Lexus LS má po faceliftu. Je pohodlnější a tišší, o silné motory naštěstí nepřišel

Zvenku jsou změny jen nepatrné, uvnitř je však LS lepší v mnoha ohledech.

Zatímco v Evropě jdou Lexusu na dračku nejvíce SUV a úpad klasických sedanů znázorňuje modernizované IS, které už k nám nezavítá, vlajková limuzína LS se stále drží nad vodou a nyní jí automobilka rovněž dopřává vylepšení. Po stránce kosmetiky nic zásadního nečekejte, uvnitř má být ovšem velký Lexus ještě pohodlnější.

Lehce pozměněné LED adaptivní světlomety, nějaké ty úpravy předního nárazníku a mřížky chladiče, jiná grafika zadních svítilen, hrstka nových doplňků na karoserii, včetně nového odstínu stříbrné Gin-ei Luster a rozšířená nabídka designů až 20palcových kol – tímto lze shrnout novinky na exteriéru LS. Na fotkách pak vidíte LS 500 ve sportovní výbavě F Sport i hybridní LS 500h.

Lexus IS má po velké modernizaci. Rival BMW 3 se už ale do Evropy nepodívá

Lexus IS má po velké modernizaci. Rival BMW 3 se už ale do Evropy nepodívá

Modernizace přináší do interiéru LS nové digitální zpětné zrcátko s vyšším rozlišením, zjednodušené ovládání 12,3palcového infotainmentu pro funkce vyhřívání sedaček a volantu, zatímco samotný systém nyní využívá nový dotykový displej a samozřejmě mu nemůže chybět podpora rozhraní Android Auto a Apple CarPlay.

Na vylepšeném LS se nově objevuje i balíček asistentů Lexus Teammate, který shrnuje řadu funkcí pro částečně autonomní jízdu. Součástí je například parkovací asistent, který nevyžaduje zásahy řidiče do ovládání vozu, také nechybí udržování jízdy v pruhu i jeho automatická změna, udržování odstupu od vozidla vpředu a asistence při předjíždění.  

Krásný Lexus LC Convertible má české ceny. Připravte si nejméně 3.090.000 Kč

Krásný Lexus LC Convertible má české ceny. Připravte si nejméně 3.090.000 Kč

Hlavním zaměřením Lexusu bylo nicméně zmíněné zvýšení jízdního komfortu, takže vyladění podstoupil adaptivní podvozek, revize se dočkaly stabilizátory a rovněž silentbloky uložení motoru. Sedačky dostaly nové výplně, které ještě více pohlcují vibrace a mají zajistit pohodlnější trávení času uvnitř. Kromě toho se zapracovalo i na odhlučnění interiéru s aktualizací systému aktivního potlačování hluku.

Jelikož motorizace Lexus v tiskové zprávě skoro nezmiňuje, žádných velkých změn se v LS zřejmě nedočkaly. U LS 500 a jeho dvakrát přeplňovaného 3,4litrového V6 (421 k/310 kW) je uváděn silnější nárůst točivého momentu v nižších otáčkách a rychlejší reakce 10stupňového automatu. Zato hybridní LS 500h s 3,5litrovým V6 a dvojicí elektromotorů (359 k/264 kW) má poskytnout rychlejší akceleraci se spalovacím motorem pracujícím ještě tišeji.

V Japonsku započnou prodeje modernizovaného Lexusu LS na konci roku 2020. Na dalších světových trzích budou spuštěny během příštího roku.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků