Lexus LX vždy skvěle kombinoval luxus s off-roadovými schopnostmi. Nyní je tu konkurent Range Roveru po dlouhých čtrnácti letech v nové verzi.
Prémiová japonská automobilka Lexus oficiálně představuje čtvrtou generaci vlajkového SUV LX s označením 600, které si i tentokrát půjčuje základy od Toyoty Land Cruiser, jejíž premiéru jsme tu měli na začátku června. Výchozí Toyota je mimochodem obrovským hitem. Dá se tedy předpokládat, že se i Lexusu bude s novinkou dařit.
Světlou budoucnost lze vozu předpovídat i kvůli tomu, že se bude oficiálně dovážet do Severní Ameriky, zatímco Toyota Land Cruiser ne. Lexus LX 600 je o 200 kg lehčí než předchozí generace, která debutovala v roce 2007. Vzhledově se od Toyoty liší enormní přední maskou s velkými nasávacími otvory, jinak tvarovaným zadním sloupkem či větším množstvím chromu.
Vnitřek Lexusu LX 600 může být oázou klidu z kůže, dřeva a leštěných kovů. Infotainmenty jsou tu dva. Níže je displej s úhlopříčkou 7“, který zobrazuje ovládání klimatizace a podstatné informace o voze. Větší s úhlopříčkou 12,3“ zobrazuje třeba navigaci. Přístrojový štít je také digitální. Auto disponuje i hlasovým ovládáním a nabídne vynikající audiosystém Mark Levinson.
Ke běžným výbavám přibývají i linie Ultra Luxury a F Sport. Jak už názvy napovídají, jsou zaměřené na zcela odlišné řidiče. F Sport navíc není jen o designu. Má třeba speciálně naladěné tlumiče a posilovač řízení. Ultra Luxury se zase zaměřuje na maximální komfort na zadních sedačkách.
Pod kapotou už není osmiválec o objemu 5,7 litru, ale 3,5litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly. Nabídne 301 kW (415 koní) a 649 N.m točivého momentu. Lexus uvádí, že maximum točivého momentu je dostupné až do 3600 otáček, což řidiči prý jistě ocení v terénu. Převodovka je automatická s deseti stupni.
I přes svou luxusní náturu je ale Lexus NX 600 pořád autem, které zvládne stoupání v úhlu 45 stupňů a brodění do hloubky 700 mm. Na americký trh dorazí novinka v první čtvrtině příštího roku. Na našem trhu s ní nepočítáme.