilinové kůže, všestranně elektricky seříditelná přední sedadla, elektrické sklápění druhé řady sedadel, elektronický kartový klíč, head-up displej či audio Mark Levinson s 15 reproduktory. Připlatit si můžete i za dřevěný vyhřívaný volant. Stojí 15.000 Kč.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Na stejné peníze (2.310.000 Kč) vyjde i sportovněji založená verze F-Sport, která vychází z linie Executive, ale zahrnuje také prvky linie Luxury. Na myslí máme třeba adaptivní odpružení, systém Blade Scan, audio Mark Levinson nebo head-up displej.

Pokud byste chtěli sportovnější RX450h v sedmimístném provedení, Lexus nevyhoví. Sedm sedadel nabízí jen s liniemi Executive (od 2.120.000 Kč) a Luxury (od 2.425.000 Kč). Navíc pouze Luxury nabídne skutečně velkolepé šestimístné spořádání interiéru, tedy se třemi řadami sedadel po dvou. Připlácí se za něj rozumných 25.000 Kč.

Lexus RX450h po faceliftu na českém trhu
Motor 3,5 V6 Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 3456
Válce/ventily 6/4
Největší výkon motoru [kW/min] 193/6000
Točivý moment motoru [N.m/min] 335/4600
Elektromotor vpředu [kW, N.m] 123, 335
Elektromotor vzadu [kW, N.m] 50, 139
Výkon hybridní soustav [kW] 230
Převodovka e-CVT
Max. rychlost [km/h] 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,7
Spotřeba paliva [l/100 km] 7,6-7,9
Cena Comfort [Kč] 1.790.000
Cena Executive [Kč] 2.020.000
Cena Luxury [Kč] 2.310.000
Cena F-Sport [Kč] 2.310.000
Cena Executive L [Kč] 2.120.000
Cena Luxury L [Kč] 2.425.000
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

dnes | Petr Schnagl
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků