Lexus odhaluje nový sportovně zaměřený sedan GS F

Lexus odhaluje nový sportovně zaměřený sedan GS F

Značka Lexus opět stvrzuje svoji sportovní mentalitu odhalením netrpělivě očekávaného výkonného sedanu GS F, jenž se poprvé představí v úterý 13. ledna na mezinárodním autosalonu NAIAS 2015 v Detroitu rámci expozice značky v centru Cobo. Model GS F bude nejnovějším přírůstkem do rodiny vysoce výkonných vozů Lexus s označením „F“ (dnes zahrnuje kupé RC F). Nový zástupce představuje kultivovaný čtyřdveřový sedan disponující rychlostí a agilitou prémiového sportovního vozu. 

Ačkoli nový Lexus GS F vyjíždí na stejné podvozkové platformě jako standardní GS, může se pochlubit celou řadou vylepšení a úprav, včetně samotné pohonné jednotky. Pod kapotou najdeme nepřeplňovaný agregát 5,0 l V8 s příkladnou odezvou, produkující pozoruhodných 473 k (348 kW)* při 7100 ot/min a špičkový točivý moment 527 Nm* v pásmu 4800 až 5600 ot/min. Propracovaná pohonná jednotka kombinuje Ottův a Atkinsonův spalovací cyklus, a dosahuje tak co nejvyššího výkonu s nejnižší možnou spotřebou paliva za každé jízdní situace. V souladu s charakterem tohoto sportovního sedanu pak motor spolupracuje s nesmírně agilní osmistupňovou automatickou převodovkou s možností ručního řazení. 

Součástí dlouhého seznamu standardní výbavy bude i pokrokový diferenciál Lexus TVD s vektorováním točivého momentu (používá i Lexus RC F), díky kterému GS F svým jízdním charakterem rozhodně zaujme oproti konkurenci. Diferenciál TVD nabízí tři provozní režimy:

Standard (výchozí nastavení) přináší vyváženou agilitu a jízdní stabilitu; 
Slalom zdůrazňuje hbité reakce řízení a agilitu;  
Track klade důraz na stabilní jízdní chování při vysokých rychlostech na okruzích.

Konstrukce kabiny GS F byla opatřena dalšími výztuhami, přičemž soustava zavěšení kol byla speciálně odladěna s ohledem na špičkovou ovladatelnost tohoto sportovního sedanu, avšak bez jakýchkoli kompromisů v otázce kvality jízdy. Řidiči bezpochyby ocení stabilitu a klidný jízdní styl GS F na dlouhých dálničních přesunech, stejně tak jako schopnosti tohoto sedanu potýkat se s nejnáročnějšími tratěmi, ať již v horských serpentinách nebo na závodních okruzích. Nový Lexus GS F je z pohledu řidiče vyvážený sedan s dvojím charakterem, schopný stejně dobře vylepšovat traťové rekordy jako posloužit k pohodlným cestám do zaměstnání. 

Při pohotovostní hmotnosti pouhých 1830 kg bude nové GS F ze všech konkurenčních modelů nejlehčí.
    
Předběžné technické specifikace
Celková délka    
4915 mm

Celková šířka    
1845 mm

Celková výška
    1440 mm

Rozvor náprav
    2850 mm

Rozchod kol     
1555 / 1560 mm

Pohotovostní hmotnost    
1830 kg
Kola    
19" × 9J (vpředu)  19" × 10J (vzadu)
    
Pneumatiky
    255/35 R19 (vpředu) 275/35 R19 (vzadu)


*Veškeré specifikace platí pro vozy určené pro trhy v USA 

bazar

Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus IS 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 61 037 km
Cena: 275 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2001
Stav: 110 758 km
Cena: 130 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků