Lexus RC F GT Concept: Osmiválcové kupé shodilo více než 360 kg

Lexus RC F GT Concept: Osmiválcové kupé shodilo více než 360 kg

Lexus představil novou verzi svého ostrého kupé RC F. Oproti klasickému sériovému automobilu je novinka lehčí o více než 360 kg, což zní velmi zajímavě. Bohužel jde ale zatím pouze o koncept. 

RC F GT Concept stojí mezi sériovým RC F, ze kterého technicky vychází, a čistokrevným závodním speciálem RC F GT3. Vůz vznikl v japonském Lexus Development Center za přispění Lexus International Motorsport Group. Hlavní změnou je nižší hmotnost, které bylo dosaženo pomocí karbonem vyztuženého plastu.

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Z tohoto materiálu je vyrobena kapota, střecha, víko zavazadelníku, panely dveří, blatníky, palubní deska, prvky interiéru a samozřejmě také prvky zlepšující aerodynamiku. Aby toho nebylo málo, přidala automobilka ještě polykarbonátová okna. Výsledek váží pouze 1420 kg. 

Motor jako takový zůstal sériový, takže je zde stále atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec s parametry 351 kW (477 k) a 530 Nm. Jak se změní dynamika vozu díky nižší hmotnosti, to Lexus bohužel neuvádí. Sériové provedení zvládne při hmotnosti přibližně 1,8 tuny akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,5 s. Změn se nakonec dočkal i podvozek. 

Lexus RC F GT3 dosahuje výkonu 540 koní, přitom váží jen 1 250 kg

Lexus RC F GT3 dosahuje výkonu 540 koní, přitom váží jen 1 250 kg

Lexus chce tímto konceptem ukázat, co všechno je u nejostřejších variant F možné. Tak snad se někdy dočkáme podobného automobilu i pro běžné zákazníky. Zrovna RC F by nějakou tu odtučňovací kůru docela potřebovalo. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků