Lexus RC F dostal pětilitrový osmiválec s výkonem přes 450 koní

Seznam kapitol
  1. Lexus RC F, Video
  2. Fotogalerie

Oficiální premiéru má za sebou další z řady detroitských novinek. Lexus představil vrcholnou verzi modelu RC. Jak se všeobecně očekávalo, ta dostala pod kapotu pětilitrový vidlicový osmiválec. Přesné parametry si ovšem automobilka nechala pro sebe. Spokojit se musíme s tím, že motor nabídne více než 450 koní a více než 520 Nm.

Lexus RC F: první oficiální fotografie, první video

Lexus RC F: první oficiální fotografie, první video

Lexus mlží taktéž kolem dalších údajů. Zrychlení z nuly na stovku bude lepší, než v případě modelu IS F, zároveň máme očekávat také nižší spotřebu v porovnání s tímto modelem. Maximální rychlost činí 270 km/h. Jde o hodnotu danou omezovačem. Mimochodem ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovaném provozu má v tabulkách zapsanou hodnotu 11,4 l/100 km.

Nižší spotřebu má zařídit fakt, že v nízkých otáčkách se použitý osmiválec přepne do takzvaného Atkinsonova cyklu. S motorem spolupracuje nově naladěná osmistupňová automatická převodovka. Poháněná je samozřejmě zadní náprava, která dostala aktivní diferenciál TVD. Krotit tohle kupé budou brzdy z dílny Brembo, standardem jsou devatenáctipalcová kola.

Jak už jsme psali dříve, RC F používá zadní výsuvný spoiler. Za zmínku určitě také stojí možnost pořídit si „karbonový“ paket. Ten obsahuje karbonovou střech a ze stejného materiálu vyvedený zadní spoiler.

Test Lexus IS 250: stará škola

Test Lexus IS 250: stará škola

Lexus už dříve oznámil, že se RC dostane do Evropy právě ve verzi F. Velmi pravděpodobně si tuhle novinku prohlédneme v Ženevě. Co si budeme povídat, už se na to těšíme.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lexus RC F, Video
  2. Fotogalerie
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků