Lexus LX 570: hrátky s názvem

Luxusní odnož automobilky Toyota nenabízí svým zákazníkům jen vozy z vlastní díly, ale využívá i modely mateřské automobilky.

Lexus řady LX v evropských autosalonech jen tak nenajdete. Jedná se o velké a luxusní SUV, které je postaveno na základu Toyoty Land Crusier. Vůz, který se takto na americkém trhu prodává od roku 1996, byl nyní představen ve své staro-nové generaci.

Model LX 570 nahrazuje v této modelové řadě dosavadní vrcholnou verzi LX 470. Jak to již u Lexusu bývá, číslo za písemným názvem vyjadřuje objem motoru, nebo jeho ekvivalent.

LX 570 tak pod kapotou skrývá velký osmiválec 5,7, který má původ v modelu Tundra. Agregát nabízí výkon 280 kW (381 k) a točivý moment 544 Nm. To je o 113 koní a 100 Nm více, než u předchozího modelu.

Protože má vůz původ v silničním off roadu, je jasné, že náhon zůstal zachován. Motor tak může posílat svůj výkon prostřednictvím šestistupňového automatu na všechna čtyři kola.

Trvalý náhon pak doplňují uzávěrky diferenciálu a také redukční převodovka. Tento pohon pak doplňuje i nový aktivní podvozek, který nejen udržuje stálou světlou výšku zadní nápravy, ale také celého vozu.

Zda by se Lexus LX 570 mohl objevit i v evropských dealerstvích Lexusu, to zatím nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lexus LX 570
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků