Lexus RC F GT Concept: Osmiválcové kupé shodilo více než 360 kg

Lexus RC F GT Concept: Osmiválcové kupé shodilo více než 360 kg

Lexus představil novou verzi svého ostrého kupé RC F. Oproti klasickému sériovému automobilu je novinka lehčí o více než 360 kg, což zní velmi zajímavě. Bohužel jde ale zatím pouze o koncept. 

RC F GT Concept stojí mezi sériovým RC F, ze kterého technicky vychází, a čistokrevným závodním speciálem RC F GT3. Vůz vznikl v japonském Lexus Development Center za přispění Lexus International Motorsport Group. Hlavní změnou je nižší hmotnost, které bylo dosaženo pomocí karbonem vyztuženého plastu.

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Z tohoto materiálu je vyrobena kapota, střecha, víko zavazadelníku, panely dveří, blatníky, palubní deska, prvky interiéru a samozřejmě také prvky zlepšující aerodynamiku. Aby toho nebylo málo, přidala automobilka ještě polykarbonátová okna. Výsledek váží pouze 1420 kg. 

Motor jako takový zůstal sériový, takže je zde stále atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec s parametry 351 kW (477 k) a 530 Nm. Jak se změní dynamika vozu díky nižší hmotnosti, to Lexus bohužel neuvádí. Sériové provedení zvládne při hmotnosti přibližně 1,8 tuny akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,5 s. Změn se nakonec dočkal i podvozek. 

Lexus RC F GT3 dosahuje výkonu 540 koní, přitom váží jen 1 250 kg

Lexus RC F GT3 dosahuje výkonu 540 koní, přitom váží jen 1 250 kg

Lexus chce tímto konceptem ukázat, co všechno je u nejostřejších variant F možné. Tak snad se někdy dočkáme podobného automobilu i pro běžné zákazníky. Zrovna RC F by nějakou tu odtučňovací kůru docela potřebovalo. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků