Lexus LS provětrá trh s limuzínami (doplněny fotografie)

Velká limuzína od Lexusu dostane v brzké době svého nástupce. Ten má jít ještě dál a má "pokořit" i Mercedes S-class v přepychu a luxusu. Lexus si během let vybudoval poměrně slušné renomé a na to chce při uvedení nového modelu vsadit. Kvalitní a spolehlivé vozy v kombinaci s velkým luxusem, výkonými motory a pro zlepšení image i pestrou nabídkou hybridních motorů budou mířit k zákazníkům nejen německé automobilky.

Nový Lexus LS bude dodáván ve dvou verzích - klasické a Long variantě. Kratší bude mít délku 5 029 mm, delší pak dostane 122 mm k dobru na konečných 5 151 mm, což je pouze o 70 mm méně, než má Bentley Continental. Rozvor má pak hodnotu u kratší verze 2 969 mm a u delší 3 091 mm. Lexus dále uvedl, že prozatím nepočítá se žádným naftovým motorem, protože v tom nevidí význam a budoucnost. Než vyvíjet a dodávat velké nafťáky, které svou ekologičností a ekonomičností moc nedávají smysl, nabídne zákazníkům hybridní motory, které jsou ve spotřebě a ekonomičnosti výhodnější a k tomu si zachovávají charakteristiku potřebnou pro luxusní vozy. Prozatím Lexus nabízí jako největší hybridní motor osmiválec o objemu 5 litrů s výkonem 220 kW (300 k). Výrobce ovšem oznámil, že vlajkovým motorem se stane šestilitrový motor, který bude možné kombinovat s elektromotorem a tímto vznikne největší a nejsilnější hybridní motor na trhu. Další motor, který se v novém LS objeví, bude opět osmiválec o objemu 4.6 litru s tradičním označením LS460. Zajímavosti také je, že Lexus s tímto motorem bude vážit na svou třídu pouhých 1 775 kg, což je např. váha BMW 5er s naftovým motorem.

Zaváděcí cena nového LS bude na konci příštího roku, kdy se Lexus objeví na trhu, činit okolo 2 milionů korun, což je cena více než příznivá.

Doplněno 14.10. - Lexus nyní v Tokiu představí svůj vlajkový model LS 460. Pod kapotou se tedy objeví osmiválec s objemem 4.6 litrů a výkonem 257 kW (350 k). V dubnu příštího roku, na autosalonu v New Yorku, pak představí nejvyšší verzi LS 500h, který bude opět kombinací klasického benzínového motoru, ovšem bude disponovat výkonem přes 294 kW (400 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Nový Lexus LS460

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků