Lexus RC F dostal pětilitrový osmiválec s výkonem přes 450 koní

Seznam kapitol
  1. Lexus RC F, Video
  2. Fotogalerie

Oficiální premiéru má za sebou další z řady detroitských novinek. Lexus představil vrcholnou verzi modelu RC. Jak se všeobecně očekávalo, ta dostala pod kapotu pětilitrový vidlicový osmiválec. Přesné parametry si ovšem automobilka nechala pro sebe. Spokojit se musíme s tím, že motor nabídne více než 450 koní a více než 520 Nm.

Lexus RC F: první oficiální fotografie, první video

Lexus RC F: první oficiální fotografie, první video

Lexus mlží taktéž kolem dalších údajů. Zrychlení z nuly na stovku bude lepší, než v případě modelu IS F, zároveň máme očekávat také nižší spotřebu v porovnání s tímto modelem. Maximální rychlost činí 270 km/h. Jde o hodnotu danou omezovačem. Mimochodem ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovaném provozu má v tabulkách zapsanou hodnotu 11,4 l/100 km.

Nižší spotřebu má zařídit fakt, že v nízkých otáčkách se použitý osmiválec přepne do takzvaného Atkinsonova cyklu. S motorem spolupracuje nově naladěná osmistupňová automatická převodovka. Poháněná je samozřejmě zadní náprava, která dostala aktivní diferenciál TVD. Krotit tohle kupé budou brzdy z dílny Brembo, standardem jsou devatenáctipalcová kola.

Jak už jsme psali dříve, RC F používá zadní výsuvný spoiler. Za zmínku určitě také stojí možnost pořídit si „karbonový“ paket. Ten obsahuje karbonovou střech a ze stejného materiálu vyvedený zadní spoiler.

Test Lexus IS 250: stará škola

Test Lexus IS 250: stará škola

Lexus už dříve oznámil, že se RC dostane do Evropy právě ve verzi F. Velmi pravděpodobně si tuhle novinku prohlédneme v Ženevě. Co si budeme povídat, už se na to těšíme.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lexus RC F, Video
  2. Fotogalerie
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků