Lexus LS provětrá trh s limuzínami (doplněny fotografie)

Velká limuzína od Lexusu dostane v brzké době svého nástupce. Ten má jít ještě dál a má "pokořit" i Mercedes S-class v přepychu a luxusu. Lexus si během let vybudoval poměrně slušné renomé a na to chce při uvedení nového modelu vsadit. Kvalitní a spolehlivé vozy v kombinaci s velkým luxusem, výkonými motory a pro zlepšení image i pestrou nabídkou hybridních motorů budou mířit k zákazníkům nejen německé automobilky.

Nový Lexus LS bude dodáván ve dvou verzích - klasické a Long variantě. Kratší bude mít délku 5 029 mm, delší pak dostane 122 mm k dobru na konečných 5 151 mm, což je pouze o 70 mm méně, než má Bentley Continental. Rozvor má pak hodnotu u kratší verze 2 969 mm a u delší 3 091 mm. Lexus dále uvedl, že prozatím nepočítá se žádným naftovým motorem, protože v tom nevidí význam a budoucnost. Než vyvíjet a dodávat velké nafťáky, které svou ekologičností a ekonomičností moc nedávají smysl, nabídne zákazníkům hybridní motory, které jsou ve spotřebě a ekonomičnosti výhodnější a k tomu si zachovávají charakteristiku potřebnou pro luxusní vozy. Prozatím Lexus nabízí jako největší hybridní motor osmiválec o objemu 5 litrů s výkonem 220 kW (300 k). Výrobce ovšem oznámil, že vlajkovým motorem se stane šestilitrový motor, který bude možné kombinovat s elektromotorem a tímto vznikne největší a nejsilnější hybridní motor na trhu. Další motor, který se v novém LS objeví, bude opět osmiválec o objemu 4.6 litru s tradičním označením LS460. Zajímavosti také je, že Lexus s tímto motorem bude vážit na svou třídu pouhých 1 775 kg, což je např. váha BMW 5er s naftovým motorem.

Zaváděcí cena nového LS bude na konci příštího roku, kdy se Lexus objeví na trhu, činit okolo 2 milionů korun, což je cena více než příznivá.

Doplněno 14.10. - Lexus nyní v Tokiu představí svůj vlajkový model LS 460. Pod kapotou se tedy objeví osmiválec s objemem 4.6 litrů a výkonem 257 kW (350 k). V dubnu příštího roku, na autosalonu v New Yorku, pak představí nejvyšší verzi LS 500h, který bude opět kombinací klasického benzínového motoru, ovšem bude disponovat výkonem přes 294 kW (400 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Nový Lexus LS460

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků