Atmosféricky plněný osmiválec je v Evropě motor na vymření. Lexus jej však nadále udržuje při životě a před pár dny jej začal nabízet v nově pojaté verzi kupé RC F.
Ve včerejším článku, který se týkal výročí 30 let od vzniku Lexusu, jsem se lehounce dotknul kupé RC F Track Edition. To se oficiálně ukázalo koncem loňského roku a má ztělesňovat lehčí, ovladatelnější a vzhledem k novým prvkům karoserie také stabilnější a dost možná i rychlejší alternativu k jinak spíše „gétéčkovitě“ zaměřenému kupé. Vůz už najdete také v české nabídce Lexusu, takže si teď řekneme něco k cenám a výbavě.
Jak jistě tušíte, cena bude vyšší než u běžného RC F. S částkou 3.499.000 Kč je Track Edition o rovných 900.000 Kč dražší než základní RC F Luxury a od linie Luxury Carbon jej dělí 700.000 korun. Je to dokonce více, než kolik dáte za exkluzivní Lexus LC 500 Yellow Edition, který u nás stojí 3.330.000 Kč. Jsem toho názoru, že tato auta nelze tak úplně porovnávat. Ale o tom až třeba někdy jindy.
RC F bývá plně vybavené auto, u kterého si nepřiplácíte ani za metalízu. Ta je v ceně, vy si jen vyberete jeden z šesti nabízených odstínů. V případě Track Edition to v zásadě není jiné, s tím rozdílem, že si můžete připlatit za matný šedý lak Mercury, ve kterém se vůz ukázala na prvních oficiálních fotkách (stojí 50.000 Kč). Najdete je v galerii.
V porovnání s běžnými „efky“ je Track Edition lehčí až o 80 kg. Karbonový paket, který vidíte na snímcích, je vlastní také verzi RC F Carbon a zahrnuje zadní nárazník, přední a zadní spoiler, střechu a kapotu z plastu vyztuženého uhlíkovým vláknem. Zajímavá je také zmínka o místu výroby těchto dílů. Vznikají totiž na stejné lince, která dodávala díly pro božský a počtem 500 kusů limitovaný supersport LFA s desetiválcem.
Verze Track Edition má titanový výfuk (tlumič a koncové trubky), brzd Brembo vpředu i vzadu, kovaná 19palcová kola ve stylu okruhového RC F GT3 a čalounění Alcantarou. Prvky jako navigace, audio Mark Levinson, adaptivní tempomat či vyhřívané a odvětrávané sedačky sdílí se zbylými verzemi Lexusu RC F.
Lexus říká, že při návrhu vylepšení vycházel ze zpětné vazby týmů v seriálech Super GT a IMSA. Vedle snížení hmotnosti (jenom na kolech, kotoučích a třmenech se ušetřilo 25 kg) byl důraz kladen také na aerodynamiku, což mimo jiné vyústilo ke zvýšení přítlaku až o 26 kg. Motor je však stejný jako u běžného provedení. Tedy atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec o výkonu 341 kW (464 koní) a točivém momentu 520 N.m, který vůz rozjede z nuly na stovku za 4,3 sekundy.