Značka Lexus opět stvrzuje svoji sportovní mentalitu odhalením netrpělivě očekávaného výkonného sedanu GS F, jenž se poprvé představí v úterý 13. ledna na mezinárodním autosalonu NAIAS 2015 v Detroitu rámci expozice značky v centru Cobo. Model GS F bude nejnovějším přírůstkem do rodiny vysoce výkonných vozů Lexus s označením „F“ (dnes zahrnuje kupé RC F). Nový zástupce představuje kultivovaný čtyřdveřový sedan disponující rychlostí a agilitou prémiového sportovního vozu.
Ačkoli nový Lexus GS F vyjíždí na stejné podvozkové platformě jako standardní GS, může se pochlubit celou řadou vylepšení a úprav, včetně samotné pohonné jednotky. Pod kapotou najdeme nepřeplňovaný agregát 5,0 l V8 s příkladnou odezvou, produkující pozoruhodných 473 k (348 kW)* při 7100 ot/min a špičkový točivý moment 527 Nm* v pásmu 4800 až 5600 ot/min. Propracovaná pohonná jednotka kombinuje Ottův a Atkinsonův spalovací cyklus, a dosahuje tak co nejvyššího výkonu s nejnižší možnou spotřebou paliva za každé jízdní situace. V souladu s charakterem tohoto sportovního sedanu pak motor spolupracuje s nesmírně agilní osmistupňovou automatickou převodovkou s možností ručního řazení.
Součástí dlouhého seznamu standardní výbavy bude i pokrokový diferenciál Lexus TVD s vektorováním točivého momentu (používá i Lexus RC F), díky kterému GS F svým jízdním charakterem rozhodně zaujme oproti konkurenci. Diferenciál TVD nabízí tři provozní režimy:
Standard (výchozí nastavení) přináší vyváženou agilitu a jízdní stabilitu;
Slalom zdůrazňuje hbité reakce řízení a agilitu;
Track klade důraz na stabilní jízdní chování při vysokých rychlostech na okruzích.
Konstrukce kabiny GS F byla opatřena dalšími výztuhami, přičemž soustava zavěšení kol byla speciálně odladěna s ohledem na špičkovou ovladatelnost tohoto sportovního sedanu, avšak bez jakýchkoli kompromisů v otázce kvality jízdy. Řidiči bezpochyby ocení stabilitu a klidný jízdní styl GS F na dlouhých dálničních přesunech, stejně tak jako schopnosti tohoto sedanu potýkat se s nejnáročnějšími tratěmi, ať již v horských serpentinách nebo na závodních okruzích. Nový Lexus GS F je z pohledu řidiče vyvážený sedan s dvojím charakterem, schopný stejně dobře vylepšovat traťové rekordy jako posloužit k pohodlným cestám do zaměstnání.
Při pohotovostní hmotnosti pouhých 1830 kg bude nové GS F ze všech konkurenčních modelů nejlehčí.
Předběžné technické specifikace
Celková délka
4915 mm
Celková šířka
1845 mm
Celková výška
1440 mm
Rozvor náprav
2850 mm
Rozchod kol
1555 / 1560 mm
Pohotovostní hmotnost
1830 kg
Kola
19" × 9J (vpředu) 19" × 10J (vzadu)
Pneumatiky
255/35 R19 (vpředu) 275/35 R19 (vzadu)
*Veškeré specifikace platí pro vozy určené pro trhy v USA