Lexus RC F je zde, bohužel stále bez technických podrobností

Na Ženevském autosalonu právě debutovalo evropské provedení špičkového modelu Lexus RC F.

Vůbec poprvé bylo provedení Lexus RC F k vidění na letošním autosalonu v Detroitu a v Evropě si svoji premiéru odbylo právě nyní. Novinka dostala pod kapotu pětilitrový vidlicový osmiválec. Přesné parametry si ovšem automobilka nechala pro sebe. Spokojit se musíme s tím, že motor nabídne „více než 450 koní“ a „více než 520 Nm“, detaily ale automobilka nedodala ani do Ženevy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verzi Lexus RC F nelze při přímém setkání upřít značnou dávku osobitosti

Lexus mlží taktéž kolem dalších údajů. Zrychlení z nuly na stovku bude lepší, než v případě modelu IS F, zároveň máme očekávat také nižší spotřebu v porovnání s tímto modelem. Maximální rychlost činí 270 km/h. Jde o hodnotu danou omezovačem. Mimochodem ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovaném provozu má v tabulkách zapsanou hodnotu 11,4 l/100 km. Nižší spotřebu má zařídit fakt, že v nízkých otáčkách se použitý osmiválec přepne do takzvaného Atkinsonova cyklu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus RC F vyniká difuzorem v zadním nárazníku a dvěma páry koncovek výfuků

S motorem spolupracuje nově naladěná osmistupňová automatická převodovka. Poháněná je samozřejmě zadní náprava, která dostala aktivní diferenciál TVD. Krotit tohle kupé budou brzdy z dílny Brembo, standardem jsou devatenáctipalcová kola. Jak už jsme psali dříve, RC F používá zadní výsuvný spoiler, za zmínku určitě také stojí možnost pořídit si „karbonový“ paket. Ten obsahuje karbonovou střechu a ze stejného materiálu vyvedený zadní spoiler.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků