Uz jsem to psal jednou, napisu to zas, protoze nektere komentare jsou jak z materske skoly.Rok 2000: 1 USD = 42 KcRok 2007: 1 USD = 19 KcAuta stoji v USA STALE STEJNE. Nepamatuju si ale, ze by pred 7 lety nekdo Amiky litoval, jak to maji chudaci predrazeny. Ted, kdyz se zmenil kurs, se z toho muzou vsichni potentovat. To je vazne vetsina prispevatelu na foru ze zakladky, pripadne tak ze druhaku na stredni?:-OJiste, ze do toho vstupuje rozdilne danove zatizeni apod., ale jeden by rekl, ze ten do oci bijici rozdil v kurzu bude prumerne inteligentnimu cloveku jasny.
ok, v americe stoji auto stale 100 000.pokud dovozce v roce 2000 koupil 100 000 dolaru, zaplatil za dolary ( obrazne receno ) v bance 4 200 000.pokud tech 100 000$ koupi v bance dneska , zaplati za ne 1 900 000. a auto tady prodava za 2 900 000. to ze si pripocita cca 1 000 000 neni zmenou kurzu. dovozce nepouziva $ z predeslych let.a myslim, ze to je to, co se tu resi. rozdil mezi prodejni cenou v usa a v eu (cr). a s tim nema kurz nic spolecneheo
Problem je ovsem v tom, ze zrovna tento Lexus se vozi z Japonska jak do Evropy, tak do USA. Obecne pak zase zapominas na to, ze vetsina aut, co se tady prodavaji, nepochazi z USA a tedy vyuzit dobreho kurzu muze akorat tak Chrysler nebo Cadillac, tim to hasne. A to jeste kus produkce Chrysleru jezdi z Rakouska.Takze kurz s tim ma spolecneho opravdu hodne, tvuj prispevek vychazi z predstavy, ze rozdil v kurzu jsou penize do kapsy dovozce, coz plati v naproste mensine pripadu.
Mozná uz lidicky konecne pochopíte,ze se na tom da krásne vydelavat.......Kdysi dávno jsem poslouchal jak se lidi chubí dovozem z Ciziny(Evropy)...Proc si kupovat ojety auto z evropy(Nemecka,Belgie,Francie...)Kdyz za podobny prachy mam lepsi novejsi,min najeto z Usa...Ps:Vraky ty se asi nevyplatej ....
JA SY MUSLIM ŽE JSOU UNAS AUTA PŘEDRAŽENY A TO KVŮLI EKOLOGIE A VYSOKÉ DANI
Asi tak nějak. A nejde jen o prodejce aut. Když jsem potřeboval na svůj pekáč nějaký spotřebák (filtr do klimy, destičky apod.), vyšlo mně _LEVNĚJI_ si to nechat individuálně poslat z USA přes UPS a zaplatit clo a DPH, než to koupit u zdejších prodejců. Přičemž ti zdejší prodejci v USA nakupují za _odběratelské_, nikoliv _maloobchodní_ ceny a taktéž zboží si do ČR posílají hromadně, takže na cena dopravy nebude činit 1/3 - 1/2 ceny dílů jako mně.Historka je stará ani ne půl roku.
No jenže ten tvůj CZ prodejce musí z něčeho žít.
Tak ještě jednou pro ty, co neumí pořádně číst.Přesto, že narozdíl od obchodníka díly v USA nakupuji za koncové, nikoliv velkoobchodní ceny a přesto, že narozdíl od obchodníka platím poštovné přes UPS za těch pár položek celé, zatímco on si poštovné rozepíše na všechny položky v kontejneru, se mi vyplatí nechat si to poslat.Normální obchodník je schopen vyžít ze své maloobchodní přirážky (tzn. koupím za velkoobchodní ceny, přirazím marži a prodám koncákovi). Ve většině oborů to tak funguje (někde ochodník dodá s minimální marží a zisk realizuje z přidané hodnoty, třeba souvisejících služeb). Marži kolem 50% opravdu nevidím jako "nezbytně nutnou k přežití", zvlášť, když v jiných oborech je v řádu procent.
ale jo, nikdo nikomu neupira narok na zisk...ale zisk by mel byt primereny...i kdyz uznavam, ze muze byt tezke urcit co je primereny zisk...a popravde , 30-50% ceny auta navic mi moc primereny neprijde...aspon nevim, co se za tim skryva...kdyz mi nekdo vysvetli co to je, mozna to pochopim...:-(
Přesně tak,kurs se mění a najednou se vše zdá lacinější.Přitom tam je dolar pořád dolar.
Ceny produktov v USA sa vzdy udavaju bez DPH, ceny v EU su zase vzdy s DPH, cize prvych cca 20% rozdielu ceny je vysvetlenych, potom su tu faktory ako kurz USD vs. EUR a konkurencia ako taka. V USA sa nemecke auta predavaju s 5, 6 rocnymi zarukami a s ovela vacsou vybavou a motormi v zakladnych vybavach pretoze musia konkurovat Lexusom, Acuram a Infinity. Plus v USA auta pre masy co su Civicy, Accordy a Camry stoja tak 15 az 25 tisic dolarov, luxusne automobilky si nemozu za svoje auta odrazu pytat 5 az 6 krat viac ako su tieto ceny, uz ajtak su na US pomery dost predrazene.
doplnim ze v USA je DPH (sales tax, nie VAT value added tax) od 0% (New Hampshire) az do nejakych 7% (Rhode Island)
je to dáno vysokým daňovým zatížením amíků...když se to sečte kolem a kolem, tak je provoz auta nevyjde o moc laciněji než nás, i když pořizovací cenu auta mají třeba o 1/3 menší...
Clo, DPH, rozsah trhu, konkurencia
Kdyz to tady za ty prachy kupujeme... V USA by to za nase ceny nikdo nekoupil a proto se to tam tlací za jiné ceny.
viem, ze to nie je standardna otazka, ale mohol by mi uz niekto vysvetlit, preco cena aut v EU je minimalne o 1/3 vyssia ako v USA. doteraz som to nepochopil a dost ma to mrzi. zatial mi to vychadza asi tak, ze tlstym amikom dotujeme ich auta s obrovskymi motormi.pls o konstruktivne a racionalne vysvetlenie.diq
Mam takej pocit ze se pocita 1USD=1EURtakze z toho vyplyva ze u nas je vse o 1/3 drazsi
1,5USD=1EUR
takto výrazně rozdílné ceny v USA a u nás jsou u aut, elektroniky atd.hlavní podíl na tom má, že v USA nemají takové daňové zatížení jako u nás
Ne jako u nás, ale jako ve vymastenej EU
Hlavní podíl na tom má clo (10%), DPH (19%), vyšší náklady firem na mzdy, doprava atd.
Vyšší náklady na mzdy a na dopravu jsou snad pro USA ne?
Lexus se vyrábí v Japonsku, takže dovézt ho do Evropy je dražší než dovézt jej do USA, páč jsou blíž.
To je nesmysl, protoze i bavorák co se vyrábí v rajchu je o 1/3 levnejsí v USA...
BMW pro USA se vyrabej v USA
Jenom cast modelovych rad, konkretne Xka.
V mestecku Grier, South Carolina, USA sa nachadza fabrika BMW, vyrabaju tam modely Z4, X3 a X5, myslim ze sa to tam ma rozsirovat, Mercedes ma fabriku v Alabame a vyrabaju sa tam modely M, R a GL.
Začíná se to obracet a asi s klesajícím dolarem začíná být ČR mnohem bohetší než US - a asi proto jsou u nás ta auta dražší.Druhá varianta by bylo, že automobilky tak amíkům kompenzují drahý benzín - viděl jsem fotku stojanu a tam byla cena snad 3,- USD! - 54 korun - jen si to představte!Jinak fak nevim, proč tomu tak je.:-/
ale za galon ty debile, a 54 za víc jak 4 litry to je skoro zadarmo, to daně na benzínu v čechách jsou vyšší než u nich benzín u stojanu
Ze nekdo neco nevi nutne neznamena, ze je debil.Galon neni "pres 4 litry", ale 3.78 litru a nemyslim, ze bych ti taky hned musel rikat, ze jsi debil, kdyz to nevis.
Jo je to za galon...
Ta cena benzínu v americe je za galon, což je cca 3,785 litru, takže když to přepočítáš, tak to znamená, že 1 litr benzínu tam stojí cca 14,27 Kč :-P
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.