Lexus RC F GT Concept: Osmiválcové kupé shodilo více než 360 kg

Lexus RC F GT Concept: Osmiválcové kupé shodilo více než 360 kg

Lexus představil novou verzi svého ostrého kupé RC F. Oproti klasickému sériovému automobilu je novinka lehčí o více než 360 kg, což zní velmi zajímavě. Bohužel jde ale zatím pouze o koncept. 

RC F GT Concept stojí mezi sériovým RC F, ze kterého technicky vychází, a čistokrevným závodním speciálem RC F GT3. Vůz vznikl v japonském Lexus Development Center za přispění Lexus International Motorsport Group. Hlavní změnou je nižší hmotnost, které bylo dosaženo pomocí karbonem vyztuženého plastu.

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Z tohoto materiálu je vyrobena kapota, střecha, víko zavazadelníku, panely dveří, blatníky, palubní deska, prvky interiéru a samozřejmě také prvky zlepšující aerodynamiku. Aby toho nebylo málo, přidala automobilka ještě polykarbonátová okna. Výsledek váží pouze 1420 kg. 

Motor jako takový zůstal sériový, takže je zde stále atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec s parametry 351 kW (477 k) a 530 Nm. Jak se změní dynamika vozu díky nižší hmotnosti, to Lexus bohužel neuvádí. Sériové provedení zvládne při hmotnosti přibližně 1,8 tuny akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,5 s. Změn se nakonec dočkal i podvozek. 

Lexus RC F GT3 dosahuje výkonu 540 koní, přitom váží jen 1 250 kg

Lexus RC F GT3 dosahuje výkonu 540 koní, přitom váží jen 1 250 kg

Lexus chce tímto konceptem ukázat, co všechno je u nejostřejších variant F možné. Tak snad se někdy dočkáme podobného automobilu i pro běžné zákazníky. Zrovna RC F by nějakou tu odtučňovací kůru docela potřebovalo. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků