Lexus RC F GT Concept: Osmiválcové kupé shodilo více než 360 kg

Lexus RC F GT Concept: Osmiválcové kupé shodilo více než 360 kg

Lexus představil novou verzi svého ostrého kupé RC F. Oproti klasickému sériovému automobilu je novinka lehčí o více než 360 kg, což zní velmi zajímavě. Bohužel jde ale zatím pouze o koncept. 

RC F GT Concept stojí mezi sériovým RC F, ze kterého technicky vychází, a čistokrevným závodním speciálem RC F GT3. Vůz vznikl v japonském Lexus Development Center za přispění Lexus International Motorsport Group. Hlavní změnou je nižší hmotnost, které bylo dosaženo pomocí karbonem vyztuženého plastu.

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Z tohoto materiálu je vyrobena kapota, střecha, víko zavazadelníku, panely dveří, blatníky, palubní deska, prvky interiéru a samozřejmě také prvky zlepšující aerodynamiku. Aby toho nebylo málo, přidala automobilka ještě polykarbonátová okna. Výsledek váží pouze 1420 kg. 

Motor jako takový zůstal sériový, takže je zde stále atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec s parametry 351 kW (477 k) a 530 Nm. Jak se změní dynamika vozu díky nižší hmotnosti, to Lexus bohužel neuvádí. Sériové provedení zvládne při hmotnosti přibližně 1,8 tuny akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,5 s. Změn se nakonec dočkal i podvozek. 

Lexus RC F GT3 dosahuje výkonu 540 koní, přitom váží jen 1 250 kg

Lexus RC F GT3 dosahuje výkonu 540 koní, přitom váží jen 1 250 kg

Lexus chce tímto konceptem ukázat, co všechno je u nejostřejších variant F možné. Tak snad se někdy dočkáme podobného automobilu i pro běžné zákazníky. Zrovna RC F by nějakou tu odtučňovací kůru docela potřebovalo. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků