Lexus přemýšlí o uvedení ostrého SUV. Zařadil by jej k modelům jako RC F a GS F

Sportovně zaměřená SUV jsou stále populárnější. Možná tak není divu, že i Lexus přemýšlí o přiostřené verzi některého ze svých SUV.

Vozy doplněné o písmeno F dnes v portfoliu japonského Lexusu zastávají ostré sportovní verze standardních modelů. Kupé RC F a sedan GS F by ovšem mohlo do budoucna doplnit i sportovněji zaměřené SUV či crossover. Potencionální vznik takového modelu potvrdil médiím produktový manažer Lexusu Cooper Ericksen na čtyřiadvacetihodinovce v Daytona Beach.

Zatímco tedy Ericksen uvedl, že o SUV či crossoveru ve verzi F se „aktivně přemýšlí“, výkonný viceprezident značky a šéfinženýr zodpovědný za Lexus UX Chika Kako přihodil další várku informací. Podle něj má totiž UX, jakožto nejmenší crossover značky, k této úpravě správný „potenciál“. Nejspíše by pak UX využilo výkonného hybridního ústrojí.

Lexus ukázal RC F Track Edition. Atmosférický V8 zůstává, 80 kg odchází

Lexus ukázal RC F Track Edition. Atmosférický V8 zůstává, 80 kg odchází

„Nyní také řešíme, zda je pro Lexus důležitější zaměření na dynamické vlastnosti na silnici, nebo zlepšení schopností v terénu,“ dodal Kako. Spekulací tak může být i verze F u větších SUV jako RX či GX (mimo EU), která by do nabídky přinesla rozsáhlejší off-road schopnosti těchto modelů.

Mnohem pravděpodobněji se ale Lexus vydá podobnou cestou jako zbytek automobilek, a pokud dojde ke schválení plánu, dočkáme se přiostřeného crossoveru na větších kolech, s nižším podvozkem, ještě agresivnějším bodykitem, vyšším výkonem a zhoršenými jízdními vlastnostmi mimo zpevněnou silnici. Poptávka po takovém modelu bude dnes pochopitelně vyšší.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků