Lexus RC F GT Concept: Osmiválcové kupé shodilo více než 360 kg

Lexus RC F GT Concept: Osmiválcové kupé shodilo více než 360 kg

Lexus představil novou verzi svého ostrého kupé RC F. Oproti klasickému sériovému automobilu je novinka lehčí o více než 360 kg, což zní velmi zajímavě. Bohužel jde ale zatím pouze o koncept. 

RC F GT Concept stojí mezi sériovým RC F, ze kterého technicky vychází, a čistokrevným závodním speciálem RC F GT3. Vůz vznikl v japonském Lexus Development Center za přispění Lexus International Motorsport Group. Hlavní změnou je nižší hmotnost, které bylo dosaženo pomocí karbonem vyztuženého plastu.

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Z tohoto materiálu je vyrobena kapota, střecha, víko zavazadelníku, panely dveří, blatníky, palubní deska, prvky interiéru a samozřejmě také prvky zlepšující aerodynamiku. Aby toho nebylo málo, přidala automobilka ještě polykarbonátová okna. Výsledek váží pouze 1420 kg. 

Motor jako takový zůstal sériový, takže je zde stále atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec s parametry 351 kW (477 k) a 530 Nm. Jak se změní dynamika vozu díky nižší hmotnosti, to Lexus bohužel neuvádí. Sériové provedení zvládne při hmotnosti přibližně 1,8 tuny akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,5 s. Změn se nakonec dočkal i podvozek. 

Lexus RC F GT3 dosahuje výkonu 540 koní, přitom váží jen 1 250 kg

Lexus RC F GT3 dosahuje výkonu 540 koní, přitom váží jen 1 250 kg

Lexus chce tímto konceptem ukázat, co všechno je u nejostřejších variant F možné. Tak snad se někdy dočkáme podobného automobilu i pro běžné zákazníky. Zrovna RC F by nějakou tu odtučňovací kůru docela potřebovalo. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků