Lexus první obětí „automobilového“ viru?

Sada žárovek, lekárnička, výstražný trojúhelník, antivirový program. Myslíte, že v tomto výčtu něco přebývá? Nenechte se mýlit, doba, kdy si k  novému vozu budeme muset pořídit také pořádný antivirus, je možná blíže, než jsme čekali. Ruská společnost Kaspersky Labs, zabývající se tvorbou antivirových programů, tvrdí, že byla zákazniky oslovena s dotazem, jak odvirovat palubní systémy několika vozů značky Lexus – LX470, LS430 a Landcruiser 100, které měly být infikovány skrze mobilní telefon.

Firma předpokládá, že u těchto vozů došlo k nakažení navigačních systémů přes bezdrátové spojení Bluetooth. Navigační systémy Lexusů totiž mohou být po propojení s mobilním telefonem využívány jako hands-free, a právě touto cestou měly být viry přeneseny z mobilů postavených na operačním systému Symbian. U těch nejsou viry ničím novým a již dříve svět obletěly zprávy o červech napadajících právě tyto chytré mobily. Zatím není jasné, jaký operační systém Lexus používá pro své navigace, společnost se k celé věci doposud nevyjádřila.

Dobře víme, že viry umějí nadělat v našich počítačích hodně paseky, možné důsledky napadení palubního systému automobilu nějakým zákeřným virem raději nechci ani domýšlet. Otázkou zůstává, nakolik jde v současné době o reálnou hrozbu a nakolik o snahu o zviditelnění ze strany společnosti Kaspersky Labs. Ať je to tak či onak, věc nelze brát na lehkou váhu. Stále více automobilů používá více či méně složité palubní počítače propojitelné s venkovním světem, a ty se jako takové stanou dříve nebo později obětí tvůrců počítačových virů.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků