Lexus LS provětrá trh s limuzínami (doplněny fotografie)

Velká limuzína od Lexusu dostane v brzké době svého nástupce. Ten má jít ještě dál a má "pokořit" i Mercedes S-class v přepychu a luxusu. Lexus si během let vybudoval poměrně slušné renomé a na to chce při uvedení nového modelu vsadit. Kvalitní a spolehlivé vozy v kombinaci s velkým luxusem, výkonými motory a pro zlepšení image i pestrou nabídkou hybridních motorů budou mířit k zákazníkům nejen německé automobilky.

Nový Lexus LS bude dodáván ve dvou verzích - klasické a Long variantě. Kratší bude mít délku 5 029 mm, delší pak dostane 122 mm k dobru na konečných 5 151 mm, což je pouze o 70 mm méně, než má Bentley Continental. Rozvor má pak hodnotu u kratší verze 2 969 mm a u delší 3 091 mm. Lexus dále uvedl, že prozatím nepočítá se žádným naftovým motorem, protože v tom nevidí význam a budoucnost. Než vyvíjet a dodávat velké nafťáky, které svou ekologičností a ekonomičností moc nedávají smysl, nabídne zákazníkům hybridní motory, které jsou ve spotřebě a ekonomičnosti výhodnější a k tomu si zachovávají charakteristiku potřebnou pro luxusní vozy. Prozatím Lexus nabízí jako největší hybridní motor osmiválec o objemu 5 litrů s výkonem 220 kW (300 k). Výrobce ovšem oznámil, že vlajkovým motorem se stane šestilitrový motor, který bude možné kombinovat s elektromotorem a tímto vznikne největší a nejsilnější hybridní motor na trhu. Další motor, který se v novém LS objeví, bude opět osmiválec o objemu 4.6 litru s tradičním označením LS460. Zajímavosti také je, že Lexus s tímto motorem bude vážit na svou třídu pouhých 1 775 kg, což je např. váha BMW 5er s naftovým motorem.

Zaváděcí cena nového LS bude na konci příštího roku, kdy se Lexus objeví na trhu, činit okolo 2 milionů korun, což je cena více než příznivá.

Doplněno 14.10. - Lexus nyní v Tokiu představí svůj vlajkový model LS 460. Pod kapotou se tedy objeví osmiválec s objemem 4.6 litrů a výkonem 257 kW (350 k). V dubnu příštího roku, na autosalonu v New Yorku, pak představí nejvyšší verzi LS 500h, který bude opět kombinací klasického benzínového motoru, ovšem bude disponovat výkonem přes 294 kW (400 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Nový Lexus LS460

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků