Je to už 11 let, co z fabriky Motomachi vyjel poslední z 500 Lexusů LFA.

Je to už 11 let, co z fabriky Motomachi vyjel poslední z 500 Lexusů LFA.

Vývoj tohoto modelu by extrémně dlouhý.

Vývoj tohoto modelu by extrémně dlouhý.

Odstartoval počátkem milénia a zahrnoval tři koncepty představené v letech 2005, 2007 a 2008.

Odstartoval počátkem milénia a zahrnoval tři koncepty představené v letech 2005, 2007 a 2008.

Sériová verze je dodnes po technické stránce mistrovským dílem, hlavně co se týče mimořádně točivého desetiválce 4.8 litru se strhujícím jekotem před dosažením omezovače v 9000 otáčkách za minutu.

Sériová verze je dodnes po technické stránce mistrovským dílem, hlavně co se týče mimořádně točivého desetiválce 4.8 litru se strhujícím jekotem před dosažením omezovače v 9000 otáčkách za minutu.

Loni Lexus oznámil, že pracuje na duchovním nástupci, ale cesta k němu bude ještě dlouhá.

Loni Lexus oznámil, že pracuje na duchovním nástupci, ale cesta k němu bude ještě dlouhá.

Práce jsou v plném proudu, což dokazuje i srpnové podání patentové přihlášky na označení LFA u amerického Úřadu pro patenty a ochranné známky.

Práce jsou v plném proudu, což dokazuje i srpnové podání patentové přihlášky na označení LFA u amerického Úřadu pro patenty a ochranné známky.

Kam nový model směřuje, naznačil loňský koncept  Electrified Sport  prezentovaný v Goodwoodu.

Kam nový model směřuje, naznačil loňský koncept Electrified Sport prezentovaný v Goodwoodu.

Lexus prozradil, že nový sportovní vůz pokoří stovku kolem dvou sekund a jeho elektrický pohon bude dimenzovaný pro dojezd 700 km. Zdroj: Lexus

Lexus prozradil, že nový sportovní vůz pokoří stovku kolem dvou sekund a jeho elektrický pohon bude dimenzovaný pro dojezd 700 km. | Zdroj: Lexus

Úctyhodné hodnoty automobilka dosáhne prostřednictvím polovodičových baterií, které ale Toyota začne používat až v roce 2025 a z počátku pouze u hybridů. Zdroj: Lexus

Úctyhodné hodnoty automobilka dosáhne prostřednictvím polovodičových baterií, které ale Toyota začne používat až v roce 2025 a z počátku pouze u hybridů. | Zdroj: Lexus

Do hry tak vstupuje i tato varianta, kterou dřívější koncept připouštěl. Zdroj: Lexus

Do hry tak vstupuje i tato varianta, kterou dřívější koncept připouštěl. | Zdroj: Lexus

Tehdy se hovořilo o plug-in hybridní V8 s výkonem 937 koní. Zdroj: Lexus

Tehdy se hovořilo o plug-in hybridní V8 s výkonem 937 koní. | Zdroj: Lexus

Ačkoliv se tento prototyp sériové podoby nedočkal, Toyota vyvíjí silniční verzi  konceptu GR GT3 , který by měl na silnice vyjet právě s logem Lexusu. Zdroj: Toyota

Ačkoliv se tento prototyp sériové podoby nedočkal, Toyota vyvíjí silniční verzi konceptu GR GT3, který by měl na silnice vyjet právě s logem Lexusu. | Zdroj: Toyota

Mimochodem, špionážní objektivy vůz zachytily při testech na dráze. Zdroj: Toyota

Mimochodem, špionážní objektivy vůz zachytily při testech na dráze. | Zdroj: Toyota

Dále Lexus podal žádost o ochrannou známku na označení LFR, takže možná se dočkáme dvou sportovních modelů.   Zdroj: Toyota

Dále Lexus podal žádost o ochrannou známku na označení LFR, takže možná se dočkáme dvou sportovních modelů.   | Zdroj: Toyota

Skelet a karoserie nového LFA bude obsahovat vysoký podíl karbonového vlákna. Zdroj: Lexus

Skelet a karoserie nového LFA bude obsahovat vysoký podíl karbonového vlákna. | Zdroj: Lexus

Z technických vychytávek máme očekávat elektronické řízení i chytré vektorování točivého momentu. Zdroj: Lexus

Z technických vychytávek máme očekávat elektronické řízení i chytré vektorování točivého momentu. | Zdroj: Lexus

Kolik elektromotorů LFA dostane, zatím není známo. Ačkoliv bude LFA elektrické, hovoří se o simulovaném manuálním řazení prostřednictvím softwaru převodovky. Zdroj: Lexus

Kolik elektromotorů LFA dostane, zatím není známo. Ačkoliv bude LFA elektrické, hovoří se o simulovaném manuálním řazení prostřednictvím softwaru převodovky. | Zdroj: Lexus

Vzhledem k tomu, že drtivá většina komponentů pochází z vlastní výroby, má co se týče techniky značně otevřené ruce.  Zdroj: Lexus

Vzhledem k tomu, že drtivá většina komponentů pochází z vlastní výroby, má co se týče techniky značně otevřené ruce.  | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Lexus

Lexus Electrified Sport Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport Zdroj: Wheelsage

Lexus Electrified Sport | Zdroj: Wheelsage

Vývoj tohoto modelu by extrémně dlouhý.
Odstartoval počátkem milénia a zahrnoval tři koncepty představené v letech 2005, 2007 a 2008.
Sériová verze je dodnes po technické stránce mistrovským dílem, hlavně co se týče mimořádně točivého desetiválce 4.8 litru se strhujícím jekotem před dosažením omezovače v 9000 otáčkách za minutu.
Loni Lexus oznámil, že pracuje na duchovním nástupci, ale cesta k němu bude ještě dlouhá.
40
Fotogalerie

Lexus pracuje na nástupci supersportu LFA. Možná dostaneme mnohem více, než čekáme

Lexus se netají plánem přivést na svět elektrického nástupce modelu LFA. Zároveň ale mate záměrem použít vyspělou plug-in hybridní techniku a registraci dvou ochranných známek. Na cestě je tak možná více než jeden supersport.

Je to už 11 let, co z fabriky Motomachi vyjel poslední z 500 Lexusů LFA. Vývoj tohoto vozu by extrémně dlouhý. Odstartoval počátkem milénia a zahrnoval tři koncepty představené v letech 2005, 2007 a 2008. Sériová verze je dodnes po technické stránce mistrovským dílem, hlavně co se týče točivého 4,8litrového desetiválce se strhujícím jekotem před dosažením omezovače v 9000 otáčkách za minutu.

Loni Lexus oznámil, že pracuje na duchovním nástupci, ale cesta k němu bude ještě dlouhá. Práce jsou v plném proudu, což dokazuje i srpnové podání patentové přihlášky na označení LFA u amerického Úřadu pro patenty a ochranné známky.

Kam model směřuje, naznačil koncept Electrified Sport prezentovaný loni v Goodwoodu. Lexus prozradil, že nový sportovní vůz pokoří stovku kolem dvou sekund a jeho elektrický pohon bude dimenzovaný pro dojezd 700 km. Úctyhodné hodnoty automobilka dosáhne prostřednictvím polovodičových baterií, které ale Toyota začne používat až v roce 2025 a z počátku pouze u hybridů.

Do hry tak vstupuje i tato varianta, kterou dřívější koncept připouštěl. Tehdy se hovořilo o plug-in hybridní V8 s výkonem 937 koní. Ačkoliv se prototyp sériové podoby nedočkal, Toyota vyvíjí silniční verzi konceptu GR GT3, který by měl na silnice vyjet právě s logem Lexusu. Mimochodem, špionážní objektivy vůz zachytily při testech na dráze. Dále Lexus podal žádost o ochrannou známku na označení LFR, takže možná se dočkáme dvou sportovních modelů.  

Skelet a karoserie LFA bude obsahovat vysoký podíl karbonového vlákna. Z technických vychytávek máme očekávat elektronické řízení i chytré vektorování točivého momentu. Kolik elektromotorů LFA dostane, zatím není známo. Ačkoliv bude LFA elektrické, hovoří se o simulovaném manuálním řazení prostřednictvím softwaru převodovky. Vzhledem k tomu, že drtivá většina komponentů pochází z vlastní výroby, má co se týče techniky značně otevřené ruce. 

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud